Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvihaalari ja kengät ryömijä/konttaajalle?

07.10.2006 |

Hei,

täällä uusi etelä-suomalainen, joka pohtii millaisen haarin poika tarvitsisi talveksi. Onko täällä tosiaan loskaa ja räntää pitkälle jouluun? Millaista haalaria suosittelisitte? Koko varmaankin 80 cm, sillä nyt poika käyttää 74 sentin vaatteita. Unihaalari vaunuihin toki on, mutta sillä ei voi pihalla rymytä.

Entäs kengät? Millaisia olette käyttäneet? Isolta veljeltä taitaisi löytyä Kuomat, jotka ei pidä vettä. Entäs kumpparit villasukin? Voi, kun tämä on hankalaa...olisi kiva kuulla omia kokemuksianne tästä. Kattelen vaan tällä hetkellä kaikenmaailman aleja..josko jotain jo halvalla löytyisi.

Kiitos!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetty mutta uudenveroinen (tummansininen vihrein somistein) Travallen Remu-haalari, laita meiliosoitteesi, niin annan lisätietoja. Meillä poika käveli jo sujuvasti viime talvena, joten konttauskulumista ei haalariin tullut. Meillä oli pionin talvikengät ja vastaavia harkitsen tällekin talvelle. Stokkan Tepsut täytyy käydä tutkimassa.

Vierailija
2/7 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kellään kokemusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vaan talvella. Eli loskasta kunnon talvikeliin riippuen vähän talvestakin, mutta aika usein kunnon talvi tulee vasta tammikuussa ( eli kunnolla lunta suomeksi sanottuna) toki poikkeuskiakin on. Meillä lapsi kyllä käveli jo ekana talvena, joten vähän huono olen sanomaan sen puolesta, mutta haalarina oli Reimatec ja Lassien kurahousualaosainen ( supra-jotain..). Voithan ostaa vaikka tavallisen haalarin ja vetää kurikset märällä, mutta tietysti helpommalla pääset, jos puku pitää kosteutta.

Riippuu myös kuinka paljon ulkoilette, kosteussuojattu haalari ei välttämättä ehdi kuivaa aamu- ja iltapäiväulkoilu välissä, jos sitä ei saa rumpukuivata. Siksi meilläkin oli kaksi pukua ( oltiin ulkona 2x2 tuntia eli aika paljon) Pk:ssa on mun mielestä hyvä jos laittaa kuralla kurikset päälle, jotka saa sitten pois ennen kuin nostaa lapsen autoon kuraamaan vaikka olisi mikä puku, kotona voi säätää itse enemmän...

Kengistä sen verran, että mun mielestä goret on kylmät ja kankeat ja suosin kalvotettuja nahkakenkiä pienelle ja ainakin Kavati8lla ja Tepsuilla on sellainen kärjestä kuminen, muuten nahkainen lämmin talvikenkä. Näytti olevan vielä ensi viikon hulluilla päivillä noi Tepsut 39,90¿. En tiedä oliko tästä nyt varsinaisesti sulle mitään apua =)

Vierailija
4/7 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käsityksessä, että kenkiä tulisi käyttää vasta kun lapsi kävelee kunnolla. No joskus toki olen jo tukeavasten kävelevälle laittanut, kun nämä Suomen kelit vähän hankalia joskus. Mutta siis meillä oli konttaaja ja pieni esikoinen, joten konttausikäinen oli paljon mukana ulkosalla. Ja hän liikkui enimmäkseen töppösissä, saman mallisissa kuin äp töppöset, mutta oli sellaista hyvää kosteutta pitävää materiaalia (saatiin lahjaksi, ihan markettavaraa). Se joskus ihmetyttää ettei Suomessa taideta myydä kuratöppösiä, jotka vois laittaa sukkien yms. töppösten päälle. Niitä ainakin Keski-Euroopassa käytetään, missä ei niin paljon lämmikettä tarvi olla. Haalaria oon suojannut kuriksilla, sillä konttaajan polvet joutuu niin koville ainakin syyskeleillä, ettei mikään haalari kärsimättä kestä.

Vierailija
5/7 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamalla eurolla kirppikseltä, sattui olemaan ihan hyvässä kunnossakin vielä. Olen ostanut talveksi myös uutena toppapuvun, mutta ajattelin säästää sitä ihan " kunnon" talvea varten, ettei heti ole polvet puhki hiekalla konttaamisesta. Tuskin sitä kunnon talvea ja lunta tänne saadaan ekojen pakkaskelien myötä. Tuossa kirppispuvussa ei ole kosteussuojaa, joten kurahousut laitetaan päälle tarvittaessa.

Meillä on myöskin esikoiselta jääneitä talvikenkiä sekä kumisaappaita, joita varmaankin käytetään siihen asti, kun kävely alkaa sujua ulkona. Ostan sitten vasta uudet talvikengät.

Vierailija
6/7 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän niitä on kosteussuojakankaasta tehtyjä, ja esim. jonathanin töppöset ei tosiaan ole hinnalla pilattuja!

Vierailija
7/7 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ja kiitos hyvistä vineksitä. Maalaisjärjellähän sitä loppupeleissä pärjää hyvin, mutta nuo kosteussuojatut töppöset oli loistava vinkki, kiitos! Täytyy käydä jossain vaiheessa Jesper Juniorissa kattomassa noita Jonathanin versioita. Puvusta sen verran vielä, että kirppistavaraa meilläkin paljon käytössä, mutta poikien pukuja on niin harvoin ollut tarjolla.