Miten toimisit tilanteessani (äitienpäivä)?
Mies ei ole koskaan huomioinut äitienpäivää ja se harmittaa minua paljon. Meillä on 2 ja 4 -vuotiaat lapset eikä noin pienet tietenkään äitienpäiväkahveja keitä. Parisuhteessa menee huonosti ja ero on kai tulossa. Sain viime äitienpäivän jälkeen neuvon että jos äitienpäivänä haluaa mieheltä jotain muistamista niin se pitää sitten mieheltä suoraan vaatia. Mietinpä tässä nyt että vaatiako vai ei
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Anna itsellesi lahjaksi se ero. Turha nyt enää on alkaa yhdestä äitienpäivästä tappelemaan.
Äitienpäivä on tosiaan hyvä päivä antaa sille miehelle nuo paperit lahjaksi.
Ei. Mies muistaa omaa äitiään ja sinä omaasi, jos on elossa. Entä mummut. Uusi mies muistaa tulevina äitienpäivinä jos käy tuuri.
Meillä vauva syntyi vuoden alussa ja selitin innoissani anopille, miten mennään heille äitienpäivänä iltapäiväkahville ja luodaan uutta perinnettä. Anoppi sanoi, että ei ehdi, hän menee omalle äidilleen käymään. Tuli paha mieli, kun ei meidän vauvaa mitenkään ota huomioon.
Sinä et ole miehesi äiti, vaikka haluaisitkin jälleen päiväsi prinsessana.
Kyllä minä vaan vaatisin, otasin rauhallisesti puheeksi jotekin niin, että aiotko muistaa minua äitienpäivänä, olis kiva saada kukkakimppu ja valmis aamupala. Minä teen kakun.
Älä vaadi mitään mahdottomia, voihan sitä vihjata, että joku lahjakin olis pitkästä aikaa, tulis iloinen ja hyvä mieli.
Tai jotain tuollaista vastaavaa.
Miten sinä olet muistanut miestäsi isänpäivänä?
Miten ajattelit muistaa omaa äitiäsi?
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei ole kysymys. Vaan kun lapset ovat vielä noin pieniä, niin mies muistaa lasten kanssa yhdessä lapsinensa äitiä.
Eihän mieskään ole ap:n isä, mutta silti yleensä vaimo ostaa isänpäivä lahjan ja antaa sen yhdessä lasten kanssa isälle, isänpäivänä.
Miltä se vaadittu lahja tuntuu? Ei miltään.
Minusta miehen tehtävä on opettaa lapsia huomioimaan äitienpäivä. Itse olen opettanut lapset huomioimaan isänpäivän, vaikka olimme jo eronneet kuopuksen/iltatähden syntyessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei, en puhunut mistään prinsessoista mitään. Haluaisin valmiiksi keitetyt kahvit ja kahvin kanssa jotain pullaa. Ehkä yhden ruusun tai vastaavan. Ap
Mä kävisin niiden lasten kanssa ostamassa kukat, niin että saacat aamulla itse annettua sulle ne. Ja jotain keksiä mitä voivat laittaa sitten sulle kahvin kanssa.
Yksinkertaista, mutta lapset saavat tuntea tehneensä ja sä saat ilouta heidän kanssaan.
Unohda mies.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vauva syntyi vuoden alussa ja selitin innoissani anopille, miten mennään heille äitienpäivänä iltapäiväkahville ja luodaan uutta perinnettä. Anoppi sanoi, että ei ehdi, hän menee omalle äidilleen käymään. Tuli paha mieli, kun ei meidän vauvaa mitenkään ota huomioon.
Oletpa sinä itsekäs ja typerä. Anopillasi on jo perinne.
Ja tuolla tyylillä oppivat muistamaan pienesti, eikä sun tarvi stressata miehestä.
Anna niille virlä kynät ja paperi ja pyydä tehdä kortit.
On ihan ok tehdö asia noin ja iloita siitä heidän kanssaan.
Lapset tekevät kortit päivähoidossa eli onhan sitä jotain tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Parina ekana leivoin kakut, ostin lapsen puolesta lahjat jne. Sitten lopetin, koska mies ei huomioinut yhtään äitienpäivää koskaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Yritit tunkea anopille passattavaksi ja suutuit kun hänellä oli jo muuta ohjelmaa? Onpas taas logiikkaa.
Ap, olet kultainen mutta ota homma itse haltuun jotta lapsillesi tulee mukava lapsuus ja he oppivat tavat juhlistaa muita ihmisiä
Jos ja kun mies ei opeta lapsia muistamaan äitienpäivää, tee se itse. Lapsille on tärkeää saada malli juhlapäivien vietosta ja he tarvitsevat aikuisen apua siihen aluksi. Minä olen tehnyt lasten kanssa itselleni kakkua ja ostanut pullaa ja keittänyt kahvia ja kertonut että kun he kasvavat, he saavat tehdä minulle itse aamupalaa ja yllättää valitsemallaan tavalla.
Juhlat tehdään itse ja lapset saa kasvattaa tässäkin asiassa kaikessa rauhassa itse, kuten huomaatkin jo, miehistä ei usein tähän ole. Isänpäivää meillä ei vietetä vaan lapsi antaa isoisille kortit, isä on itse jättäytynyt pois kaikesta eromme jälkeen. Tarjosin lapsiakin viikko-viikko -systeemillä ja elareita en vaatinut mutta kuulemma työttömänä ei ehdi lapsia hoitaa kun on muuta ohjelmaa päivissä että pysyy virkeänä. Lenkillä vissiin käy edelleen ja jumppaa mutta lapsiaan ei ole nähnyt sitten joululoman.
Unohda mies ja elä omaa elämääsi lasten kanssa, kasvata heistä ihania ja huomioivia ihmisiä. Kaikki on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parina ekana leivoin kakut, ostin lapsen puolesta lahjat jne. Sitten lopetin, koska mies ei huomioinut yhtään äitienpäivää koskaan. Ap
Hyvä, opettakaa lapsille jo pienestä pitäen että juhlien on tarkoitus olla nimenomaan kilpavarustelun ja koston väline. Antamisen ilo on heikkojen puhetta.
Anna itsellesi lahjaksi se ero. Turha nyt enää on alkaa yhdestä äitienpäivästä tappelemaan.