Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitäisi ajatella työkavereista?

Vierailija
26.04.2022 |

Aloitin viime syksynä työt nykyisessä työpaikassani. Työkaverit ovat iältään 30-50- vuotiaita, pääosin naisia ja alle 20 hengen tiimissä työskennellään. Työpaikalla ovat suht täyspäisiä, mutta vapaa-ajalla whatsapp-ryhmään tulee niin lapsellisia viestejä, että olen ruvennut kyseenalaistaa meininkiä. Ryhmässä on käsittääkseni tarkoitus ilmoittaa poissaolot ym akuutit työhön liittyvät jutut. Illalla joku laittaa, että mulla nuhaa ja kurkkukipee. Toinen vastaa voi eiii jää kotiin lepäämään, kolmas voi sua raukkaa nyt vaan huilit ja sit onkin liuta viestejä missä polotellaan ja tsempataan ja flunssaoireinen jakaa kuin kauhee olo on. Tätä siis toistuvasti. Viestejä tehostetaan sydämillä, haliemojilla jne. Ja jos joku joutunut puoli tuntia tekee ylitöitä, niin sama rimpsu raikaa.
Työkokemusta minulla ei ole kovin montaa vuotta eli en nyt osaa sanoa onko tämä ihan yleinen tapa työyhteisöissä, mutta niin hassua kuin se onkin, olen ruvennut katselemaan uutta työpaikkaa, koska tuo viestittely on antanut sellaisen kuvan työporukasta, että ei ehkä kiinnosta olla osa sitä yhteisöä. Vaikuttaa uskottavuuteen väkisinkin. Myös lasten ripulit oksennukset nuhat ym jaetaan ryhmässä ja taas tsempataan voivotellaan ja ”ollaan hengessä mukana” ja itseä kun ei kiinnosta jakaa meidän perheen asioita isoille ryhmille, niin oon jo tästäkin syystä vähän ulkopuolella.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla naisyhteisö? Hoitoala?

Vierailija
2/2 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin työpaikan ryhmästä, kun tuli näitä nimipäiväonnitteluja ja miljoonia sydämiä. Miksi ne pitää laittaa ryhmään eikä ihmiselle itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän