Elän avopuolison sijasta kämppiksen kanssa
Turhauttaa. Ollaan aina oltu aktiivisia ihmisiä mieheni kanssa, joilla on vaativat työt ja omat vapaa-ajan intressinsä. Viime vuosina kuitenkin tahti on kiihtynyt etenkin miehen osalta ja menot kasvaneet valtavasti. Joka päivälle on harrastus tai meno, viikonloppuna poikienilta tai pelireissu, lomat ollaan kavereiden kanssa. Kotona käydään vain nukkumassa jos sitäkään. Tahti on hengästyttävä ja itseasiassa tätäkin kirjoittaessa sain juuri viestin että menee tänään suoraan töistä treenaamaan ja saunomaan.
Normaalielämäkin vaikeutuu kun esim. yhdessä ostetut ruoat vanhenee kaappiin miehen lähtiessä extempore viikonloppureissulle ja joudun usein siivoamaan ja tekemään kotityöt yksin, sillä mies ei yksinkertaisesti ole paikalla.
Tunnen eläväni ikäänkuin kämppiksen kanssa jonka kanssa nyt nukutaan samassa sängyssä. Sinänsä voisin ehkä elää asian kanssa jos ikää olisi 22v eikä nykyinen 32v. Itsellä jo kovasti biologinen kello tikittää ja halu asettua kasvaa päivä päivältä. Mieskin kuulemma haluaa kovasti lapsia, mutta ei ole valmis luopumaan elämäntyylistään. Puhuu jatkuvasti, että katkeroituisi kotona. Itse taas haluisin kumppaniksi osallistuvan isän. Olen jo kovimmat seikkailuni seikkaillut ja nyt haluisin antaa aikaa ja rakkautta lapselle.
Itselläni on aika selvä visio millaista perhe-elämää haluaisin viettää ja mitä parisuhteelta odotan ja se ei ole tällaistä ”kämppiselämää”. Mietin jatkuvasti eroa, mutta pelottaa etten ehkä löydäkään miestä joka ajattelisi samoin parisuhteen ja perheen merkityksestä ja roolista… lisäksi olen jo käyttänyt vuosia tähän suhteeseen ja mitä jos tarjolla on vain näitä oman elämänsä peter paneja.
Kommentit (4)
Minusta tuo suhde on ihanteellinen, mä en voi itse sietää jos mies on sellainen että aina pitäisi olla yhdessä kotona tai harrastaa yhdessä..
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo suhde on ihanteellinen, mä en voi itse sietää jos mies on sellainen että aina pitäisi olla yhdessä kotona tai harrastaa yhdessä..
Miksi menet ääripäästä toiseen. On tuossa välimuotokin, jossa on yhteistä aikaa ja sitä omaa aikaa.
Eri
Nyt kissa pöydälle. Miehellä ei tuossa iässä ole vielä mitään kiirettä perustaa perhettä. Hän voi halutessaan haihatella asian suhteen ja bailata, saunoa ja reissata kaveriporukassa vielä vuosia. Ei sinullakaan vielä kiire ole, mutta jokainen vuosi pienentää mahiksiasi perheeseen vähän. Eikä vähiten siksi, että tuossa suhteessa ei välttämättä ole sijaa lapsille lainkaan.
Eli siis asia puheeksi. Sanot miehelle että perjantaina istutaan alas ja syödään yhdessä. Ostat pari pottua viiniä ja kysyt millä aikataululla mies on ajatellut lisääntyä. Jos et saa mitään järkevää vastausta miehen suusta ulos, on aika alkaa katsella muihin pöytiin.
No et sinä tuosta miehestä lapsille omistautuvaa isää saa, jäit suhteeseen tai et. Lähtemällä saat sentään sen mahdollisuuden, että saat toivomasi perheen. Jäämällä luovut siitä haaveesta.