Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Häntäluun murtumisesta?
07.10.2006 |
Esikoisesta minulla murtui häntäluu todella kipeästi ja kesti kuukausia, että pystyin edes istumaan kunnolla. kipu oli todella epämielyttävää ja vauvan kanssa oloa hankaloitti. Eikä se tänä päivänä jätä muistuttamasta vaan istuessa joskus särkee. Esikoisen syntymästä on pian 4 vuotta. Nyt kun odotan kakkosta niin mielessä on taas tuo synnytys. Olen kuullut, että tässä tilantessa voisi saada leikkauksenkin jos häntäluu ei ole normaali. Oko kenelläkään kokemusta kipeästä häntäluun murtumasta ja uudelleen synnyttämisestä? Miten se toinen synnytys on hoidettu? Murtuiko uudelleen vai saitko leikkauksen? Kiitos vastauksista. Synnytys hieman pelottaa
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Leikkauksesta en tiedä mitään, mutta esikoisen kohdalla murtui minultakin häntäluu ja toipuminen kesti todellakin kuukausia. Imettämään pystyin vain makuulla. Toinen lapseni syntyi kaksi vuotta ensimmäisen jälkeen ja häntäluu kipuili synnytyksen jälkeen joitakin viikkoja, mutten usko sen murtuneen uudelleen. Sen jälkeen häntäluu on oireillut aina välillä rasituksen yhteydessä. Nyt olen synnyttänyt kolmannen lapseni pari viikkoa sitten. Väliä edelliseen tuli yli seitsemän vuotta. Häntäluu tuntuu jälleen, mutta ei varsinaisesti kipuile.
En tiedä oliko tästä apua, mutta luulisin, ettei sinunkaan kohdallasi sama toistu. Onhan se häntäluu jo kertaalleen " puskettu pois tieltä" enkä usko, että on kuitenkaan ennalleen palautunut eli jälleen tielle.