Koirankakan ulkoiluttajat
Tai oikeastaan koira ulkoilijat kun ette nyt kerää koiranne kakkoja. Olen nyt viikon sisällä useamman kerran törmännyt ja seurannut kuinka koiraa on ulkoilutettu. Koira pysähtyy ja ulkoiluttaja myös. Koira pinnistää ja vääntää muhkean tortun ja ulkoiluttaja seuraa toimitusta. Pian he silti jatkavat matkaa ja ulkoiluttaja ei edes vaivautunut pahoittelemaan tapahtunutta tai keräämään torttua pois. Mikä siinä on ette halua pitää yhteisiä kävely- ja pyöräteitä puhtaa?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Huolestunut kirjoitti:
Tai oikeastaan koira ulkoilijat kun ette nyt kerää koiranne kakkoja. Olen nyt viikon sisällä useamman kerran törmännyt ja seurannut kuinka koiraa on ulkoilutettu. Koira pysähtyy ja ulkoiluttaja myös. Koira pinnistää ja vääntää muhkean tortun ja ulkoiluttaja seuraa toimitusta. Pian he silti jatkavat matkaa ja ulkoiluttaja ei edes vaivautunut pahoittelemaan tapahtunutta tai keräämään torttua pois. Mikä siinä on ette halua pitää yhteisiä kävely- ja pyöräteitä puhtaa?
Ei ne koirat tielle kaki, vaan reunoihin lannoittamaan kasveja. Kävele tiellä!
Jos itse olet koiranomistaja, et ole kovin perillä asioista, mm. siitä, millainen lannoitusvaikutus koiran ulosteella on. Kannattaa perehtyä tällaisiin asioihin ennen kuin rupeaa koiranomistajaa leikkimään.
Tuo nyt on pientä, jos ojiin kakkii.
Meillä uudehkossa kerrostalossa hienolla alueella on huono, kituva nurmikko . Olin yllättynyt, kun naapurin vanha rva oikein kehuskeli, kuinka heidän pikkukoiransa lannoittaa pihaa. Ja sen huomaa, nurmi on länttejä täynnä.
Talvisin vaan avaavat ulko-oven ja koira kyykistyy kahden metrin päähän. En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Jep joskus on unohtunut pussi ja juurikin noin toimitus meni. Kerran tuli koirulilta kakkeli sen verran huonoon paikkaan, että kävin sen myöhemmin keräämässä. Jos sillä hetkellä olis ollu silminnäkijöitä, niin olis varmasti aiheuttanu paheksuntaa
"Koirulilta kakkeli", apua!
Täällä taas kateelliset ojassa/metsässä olevista koirankakoista, joiden vastuulle kelvotonkaan pentutehtailija ei tohdi luovuttaa koiraa... Ollettekohan maastopyöräilijöitä kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Meillä uudehkossa kerrostalossa hienolla alueella on huono, kituva nurmikko . Olin yllättynyt, kun naapurin vanha rva oikein kehuskeli, kuinka heidän pikkukoiransa lannoittaa pihaa. Ja sen huomaa, nurmi on länttejä täynnä.
Talvisin vaan avaavat ulko-oven ja koira kyykistyy kahden metrin päähän. En ymmärrä.
Meidän kerrostaloalueella on myös nurmikkoalue pilattu täysin koiranomistajien toimesta. Viihtyisän vihreän nurmen tilalla on kellertäväläikikäs kituva läntti, jossa on vieri vieressä koirankakkaa maatumisen eri vaiheissa. En kyllä ymmärrä miten koiranomistajat edes kehtaavat päästää omaa koiraansa tallomaan sinne, vai pesevätkö he koiran tassut joka ulkoilun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvisin vaan avaavat ulko-oven ja koira kyykistyy kahden metrin päähän. En ymmärrä.Meidän kerrostaloalueella on myös nurmikkoalue pilattu täysin koiranomistajien toimesta. Viihtyisän vihreän nurmen tilalla on kellertäväläikikäs kituva läntti, jossa on vieri vieressä koirankakkaa maatumisen eri vaiheissa. En kyllä ymmärrä miten koiranomistajat edes kehtaavat päästää omaa koiraansa tallomaan sinne, vai pesevätkö he koiran tassut joka ulkoilun jälkeen.
Nurmikollahan ei saa kävellä, joten tämä tuskin on keltään pois ja on hyvä etteivät kys. koiranomistajat siellä kävele. Ongelma korkeintaan huoltomiehellä, joka sen leikkaa, mutta hänellä on turvakengät.
En tosiaankaa rupea keräämään koirani tuoretta haisevaa paskaa johonkin pussiin ja sitten kuljeskella sen paskapussin kanssa. Oletteko ihan hulluja jotka näin teette? Nurmikko vain kiittää kun saa hyvää lannoitetta ja se on vihreä teko jos mikään.
