Piispa Irja Askola sairastunut
Pysyy toistaiseksi poissa julkisuudesta. Koin nuo Irja Askolan vuodet jonkinlaisena valopilkkuna Suomen evankelislterilaisen kirkon historiassa. Ymmärrän että moni vanhoillisempi vastusti häntä, ja moni vastusti naispiispaa. Mutta minulle hän oli valopilkku. Toivon häenlle pikaista paranemista.
Kommentit (20)
Olisi nyt sitten kertonut samaan syssyyn mikä häntä vaivaa? Tai ollut hiljaa.
Siis koronako on vai syöpä? Vaiko jopa mielenterveysongelmia? Tosin tämä asia ei kuulu ulkopuolisille.
Varmaan syöpä. Se on hävettävä sairaus eikä siitä pidä ääneen puhua.
Hänhän sairasti jo aika alussa koronan hyvin rajuna.
Itse uskonnottamana ihmettelen miksi uskovaiset haluaa pysyä hengissä- jos kuitenkin uskovat tähän ikuiseen elämään taivaassa? Tai että näissä tilanteissa kun joku näyttää olevan siirtymässä sinne, niin muut rukoilee että vielä pitäisi jatkaa maan päällä kärsimystä?
Irjakin on perheetön, eikä ole esim vastuussa alaikäisistä lapsista, niin mikä sen parempaa kuin ajasta ikuisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan syöpä. Se on hävettävä sairaus eikä siitä pidä ääneen puhua.
Runsas alkoholinkäyttö lisää naisten syöpäriskiä. Siitähän on puhuttu että olisi alkoholilla läträäjä ja kieltämättä se näkyy myös naamastakin kun oli taannoin telkkarissa, lehtikuvissa naama on retusoitu.
Taisipa olla joskus juttua siitäkin että niitä juomia ostaessa meni yliviikarimaisesti omat ja firman maksukortit sekaisin.
Ihan sama mikä hänellä on, antaa hänen sairastaa rauhassa.
Askola oli täydellinen esimerkki syistä, joiden takia raamatussa määrätään ettei naisilla ole asiaa seurakunnan paimeniksi.
Tunne edellä hyväksytään kaikki mikä omasta mielestä vaikuttaa hyvältä, eikä välitetä raamatusta mitään.
Olette hirveitä ihmisiä. Menkää pois.
Nuorempana oli aika kova höseltäjä.
Ikävää että on sairastunut. Noin muuten Irja on vaikuttanut kannanottoineen vähän todellisesta elämästä vieraantuneelta ja hyväuskoiselta ihmiseltä.
En edes tiennyt, että hän on ollut eläkepäivinään jotenkin julkisuudessa, mistä nyt pitää vetäytyä.
Ainakin alaikäisen ja kaiken kukkuraksi epätasapainoisen Tuure Boeliuksen valinta vuoden homoksi oli todella vastuuton teko. Varsinainen hyväuskoisen hölmön teko.
En saanut hänestä piispana mitenkään hyvää vaikutelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin alaikäisen ja kaiken kukkuraksi epätasapainoisen Tuure Boeliuksen valinta vuoden homoksi oli todella vastuuton teko. Varsinainen hyväuskoisen hölmön teko.
Evankelis-luterilaisen kirkon piispa ei ole se taho, joka päättää siitä kuka on vuoden homoseksuaali.
Kyllä pitäisi kertoa mikä vaivaa, jos kerran kertoo siirtyvänsä pois julkisuudesta. Hänhän on eläkkeellä!
Arkkipiispa Tapio Luoma ja entinen piispa emerita iIrja Askola on symppiksiä.🧡
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mikä hänellä on, antaa hänen sairastaa rauhassa.
Olisikin saanut rauhassa sairastaa mutta tuli itse julkisuuteen. Olisi vain vastannut, joku joku oli haastista kysynyt, että kiitos, mutta vietän eläkepäiviä nyt, olen sanottavani sanonut.
Vastustajia oli kyllä paljon, se on pakko myöntää. Minulle seuraava piispa oli pettymys ja erosinkin lopulta kirkosta.