Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Levottomat jalat

Vierailija
29.04.2022 |

Kärsiikö kukaan muu täällä levottomista jaloista? Mikä siihen on auttanut? Oletteko käyneet lääkärissä ja onko sieltä saanut apuja? Minulla tämä vaikuttaa etenkin yöllä, herään usein aamuyöllä ja en meinaa saada uudestaan unta. Osin siksi kun olen niin levoton, siis just jalkoja pakko liikuttaa edes vähän. Minulla on myös migreeniä ja syön estoon beetasalpaajia. Se voi ilmeisesti pahentaa tätä? Toisaalta luin että sekä migreeniin että levottomiin jalkoihin voidaan määrätä lyricaa(?) Kellään tästä kokemusta?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittoja pramilla?

Vierailija
42/44 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyrica todella karmea lääke sivuvaikutuksineen, käyttöä on kai vähennetty juuri tästä syystä. Voi tietenkin joillekin käydä, ihmisen metabolia on yksilöllinen. Sirdalud on hyvä lääke nukahtamiseen, mutta olen huomannut, että minulla se lisää jälkojen levottomuutta, saattaa olla sattumaakin. Neuroleptit auttavat, tosin niistäkin ikäviä sivuvaikutuksia tulee joillekin säännöllisessä käytössä. Magnesium toimii joillakin.

Itsellä neuroleptit pahentavat jalkojen levottomuuden niin etten pysty olemaan ollenkaan paikoillaan. Ihan hirveitä lääkkeitä. En ota niitä vaikka mikä tulisi. Kokeiltu ahdistuneisuuteen, mutta itsellä myös erittäin vaikeat levottomat jalat. Pramipexole auttaa suurimmalla mahdollisella annoksella, tosin ei aina sekään. Yritän syödä ravintolisänä rautaa ja mangnesiumia. Itellä ferritiini arvot matalat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellainen lämminvesipussi, maksaa noin 10 euroa. se täytetään lmpimällä vedellä ja asetetaan  peiton alle jalkojen lähelle. Hanasta tulee kai noin 40  asteostaa vettä.

Niitä on useissa kaupoissa ja apteekissakin taitaa olla.

Vierailija
44/44 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haittoja pramilla?

Itsellä tottuminen lääkkeeseen, jolloin se ei enää tehoa niin hyvin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan