Koulukiusaaja piinasi poikaa ala-asteelta lukioon: oikeus määräsi lähestymiskiellon - MISSÄ KIUSAAJAN VANHEMMAT?!
Jos tuo kiusaaja olisi mun muksu niin voin kertoa ettei tilanne pääsisi noin pitkälle. Ja kehtasi vielä valittaa oikeuden päätöksestä.
Onko tässä kenties kyseessä ”ei meidän Nico-Petteri” -vanhemmat?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sellainen tapaus että pojalla on ollut vain äiti, joka ei ole uskonut pojan olevan sellainen kuin oli. Saanut seliteltyä äitilleen että ei ole syyllinen. Tuommosista niitä Putineita kasvaa.
Se on kuule demokratiaa ja Freedom.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sellainen tapaus että pojalla on ollut vain äiti, joka ei ole uskonut pojan olevan sellainen kuin oli. Saanut seliteltyä äitilleen että ei ole syyllinen. Tuommosista niitä Putineita kasvaa.
Vapaa kasvatus on enemmänkin vasemmistoanarkistien metoodi. Itse näen hyvin kasvatettuja nuoria ja jo ulkonäöstä näkee ,mitä puoluetta kotona äänestetään.
Olimme köyhiä kun olin lapsi.Monta lasta,vähän rahaa mutta ylpeys opetti ompelemaan vaatteita .Me olimme aina hyvin ja muodikkaasti puettuja. Ja olemme vieläkin.
Niin enää ei puhuta vapaasta kasvatuksesta vaan lapsikeskeisyydestä. Lapset on itseään heikomman vanhemman lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää, miksi kiusaaja halusi valittaa saamastaan lähestymiskiellosta hovioikeuteen?
Suomi on oikeusvaltio. Saamastaan tuomiosta saa valittaa. Venäjällä ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulemme vain yhden puolen tarinasta. Yleensä ”kiusatussa” on aika paljon omaa vikaa.
Kuten raiskatuissakin?
Inhottavia syytteijöitä täällä. Tässä suomalaiset nuoret.Toivon että itse kokevat jotain pahaa eikä kukaan auta.
Et tunnista itsestäsi käytöstä josta syytät muita? Tämä on juuri se asenne, joka ei muuta tätä maailmaa. Ollaan mustasukkaisia sille tekijälle vaikka molemmat osapuolet kaipaa sitä huomiota ja tukea.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää, miksi kiusaaja halusi valittaa saamastaan lähestymiskiellosta hovioikeuteen?
Edes jossain määrin normaali ihminen tajuaisi tässä vaiheessa, että käytöksessäni on kenties hieman korjattavaa, voisinko vaikka katsoa peiliin ja olla vähemmän ilkeä.
Mutta ei, täytyy olla todella sairas audikuski, joka vielä jatkaa riidan haastoa ja pitää tiukasti kiinni omista tavoistaan ja hakee oikeutta huonolle käytökselleen, voeehan ziisus sentään.
Opettele ap laittamaan linkki. Ei ole vaikeaa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/240e18e0-0eef-4340-b935-79d9a9bfad23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei vaan voi jälkikasvuun vaikuttaa vaikka kuinka haluaisi ja olisi kunnolliset vanhemmat.
Tän keskustelun kommenteista kyllä näkee asenteet koulukiusaamiseen: kiusattu on homo, kiusatun vika jne. Oma lapsi ei tee mitään pahaa.
Aivan kamalaa.Siis jos näkisivät että lasta kiusataan eivät puuttuisi riitaan. OIsko aika hankkia eläkeläisiä "vahdeiksi" välitunneille vaikka lounasta ja palkkaa vastaan. Ruotsissa koulukiusatuilla on hieman vanhempi kaveri välitunneilla ihan kuntien puolesta.
Minulla oli se isä, joka tuli minun kanssa sinne kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulemme vain yhden puolen tarinasta. Yleensä ”kiusatussa” on aika paljon omaa vikaa.
Kuten raiskatuissakin?
Inhottavia syytteijöitä täällä. Tässä suomalaiset nuoret.Toivon että itse kokevat jotain pahaa eikä kukaan auta.
Et tunnista itsestäsi käytöstä josta syytät muita? Tämä on juuri se asenne, joka ei muuta tätä maailmaa. Ollaan mustasukkaisia sille tekijälle vaikka molemmat osapuolet kaipaa sitä huomiota ja tukea.
Mitä huomiota ja tukea narsistiselle sadistille pitää antaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä poikasi itse teki, ap? Oliko hän kielikelloja ryhmäpetturi kuten nämä yleensä ovat?
Mä olen osannut kasvattaa lapseni. Toisin kuin…
Ap
Mistä oikeasti tiedät? Mua aina huvittaa näissä kiusaamiskeskusteluissa se, että ne kiusaajat on aina jotain manipuloinninmestareita. Ne aina valehtelee vanhemmilleen, että se uhri onkin kiusaaja, ja vanhemmat aina uskoo, koska se oma kultamussukka niin sanoo. Mietittekö koskaan, että se teidän oma kultamussukka onkin mestarikiusaajamanipulaattori, joka vie teitä ihan kuus-nolla? Näissä keskusteluissa ei ole koskaan kukaan vanhempi tunnustanut, että siinä omassa lapsessa on jotain vikaa, vaan hän on aina täysin viaton uhri.
Kiusaajan jo alle 15-vuotiaana omistamat mopot ja mönkkärit viittaa kyllä siihen että on joku isukin kultapoju "joka ei tee mitään pahaa".