Vierailija kirjoitti:
En tosiaankaa rupea keräämään koirani tuoretta haisevaa paskaa johonkin pussiin ja sitten kuljeskella sen paskapussin kanssa. Oletteko ihan hulluja jotka näin teette? Nurmikko vain kiittää kun saa hyvää lannoitetta ja se on vihreä teko jos mikään.
Siellä taas yksi tollo vaahtoaa. Lue tämä ja yritä ymmärtää lukemasi:
Koiran ulosteesta voi toinen koira saada taudinaiheuttajia, ja koirankakka voi olla terveysriski myös ihmiselle. Maahan jätetty koiran uloste ei sovi sellaisenaan edes lannoitteeksi kasveille. Koirankakan välityksellä voivat tarttua suolinkaiset tai giardian kaltaiset alkueläimet. Lapsi voi saada suolinkaisen, jos hän laittaa maassa leikittyään suuhunsa kätensä, joilla hän on koskettanut maassa olevaa koiran ulostetta. Suolinkainen vaeltaa ihmisessä ja voi koteloitua kehoon. Suolinkaisen toukka voi saada aikaan monenlaisia oireita pahoinvoinnista keuhkokuumeeseen.
Entä te kaljatölkkien, rikottujen lasipullojen, muovipussien, kaikenlaisen töryn ja roskan ulkoiluttajat?
Itse kuljen lenkillä muovikassi mukana ja kerään törkyjänne, niin paljon ottaa päähän se mieletön roskaaminen ja pullojen tikkominen vaikka roskiksia on kymmenen metrin välein.
Tupakantumpit heitetään maahan, syljeskellään räkäklönttejä ja kuseskellaan talojen seinustat.
Minkälainen siivo oli teidän vappuriehuntanne jälkeen!
Jopa uimarannalta olen korjannut kaksikin huumeneulaa kerralla, siihen kun joku lapsi olisi paljasjaloin kävellyt...
Mutta ihan eri asia, eikö niin?
Koirankakka joka on 100% luonnontuote joka biohajoaa luontoon, muovi ja lasi ei koskaan.
Että pata kattilaa soimaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi h*lvetti miltä kotisi näyttää ja haisee. Miten voit elää niin?
Vierailija kirjoitti:
Entä te kaljatölkkien, rikottujen lasipullojen, muovipussien, kaikenlaisen töryn ja roskan ulkoiluttajat?
Itse kuljen lenkillä muovikassi mukana ja kerään törkyjänne, niin paljon ottaa päähän se mieletön roskaaminen ja pullojen tikkominen vaikka roskiksia on kymmenen metrin välein.
Tupakantumpit heitetään maahan, syljeskellään räkäklönttejä ja kuseskellaan talojen seinustat.
Jopa uimarannalta olen korjannut kaksikin huumeneulaa kerralla, siihen kun joku lapsi olisi paljasjaloin kävellyt...
Koirankakka joka on 100% luonnontuote joka biohajoaa luontoon, muovi ja lasi ei koskaan.
Koirankakka joka on 100% luonnontuote joka biohajoaa luontoon, muovi ja lasi ei koskaan. - Tein eräänä kesänä empiirisen kokeen, kun ystävällinen lähiseudun asukas antoi koiransa ulostaa melkoisen jöötin puutarhamme sivuportin pieleen. Ajattelin, että seuraan, onko se jo seuraavalla viikolla poissa, kun koiranomistajien mukaan se maatuu niin mahdotonta vauhtia ... Siinä se lötkötti koko kesän, vaihtoi väriä kosteuden mukaan vaaleasta tummaan ja hävisi vasta, kun lumi sen armeliaasti peitti syksyllä. Tapauksesta on jo vuosia, mutta kyseisen koiranomistajan koirat juoksevat edelleen irti kaupungin puistoalueella. Kun huomautin asiasta, hän sanoi, että hänen koiransa ovat niin energisiä, että niille ei pelkkä hihnan päässä kävely riitä liikunnaksi. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Samalla vaivalla voit myös kerätä oman koirasi jätökset.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös kerään muiden jättämiä roskia kävelylenkeillä mutta kerään myös pikkukoirani kakat ja vien ne koirankakkaroskikseen. Eivät nämä ole toisiaan poissulkevia asioita. Ja jos viranomaiselta kysyt, pitääkö koirankakat kerätä, vastaus on täysin yksiselitteinen ja perustuu lakiin.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne ole ne samat tyypit jotka jättää koiranulosteet kadunvarsille jotka ei vaivaudu roskiaankaan korjaamaan.
Miksei saisi kävellä sillä? Omalla lapsella oli ncrossioyörä, joka on tarkoitettu juuri ojissa ajeluun. Sitä joutui putsaamaan joka ajelun jälkeen, koska koira
Kakkoja on joka paikassa.
T. Entinen koirafani, nykyinen inhoaja.