Miehen mielestä olen nipottaja
Kumpiko tässä nyt valittaa turhasta. Miehellä on tapana että jos ollaan puhuttu alustavasti että ollaan viikonloppu x kotona perheen kesken, joskus on jopa kutsuttu meille esim. minun ystäviä kylään niin mies saattaakin samana päivänä ilmoittaa että henkilöt x ja y ovatkin pyytäneet saunomaan ja hän menee sinne. Viimeksi uutena vuotena kävi näin, lopputulema että minä ja ystävätär oltiin alkuilta kahdestaan lapsemme kanssa täällä laittamassa ruokaa ja minä yritin epätoivoisesti nukuttaa samalla seurustelun lomassa lasta joka ei sillä kertaa millään nukahtanut. No mies tuli sitten kello 22 jälkeen kotiin ja ei mielestään ollut tehnyt mitään väärää vaikka minä jouduin viihdyttämään yksin vierasta, laittamaan ruokaa ja hoitamaan lasta. Nyt sitten ollaan taas saman asian äärellä. Oltiin jo puhuttu että vappuna ollaan perheen kesken kotona. Miehelle tulee kutsu vasta tällä viikolla kaverinsa juhliin. Miehen mielestä on täysin ok että hän menee sinne yöksi ja minä jään lapsen kanssa sitten yksin juhlimaan vappua. (Eli mitään vappua ei vietetä). Nyt kun ilmaisin että lapsiperheessä tämä ei oikein toimi ja ei ole ok että näin lyhyellä varoitusajalla muutetaan suunnitelmia niin miehen mielestä olen hankala nipottaja. Mites teillä muilla mies sooloilee tämmöisten kanssa? Jääkö hyvillä mielin kotiin jos kutsu tulee?
Kommentit (31)
Miksi sä nipotat vauvapalstalla ap?
T:mies
Kyllä, tosin ei ole lapsia mutta aina tulee jokin muutos yhteisiin suunnitelmiin. Tästä myös pahimmat riidat.
Vierailija kirjoitti:
Eikö lapsi nyt voi uutenavuotena valvoa vähän pidempään tai se sun aikuinen ystävä olla ilman lapsenvahtia sen aikaa?
Tuskin tuosta oli kyse, vaan siitä, miten mielivaltaisesti AP:n mies muuttaa yhteisiä suunnitelmia oman päänsä mukaan.
Uuden vuoden ja vapun välissä on 5 kuukautta. Eiköhän mies ole ihan tarpeeksi hyvin hoitanut teidän yhteistä perhettänne. Ja sitä paitsi, vappu on ihan samanlainen päivä kuin muutkin. Se tulee ja menee.
Olis mies kierrossa, asioista sovitaan yhdessä.
No jos se lapsi on alle vuoden ikäinen ja kiukkuaa niin ei siinä kukaan istu iltaa tai tee ruokaa. Isompi lapsi vähän eri juttu.
Ap
Mun mielestä on outoa, että teitä ei kutsuta pariskuntana, vaan kutsu koskee vain miestä. Onko kaikki sen kaverit sinkkuja? Ei mulle sooisi ollenkaan, että mieheni käyttäytyisi kuin sinkku ja minä istuisin kotona. Ero tulisi ja yhteishuoltajuus, sitten voi itse olla rimpsalla, kun mies hoitaa omalla vuorollaan lasta.
En jaksanut lukea juttua, mutta mies on oikeassa. Aina.
Eikö sinun pitäisi keskustella asiasta miehesin kanssa eikä tällä sivustolla.Minulta et empatiaa saa. Avioliitot,ystävyys suhteet, parisuhteet seurustelu suhteet sukulaisuhteet kaatuu: KUN OIKEISTA ASIOISTA EI KYETÄ KESKUSTELEMAN KASVITUSTEN SEN HENKILÖN KANSSA JOTA ASIA KOSKEE!Sama vaikeat asiat lakaistaan matonalle niin kaikissa ativitti ryhmissä: Kerhot eri ikäisten missä naisia enemistö!,Kuin koulut ja työpaikat. Ne eivät katoa maton alta mihinkään!
