Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selviätte päivästä jos olette nukkunut yöllä 4 tuntia?

Vierailija
29.04.2022 |

niin

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyneesti.

Vierailija
22/48 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin, ellen oo ryypänny, sit on kamala päivä.
Mut yks yö lyhyillä unilla menee, teen voimalla se päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Aivotyö, tai tarkkuutta vaativa tekeminen ei onnistu. Ulkona meinaa jäädä auton alle.

Yksi yö menee, mutta enempää en kestä. Nuorena kesti, mutta ei 50+ iässä.

Multa ei mene yöunet, vaikka nukun päivällä, oikeastaan päinvastoin. Kunhan ne päikkärit on ennen klo 17. Jos valvon putkeen, menen ylikierrolsille, enkä lopulta saa väsyneenäkään unta, päiväunet katkaisee aivojen ylikierrokset.

Vierailija
24/48 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Mutta se on elämää. En ole vuosikausiin nukkunut hyvin tai riittävästi. Välillä saattaa mennä putkeen kolmekin vuorokautta ilman sekuntiakaan unta. Tyypillisin unen määrä on 3 h, hyvänä yönä nukun 6. Töissä käyn ja teen minkä voin, mutta aika zombi olen. Autosta luovuin koronan alulla, myin pois. En uskalla rattiin. Lääkärit ei ota tosissaan, se ottaa eniten pannuun. Isäni oli ihan samanlainen. Hän tappoi itsensä. En ihmettele.

Vierailija
25/48 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on pakko turvautua energiajuomaan 😁

Vierailija
26/48 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, se virkistää, kyllä tuolla energia ja kahvia juomalla on joutunut työpäiviä joskus vetämään sinnillä läpi, lyhyiden yöunien takia.

Vierailija
27/48 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdet 4 tunnin unet silloin tällöin on paljon helpompi kestää kuin se, että unet jäävät jatkuvasti n. 6 tuntiin.

Tätä se yleensä on jos perhessä on pieniä lapsia...

Se on itse aiheutettu ongelma. Sitä ei lasketa.

Vierailija
28/48 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset 38v mennyt n 4h unilla/yö. Kiitos kysymästä - ihan hyvin kun ei ole vaihtoehtoja. On käyty töissä, kasvatettu lapset, hoidettu parisuhdetta jne normaalisti.

Nyt korona toi yllättävän autuuden - 2 yönä nukuin lähes 9h! Mutta siitäkin jo pari viikkoa aikaa, nyt palattu 4 tuntiin

Vierailija
29/48 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin. Ei ole uniongelmia ( eikä mitään mikä vaikuttaisi muuten yöuneen, kuten pieniä lapsia tai teinejä joiden takia valvoisi), joten yhden yön huono uni ei tee mitään minulle. 

Vierailija
30/48 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin tyytyväinen jos nukkuisin 4 tuntia. On monesti niin etten nuku ollenkaan.

Vierailija
31/48 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi toimintakykyinen, jos noin lyhyt uni. Enkä ole ollut silloin, kun uni on jäänyt neljään tuntiin.
Tarvitsen vähintään 7 tuntia.

Vierailija
32/48 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsimystä se on. Selviydy hyvin vain rutiinitoimista ja yksinkertaisista töistä. Niitä ei ole paljoa.

Vierailija
33/48 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pervitiini on hyvä!

Vierailija
34/48 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten olen väsynyt ja rintaan pistää, ei siinä sen kummempaa. Silti on mahdollista, että illalla ei enää väsytäkään niin paljon.

Vierailija
35/48 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajana ei päässyt nukkumaan kun lapsi itki yöt. Jotain tunnin pätkiä vain. Sumussa elin päivät kun piti kuitekin hoitaa kauppa yms asiat.

Onhan se aikamoista kidutusta. Sitä voi vaikka kokeilla laitamalla tunnin välein kellon soimaan ( yölläkin) ja pysyä valveilla tunti, sitten puolen tunnin välein kokoajan ylös. Juuri kun pääsee hyvään uneen niin ylös vaan ja imettämään.

Vaikeus kaikessa, tuskan hiki, hitaat liikkeet, keskittymiskyky, hermostuneisuus.

Vierailija
36/48 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, se virkistää, kyllä tuolla energia ja kahvia juomalla on joutunut työpäiviä joskus vetämään sinnillä läpi, lyhyiden yöunien takia.

Minä en voi juoda ollenkaan kahvia enkä edes teetä, jos olen nukkunut huonosti. Mutta minä olenkin kofeiinille yliherkkä.

Vierailija
37/48 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, meitä kroonisesti unettomia suomessa on iso määrä joille tuo on NORMAALI yö, huono yö on se ettei nuku yhtään. Mä olen jo vuosia elänyt niin että nukun keskimäärin 3-4 h yössä. En vaan saa unta. Ei auta lääkkeet, ei mikään, vuosia taisteltu.

Vierailija
38/48 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen meni ihan ok, mutta koronan sairastamisen jälkeen en oikein mitenkään. Nyt väsymys on niin "kokonaisvaltaista" että sen väsymyksen lisäksi on ihan käsittämättömän huono olo ja heikottaa eikä siihen auta mikään kahvi tai happihyppely.

Se on aivan pakko päästä pitkäkseen ja ainakin hetki torkahtaa. En siis enää voi edes harkita, että valvoisin pidempään vaan nykyään on pidettävä tosi tarkasti kiinni säännöllisestä rytmistä oli sitten arki tai pyhä. Silti välillä nukkuu hieman huonosti tai se uni ei sitten riitäkään vaan tuollainen väsymyskohtaus iskee ilman valvomista tai mitään syytä. Ja se on kaikista pahinta.

Vierailija
39/48 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos dokaat, notkut netissä kaiken aikaa.ei ruoka ,ei uni rytmiä ja viellä tupakoit? Ei ihme valvot..Ihan oma syysi.

Vierailija
40/48 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä en nukkunut edes neljää minuuttia. Neljältä nousin sängystä kun en enää jaksanut odottaa unta. Joskus kahdeksan aikaan oli heikko olo, autolla kun ajoin niin ajattelin että ei ole kyllä ihan kaikki ajatukset kasassa. Sen jälkeen kuitenkin sujui ihan hyvin, kunnes tuossa tunti sitten sohvalla istuessani silmät painui väkisin kiinni. 45 minuuttia nukuin.

Yhden päivän jaksaa. Useammankin. Työkyky mulla menee n. viikon unettomuuden jälkeen. On tapahtunut pari kertaa. Kroonisesti uniongelmainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi