Miten selviätte päivästä jos olette nukkunut yöllä 4 tuntia?
Kommentit (48)
Yksi huono yö ei itseäni haittaa, mutta jos monta tulee niin tekee kyllä tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin. Sitten nukkuu ehkä päivällä ja seuraava yö menee hyvin.
Jos nukkuu päivällä niin silloin menee kyllä yöunet.
Hyvin, olet tottunut unettomuuteen.
Siinähän se menee kun on pakko. Alle 2 tunnin yöunilla sitten jo tekee tiukkaa, mutta samaten siitäkin selviää kun on pakko.
Selvittävä se on ja seuraavana iltana ajoissa nukkumaan. Jos mahdollista ottaa päikkärit niin hyvä.
Nukun päivällä. Teen etätöitä ja palavereja lukuunottamatta voin tehdä työt milloin haluan, joten huonosti nukutun yön jälkeen saatan tehdä töitä klo 12-20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nukkuu päivällä niin silloin menee kyllä yöunet.
Ei mulla mee jos en nuku liian pitkään ja myöhään.
Yhdet 4 tunnin unet silloin tällöin on paljon helpompi kestää kuin se, että unet jäävät jatkuvasti n. 6 tuntiin.
Neljä tuntia on aika yleistä ja samalla tavalla menee kuin normaalistikin, mutta nukunkin siinä 5-6 tuntia yössä.
Silloin tökkii jos on mennyt vain tunti tai ei lainkaan unta.
Huonosti. Koko päivän on sumuinen ja huono olo. Muistan yhden kerran parikymppisenä kun itsestäni riippumattomista syistä unet jäi neljään tuntiin ja menin seuraavana päivänä opettajan sijaiseksi ykkösluokkaan. Jouduin ihan tosissani miettimään, paljonko on 1+6. Uni on tärkeää, pitäkää siitä huolta, jos mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Yhdet 4 tunnin unet silloin tällöin on paljon helpompi kestää kuin se, että unet jäävät jatkuvasti n. 6 tuntiin.
Tätä se yleensä on jos perhessä on pieniä lapsia...
Huonosti. Silmiä kirvelee, on muutenkin epämääräisellä tavalla huono olo. Kognitiivisesti olen hitaampi, on ns. aivosumua.
Minulla on MS-tauti, ja olen huomannut tarvitsevani vähintään 6 tuntia yöunta, että toimintakykyni säilyy kohtuullisella tasolla.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Lyhyet päikkärit auttaa. 20 min. on sopiva.
Huonosti. Yövuoroissa nukun 0 tuntia ja sen jälkeen sen 4h ennen seuraavaa yövuoroa. Tosi terveellistä.
En mitenkään. Silmät lupsuu vähän väliä, mihinkään ei pysty keskittymään kofeiininkaan voimalla. Kauhea olo.
Ne jotka väittävät toimintakykynsä ja olonsa olevan hyvä neljän tunnin yöunilla, joko oikeasti nukkuvat pidempään ja vain luulevat nukkuvansa neljä tuntia tai sitten valehtelevat.
Huonosti. On fyysisestikin huono olo silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä se yleensä on jos perhessä on pieniä lapsia...
Tiedän... Eikä tarvitse olla useampaa lasta, ihan jo yksikin vauva riittää.
- 9