Kokemuksia tuetuista lomista?
Kertokaa kaikenlaisia kokemuksia. Minkä järjestön järjestämänä ja missä olitte?Minkälaista ohjelmaa ja ruokaa oli?Oliko kaikki järjestetty hyvin vai tuliko pettymyksiä?
Kommentit (26)
Meidän perheen kokemuksia voit käydä lukemassa blogista:
https://vaurastumisenvuosi.fi/tuetulle-perhelomalle-200-eurolla/
Mikä on tuettu loma? Tuetaanko ihmisiä henkisesti vai taloudellisesti sen aikana? Miksi lomailua ei voi säästää omasta pussista?
Olen käynyt työikäisten tuetulla lomalla Ikaalisten Kylpylässä, Peurungassa ja Vesileppiksessä. Mun mutsi on ollut eläkeläisten tuetulla lomalla Vesileppiksessä. Kaikkialla oli kivaa.
--
Christiiina kirjoitti:
Olen käynyt työikäisten tuetulla lomalla Ikaalisten Kylpylässä, Peurungassa ja Vesileppiksessä. Mun mutsi on ollut eläkeläisten tuetulla lomalla Vesileppiksessä. Kaikkialla oli kivaa.
Hohhoijjaa, siis Peurungassa oli kivaa? Itse sairastuin ensimmäisen vuorokauden aikana Peurungassa, siellä ei otettu huomioon erityisruokavalioita, hyvin yksitoikkoista ruokaa saa syödä, jos ei syö lhaa. Itse sain nälissäni siellä olla. Homeinen siivoton paikka, matot ihan töhryset ja likaiset. petivaatteet kutisi, en voinut nukkua niissä, valvomiseksi meni ja seuraavana päivänä kotiin. Ruuat tehdään eri porukoille eritavalla, me ilmeisesti oltiin pohjasakkaa , oli sen tasoista porsaan ruokaa.
Ihan järkyttävä kokemus.
Mun mielestä tuetuille lomille kylpylähotelleihin on vaikeampi päästä kuin lomakyliin, lomakeskuksiin tai urheiluopistoihin (kylpylähotelleihin enemmän hakijoita). Me haettiin lomaa tietystä kylpylähotellista, tilalle tarjottiin viikkoa lomakeskuksessa toisella puolella Suomea. Sellaisiin kohteisiin ei edes haettu, joiden kerrottiin nettisivuilla soveltuvan suurperheille. Ajateltiin, että saattaa olla melkoista vilskettä jos paikalla on paljon tosi isoja perheitä.
Eri lomajärjestöjen kohdelistoilla muuten oli samoja paikkoja, joissa järkkäävät lomia. Ainakin Rauhalahden kylpylä oli useamman järjestön hakukohteena.