Katsottiin teinin kanssa Stranger Thingsia ja minua nauratti, kun se teinin mielikuva kasarista oli ihan väärä
Ei se ollut sellaista kuin sarjassa, vaan tällaista. Kannattaa katsoa koko video, on n. 3 minuuttia.https://www.youtube.com/watch?v=Ge4lkJN5ztc
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Joku opettaja voisi pyöräyttää tämän videon jossakin lukion tunneilla, koska se antaa kuvan menneestä maailmasta ja alleviivaa muutosta. Muutos on valtava.
Mikä on muuttunut? Millaista nykyään on?
t. Teini kasarilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku opettaja voisi pyöräyttää tämän videon jossakin lukion tunneilla, koska se antaa kuvan menneestä maailmasta ja alleviivaa muutosta. Muutos on valtava.
Mikä on muuttunut? Millaista nykyään on?
t. Teini kasarilla
Enne vanhaan suurin osa teineistä hengasi viikonloppuisin kaupungeilla, paitsi kotihiiret. Viinaa vedettiin, se kuului asiaan. Katuja käveltiin edestakaisin, tappeluita tuli, meininki oli hyvin päihdemyönteistä.
Nykyään pienien kaupunkien keskustat on iltaisin hävinneet teineistä. Joitakin voi olla, mutta he ovat vähemmistö. Dokaaminen ja tappeleminen ja tupakointi ei ole nornaaleille teineille siistiä, mieluummin pelaavat pleikkaa kavereidensa kanssa tai yksin. Kasarilla yksin kotona oleva oli täysi friikki, samoin jos ei halunnut juoda kossua povarista.
Vierailija kirjoitti:
Kuin jostain sketsiohjelmasta, jossa sinällään kaikille tuttuja asioita liioitellaan ja esitetään koomisessa valossa.
Pahinta on, kun siinä ei ilmeisesti edes yritetty näyttää noita missään koomisessa valossa, se vaan näyttäytyy sellaisena tänä päivänä. Siihen aikaan yleisö katsoi sitä ilman naurua, koska kaikki tiesi että sellaista se on. Moni varmaan ihailikin noita, koska olivat kovia tappelemaan ja juomaan. Kaikki puhuu väkivallasta.
Olen miettinyt nuorison kasari- ja ysärikuvaa viime aikoina. TV:hän suoltaa ko. ajanjaksosta sitä amerikkalaista coolia kuvausta. Totuus täällä koto-Suomessa oli ehkä hieman toinen, videon kaltainen. :D
t. Teini-ikä länsisuomalaisessa pikkukaupungissa, 80-loppu ja 90-alku
No varmaan kaupungeissa. Meillä maaseudulla se oli enemmän sitä, että kirkonkylän kaupan edessä päivysti muutama mopopoika.
Vierailija kirjoitti:
No varmaan kaupungeissa. Meillä maaseudulla se oli enemmän sitä, että kirkonkylän kaupan edessä päivysti muutama mopopoika.
Ei ihan Stranger Thingsiä sekään :D Enemmän Häräntappoasetta.
Oi hyvä luoja, itse olin teini ysärin alussa, mutta joo, meno oli just tollasta päätöntä.
huh
Kuin jostain sketsiohjelmasta, jossa sinällään kaikille tuttuja asioita liioitellaan ja esitetään koomisessa valossa.