Papa tulos ASC-US (epäselvä atypia)?
Papa tulos: ASC-US (epäselvä atypia). Yleinen luokitus.........: EpiteelisoluatypiaReaktiivinen muutos......: RegeneraatioLevyepiteeliatypia.......: ASC-US (epäselvä atypia)Suositellaan.............: Uusi näyte 12 kk:n kuluttuaTämä ilmeisesti lievä muutos. Silti kun lukee niin jollain ollutkin syöpä, toisilla muutos poistunut. Voiko tässä nyt olla varma että ei ole mitään syöpää ja 12 kkn päästä ei ole muuttunut pahanlaatuiseksi?
Kommentit (3)
Onko nuo luokat poistettu, minulla ei siitä mainintaa? Ja miksi jollain 6 kk uusinta, toisilla 12 kk ja toisilla tähystys kun sama tulos? En ymmärrä.
Jos 12 kk kontrolliväli tuntuu liian pitkältä, niin voit käydä aikaisemmin jo, kyllä ne yksityisellä ottaa, kun pyytää.
Itse pyysin viimeksi gyneä ultraamaan, vaikka hänen mielestään ei olisi tarvinnut. Ultrasi kyllä, kun sanoin, että saan sillä mielenrauhan (munasarjassa kysta). Se mielenrauha maksoi n. satasen. Yksityisellä kyllä rahalla saa.
Mulla oli vähän sama, ASC-US epäselvä lieriöepiteliatypiassa. Tai jtn sinnepäin, Papa luokkaa 2 siis.
Uusinta Papa puolen vuoden päästä, jälleen 2.
Tästä puolen vuoden päästä palasi takaisin ykköseen, viime syksynä siis.
Mulla oli tuolloin Papa 2 aikoihin useita tulehduksia, johtuisiko sitten poikkeava tulos noista.
Samalla otettiin HPV näyte, tämä nega, joten gyne oli sitä mieltä ettei syöpää voi edes olla kehittymässä..