Miten voi olla mahdollista?
Olen tässä useamman vuoden yrittänyt pudottaa painoasi. Viime syksynä sainkin vihdoin 5 kg painoa pois, ja mahduin juuri ja juuri vanhoihin housuihini.
Talven aikana en ole jaksanut paljon vaakaa vilkuilla. Pari päivää sitten ajattelin tarkistaa, missä mennään. Järkytys oli suuri, kun ne kaikki 5 kg on tullut talven aikana takaisin, sillä ne vanhat housut, jotka otin syksyllä takaisin käyttöön, mahtuvat edelleen.
Mitä minulle siis on tapahtunut?
Kuntosalilla en ole käynyt, enkä ole harrastanut muuta liikuntaa kuin kotona tapahtuvan hyötyliikunnan. Toki hyötyliikunnan määrä on vuoden sisällä lisääntynyt, kun muutettiin kerrostalosta omakotitaloon, mutta samanaikaisesti muu liikunta on jäänyt kokonaan pois.
Kommentit (8)
Housut on venyneet, jos olet käyttänyt koko ajan. Toisaalta, jos olet huomatta harrastanut hyötyliikuntaa ja jotenkin kiinteytynyt.
Ainoa oikea vastaus: Olet syönyt enemmän kuin tarvitset! Se on ainoa syy lihomiselle jos et ole sairas. Mitä nopeammin uskot tämä, sen helpompaa on laihtua. Ota vaaka taas käyttöön.
Ja ne housut: venyneet.
Vierailija kirjoitti:
Housut on venyneet, jos olet käyttänyt koko ajan. Toisaalta, jos olet huomatta harrastanut hyötyliikuntaa ja jotenkin kiinteytynyt.
No kun en ole koko ajan käyttänyt. N. kerran viikossa tai harvemmin vedän nuo housut jalkaan, kun lähden jossain käymään. Kotona käytän verkkareita.
Ai niin, "hautajaismekkoni": 2 vuotta sitten, kun painoin saman verran kuin nyt, kokeilin sitä mekkoa, ja se oli kuin makkarankuori. Eli niin tiukka, että en voinut sitä käyttää. Nyt kokeilin sitä, kun mietin, mitä laitan erääseen tilaisuuteen päälleni. Se istui täydellisesti. Ei kiristänyt eikä puristanut yhtään mistään.
Silloin 2v sitten, kun ensimmäisen kerran painoin saman verran kuin nyt, minulla oli kaksi vaihtoehtoa: Joko lauhdutan tai lähden vaatekauppaan. Laihdutin sen verran, että mahduin vaatteisiini. Vuosi sitten paino oli taas noussut lähes ennalleen. Syksyllä sain sen taas pois, ja nyt: En käsitä.
P.S. Autoni renkaat tuntuivat kevyemmiltä kuin aikaisemmin. Aikaisemmin en ole niitä jaksanut kantaa, vaan olen pyörittänyt ne renkaanvaihtopaikalle, ja sieltä pois. Nyt kannoin ne, ja vasta sen tehtyäni tajusin, että mitä ihmettä minä tein?
Vierailija kirjoitti:
Ne housut on venyneet?
Mulla saa paino muuttua yli 10kg suuntaansa, ennenkuin vaatekoko vaihtuu. Mä en ole koskaan omakohtaisesti kokenut sitä, että jee, laihdutin kolme kiloa ja nyt mahdun kokoa pienempiin vaatteisin!
Mulla taas kaikki kertyy vyötärölle, joten ei tarvita isoja muutoksia, kun alkaa housunkaulus kiristää.
Paitsi nyt!?
AP
Housut on venyneet. Jos kerran viikossa laittaa ylleen, niin venyy ne sitten. Ei sen kummempaa.
Lue aloituksesi viimeinen lause uudestaan. Sen lisäksi että hyötyliikunta on lisääntynyt, lihaksesi ovat kasvaneet.
Tai vaaka on rikki. :D
Vierailija kirjoitti:
Lue aloituksesi viimeinen lause uudestaan. Sen lisäksi että hyötyliikunta on lisääntynyt, lihaksesi ovat kasvaneet.
Tai vaaka on rikki. :D
Ps tää oli hyvä. Moni ei varmaan edes lukenut mitä kirjoitit niistä autonrenkaista..
Ne housut on venyneet?
Mulla saa paino muuttua yli 10kg suuntaansa, ennenkuin vaatekoko vaihtuu. Mä en ole koskaan omakohtaisesti kokenut sitä, että jee, laihdutin kolme kiloa ja nyt mahdun kokoa pienempiin vaatteisin!