Vierailija kirjoitti:
Taattua av kamaa: se on tottakai äidin eli naisen vika,isä eli mies ei missään nimessä ole syyllinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmissuhteet on kahden kauppa, joissa tulisikin aina miettiä pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan olisikohan kummassakin vikaa. Aiemmin mainittiin sana focus, joka yleensä tosiaan on siinä teossa ja uhrissa eli keskitytään seurauksiin ei syihin.
Nytkin huudetaan missä oli se kiusaajan vanhemmat, mutta kukaan ei kysy missä oli se toinen vanhempi, jonka loputon tehtävä on yhtäläisesti olla sen lapsensa puolella. Oma isäni aikoinaan otti kiusaajani siipiensä suojaa ja tuo poika käy edelleen tapaamassa isääni. Hän oli se ensimmäinen välittävä aikuinen tuon pojan elämässä.
Sun isäsi kuulostaa tosi välittävältä ja lämpimältä ihmiseltä. Miltä susta tuntui, että sun kiusaajan ja isän välille muodostui tuollainen suhde? Mikä sun suhde siihen kiusaajaan on nykyään?
Kyllä ne vanhemmat voivat olla se kiusaamiseen "yllyttäjä". Olen itse huomattavan ylipainoinen ja tytölleni oli hänen kaverinsa sanonut, että hänen äitinsä sanoi tytöstänikin tulevan läski, koska minä olen niin läski. Oli tuo mamma muutakin väitteitä esittänyt minusta ja miten vaikuttaa lapseeni. Niinpä. Olen ollut itse kiusattu ja ruoallahan sitä tullut ruokittua masentuneena. Nykyään kaikki kuitenkin hyvin, mutta pelottaa miten minä äitinä vaikutan lapseeni olemalla tämän näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei vaan voi jälkikasvuun vaikuttaa vaikka kuinka haluaisi ja olisi kunnolliset vanhemmat.
Tän keskustelun kommenteista kyllä näkee asenteet koulukiusaamiseen: kiusattu on homo, kiusatun vika jne. Oma lapsi ei tee mitään pahaa.
Sanot, että ihmisten mielestä oma lapsi ei tee mitään pahaa, mutta onhan se kiusattukin voinut tehdä jotain pahaa. Ei sekään ole terve asenne, että kiusaamisen uhriksi joutunut ei itse olisi voinut tehdä mitään pahaa ja hän on aina täysin viaton kiusaamistilanteeseen.
Tämähän on siis ihan mahtava juttu, että kerrankin tulee kiusaajalle jotain seuraamuksia. Tuo kiusaajahan joutunee suorittamaan lukion loppuun kotikoulussa tai vaihtamaan lukiota. Kerrankin näin päin.
Tälle tapaukselle pitää nyt saada mahdollisimman paljon mediahuomiota, niin kiusaajat ympäri maan ymmärtävät, ettei niin voi käyttäytyä. Tähän astihan se on ollut hyväksyttyä, että alaikäinen voi tehdä vaikka mitä rikollista toista kohtaan, eikä seurauksia tule kuin uhrille.
Edelleen, ajatelkaa jos joku aikuinen tekisi vastaavia juttuja teille työpaikalla. Välittämästi siihen puututtaisiin ja tekijälle tulisi seurauksia. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi alaikäisyys siirtää vastuun uhrille, ja tekijälle ei mitään seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun ei pääse kiusaamaan jos on lähestymiskielto. (Tai pääsee, jos rikkoo kieltoa, mutta oletus olisi ettei riko.) Eikä halua papereihinsa tuomiota/kieltoa = ei halua joutua vastuuseen teoistaan. Pitäisi päästä kuin koira veräjästä.
”haukkumista ja nimittelyä, väkivallalla uhkaamista, seuraamista ja myös fyysistä väkivaltaa. Kiusaaja oli seurannut poikaa mopolla tai mönkijällä sekä koulumatkoilla että vapaa-aikana.”
”pahoinpidellyt poikaa muun muassa lyömällä vatsaan. Yhdessä äidin tekemässä rikosilmoituksessa oli kyse siitä, että kiusaaja oli ilmoituksen mukaan yrittänyt kahdesti ajaa mopolla kiusatun pojan päälle. Asian tutkinta oli lopetettu, koska epäilty oli alle 15-vuotias eikä siten rikosoikeudellisessa vastuussa.”
Tämä on rankkaa väkivaltaa, vainoamista, tapon uhkaus jne. Miten tällaisen annetaan jatkua 7 vuotta ennen kuin kiusaajalle tulee seuraamuksia?!
Ja hienoa, että lopulta tuli seuraamuksia tässä tapauksessa. Monissa tapauksissa ei tule.
Eikä tuo kiusaaja minkään rappioperheen vesa ole, kun kiusaajalla on mopo ja mönkijä ollut.
Koulu ei näihin kiusaamisiin puutu. Ainoa tapa lopettaa kierre on antaa kiusaajalle turpiin
Jos ei kiusattu yksin itse pysty niin sitte porukalla
Piste
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä poikasi itse teki, ap? Oliko hän kielikelloja ryhmäpetturi kuten nämä yleensä ovat?
Voi hyvää päivää mikä asenne.
Mul kku on saanut ANSAITUSTI pitkästä kiusaamisesta tuomion ja lähestymiskiellon niin sinä osoitat sormella muita!!!!
Oletko tämä kiusaajan vanhempi.
I di ootti ainakin.