Kosketusarka kohta poskessa, syöpä pelottaa
Nonni. Olen siis 33-vuotias ja minulla on ollut ilmeisesti turvonnut imusolmuke korvan alla nyt jonkin aikaa. Tyhmänä sitä puristelin pari viikkoa, kunnes se kipeytyi ja turposi, koska nyt se on mielestäni jo pienempi. Nyt en ole 4 päivään koskenut siihen lainkaan (paitsi tänään kun kokeilin onko se pienentynyt.. Minulla on kuitenkin korvakipuja ja poskessa kosketusarka kohta. Se on siis sellainen, että kun painaa, se tuntuu selkeästi kipeältä. Olen toki peloissani, että minulla on suusyöpä. Pääsen maanantaina terveyskeskukseen, mutta olen paniikissa.
Yritän järkeillä, että tämä liittyisi bruksismiin, koska puren paljon hampaita yhteen. Yritän nyt olla puristamatta ja koskematta tuota poskea, mutta kyllä pelottaa. Luin, että suusyövässä kipu ja patti voi merkata sitä, että se on ehtinyt jo lähettää etäpesäkkeitä :( Kävin joulukuussa hammaslääkärissä ja silloin limakalvot olivat ihan normaalit.
Kommentit (9)
Mutta kun ei ole ikinä ennen ollut tällaista :(
Onneksi itse en pelkää mitään sairauksia paitsi sokeutumista.
Lehdessä oli hyvä artikkeli sairauskammoisista, joita palstalla piisaa
Älkää ruokkiko trollia kommentoimalla, ilmoittakaa vain spämmit asiattomiksi. Trolli elää huomiosta ja lannistuu, jos ei saa haluamaansa.
Korvan aluksen imusolmuke ei liity syöpään, se liittyy purentaan, hammasvaivoihin tai kurkku-, nenä- nielualueen tulehduksiin.
ketään ei kiinnosta. muna suussa ehkä auttaisi. kunhan et pure.
Kiitos teille, jotka vastasitte asiallisesti. Munakin on ollut viime aikoina monesti suussa, mutta ei ole auttanut. :)
Luin tuon artikkelin hypokondriasta ja minulla on se myös todettu valitettavasti. Olen ollut lapsesta lähtien kovin sairauspelkoinen ja pelkään myös kuolemaa. Enkä tietenkään halua olla tällainen saati valinnut tätä. Puhun kyllä pattien näyttämisen yhteydessä siitä, jos pääsisin taas mielenterveyshoidon piiriin, kun joskus muutama vuosi sitten jätin hoidon kesken.
Ja totta kai pään alueen patit huolettavat, en tiedä teistä sitten. Tuo leuassa oleva ihonalainen patti tuntuu kovalta ja riisinjyvämäiseltä, liikkuu ihon mukana, muttei mulju. Korvan alla oleva patti on n. herneen kokoinen ja soikea, ei tunnu minusta niin kovalta. Liikkuu ihon mukana sekin.
Itse asiassa nyt tunnen posken iholla pienen kohouman :( AP