Vai olisikohan kuitenkin niin, että SÄ olet päättänyt, että ollaan vain perheen kanssa?
Ei ole mitään amerikantiedettä päätellä ettei miestä kiinnosta nämä perhevaput, jne...pitääkö sinulle vääntää rautalangasta?
Mitä tulee tuohon uuteen vuoteen niin siitä on vähän hölmöä kiukutella. Jos olisit halunnut lapsivapaan olisit mennyt tyttökaverille. Minusta on vähän hölmö sitoa toinen kotiin kun kylässä on vain toisen kaveri.
Vierailija kirjoitti:
No jos se lapsi on alle vuoden ikäinen ja kiukkuaa niin ei siinä kukaan istu iltaa tai tee ruokaa. Isompi lapsi vähän eri juttu.
Ap
Se ei ainakaan sitten ymmärrä vielä yhtään mitään yhteisistä vapuista.
Sano, että sut on kutsuttu Minnalle ja menet sinne. Ja nämä Minnan kutsut ovat lapsettomat. Siinä sitten vuoden isä miettii, mitä tehdä lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on outoa, että teitä ei kutsuta pariskuntana, vaan kutsu koskee vain miestä. Onko kaikki sen kaverit sinkkuja? Ei mulle sooisi ollenkaan, että mieheni käyttäytyisi kuin sinkku ja minä istuisin kotona. Ero tulisi ja yhteishuoltajuus, sitten voi itse olla rimpsalla, kun mies hoitaa omalla vuorollaan lasta.
Ei parisuhde mikään vankila ole, jossa ollaan yhdessä vain pariskuntana vaan niitä omiakin kavereita saa olla. Ilmeisesti kyseessä on nyt tuoreet vanhemmat ja tämä vielä hakee uomaansa?
Jos minä esim vietän iltaa omien kavereiden kanssa menen heille ja mies jää lapsen kanssa kotiin ja päin vastoin.
Älkää naiset puskeko niitä mukuloita, kun heti pitää olla vänisemässä, että mies saa mennä, mutta mä en. Sitä paitsi, teillä on ihan suuri oikeus lähteä rientoihin. Mutta ei. Te vaan valitsette sen marttyyrin viitan.
Aika yksinäinen saa kaveri olla kun viettää uutta vuotta perheessä, jossa on pieni lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei parisuhde mikään vankila ole, jossa ollaan yhdessä vain pariskuntana vaan niitä omiakin kavereita saa olla. Ilmeisesti kyseessä on nyt tuoreet vanhemmat ja tämä vielä hakee uomaansa?
Jos minä esim vietän iltaa omien kavereiden kanssa menen heille ja mies jää lapsen kanssa kotiin ja päin vastoin.
Tietenkin asiat normaalisti menee myös noin, mutta nythän oli kyse siitä, että mies jatkuvasti ramppaa kavereittensa kanssa jossain, ja vaimon odotetaan olevan lapsen kanssa aina kotona.
"Jouduit viihdyttämään" itse kutsumaasi omaa kaveriasi? No ehkä ei olisi kannattanut kutsua, jos se noin ikävää on.
Ei herra jumala tätä palstan porukkaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä esim vietän iltaa omien kavereiden kanssa menen heille ja mies jää lapsen kanssa kotiin ja päin vastoin.Tietenkin asiat normaalisti menee myös noin, mutta nythän oli kyse siitä, että mies jatkuvasti ramppaa kavereittensa kanssa jossain, ja vaimon odotetaan olevan lapsen kanssa aina kotona.
Jatkuvasti ramppaa?? Ei ollut siitä kyse. Vaan kahdesta illasta 5kk:n sisään.
Eikö lapsi nyt voi uutenavuotena valvoa vähän pidempään tai se sun aikuinen ystävä olla ilman lapsenvahtia sen aikaa?