Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkustatteko pelkillä käsimatkatavaroilla? Kertokaa niksejä miten sen teette

Vierailija
25.04.2022 |

Tiukkoja vaihtoja tulossa lentoon ja houkuttaisi lähteä matkaan pelkillä käsimatkatavaroilla. Onko ihan utopistinen ajatus? Jos joku on onnistunut näin tekemään, niin kertokaahan parhaat vinkkinne :) Kyseessä viiden päivän työmatka.

Kommentit (537)

Vierailija
281/537 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on atooppinen iho ja ruusufinni, molemmat vaatii aika paljon rasvoja. Lisäksi hiusten laittamiseen jonkinlaisia tököttejä ja suoristusrauta. Hikoilen ihan possuna, joten vaihtovaatteita pitää olla. En voi olla samoissa vaatteissa ja kengissä lentomatkaa, kokousta ja illallista, yht. 20h.

No sinun on sitten varmaan aika mahdotonta lähteä käsimatkatavaroilla edes kahden päivän matkalle.

Käsimatkatavarat ovat heille, jotka pärjäävät ilman rasvoja. Eivät hikoile possuina, eivät tarvitse kauheasti tököttejä hiuksiin. Pärjäävät hotellin shampoolla ja henkisesti kykenevät käyttämään kaksi päivää samoja vaatteita pesemättä niitä välillä.

Minun hiustökötit ovat hiuspuuteri. Se riittää hyvin. Meikit menevät superpieneen tilaan. Pesen naaman kosmetiikkaa varten tehdyllä saippualla. Loput vaatteita ja kenkiä ja hyvin olen pärjännyt.

Vierailija
282/537 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä on tuoreita kokemuksia siitä, mitkä lentoyhtiöt on niuhottaneet käsilaukusta tai läppärilaukusta, ja miten?

Ainakin halpalennoilla jo ohjeissa lukee, että yksi laukku ja vain yksi, mukaanluettuna läppäri ja käsilaukku, ja jopa sateenvarjo (nämä sallittiin ennen ”ylimääräisinä”), ja sen yhden laukun tulee mahtua istuimen alle. No minä kun otan mukaan läppärin latureineen, ja käsilaukkukin on kohtalaisen kokoinen, niin ei siihen pieneen lentolaukkuun enää paljon vaatteita ja vaihtokenkiä mahdu.

Halpikset antavat ottaa vain yhden laukun ja sekin todella pieni. Eli et voi ottaa trolleyta ja käsilaukkua. Ota joku Lufthansa tms. Hinta on lähes sama, mutta laukkuja saa kaksi sisälle tai sitten maksat lisälaukusta jonka saat sisälle koneeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/537 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos päivät 1 ja 5 on matkustuspäiviä niin onnistuu kyllä! Esim.

Ma & Pe: paksut sukkahousut, polvimittainen mekko, kävelykengät

Ti, Ke & To: mustat suorat housut, toppi, bleiseri, ballerinat

Laukkuun siis 1x housut, 3x toppi, bleiseri, ballerinat, 4x pikkuhousut, 1x rintsikat, 3x sukat (ma käytössä olleet sukkahousut voi pestä lavuaarissa ja mekon tuulettaa).

Nesteiden minimointiin stick dödö, palashampoo ja meikinpuhdistusliinat (ilman parfyymiä ja hoitoainetta pärjää kyllä viikon).

Mihin tarvitaan muutenkaan hoitoainetta? Eikö siellä matkalla olla yleensä hotellissa jossa sitä on? Ellei niin ostaa marketista halvalla.

Vierailija
284/537 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan junalla aina käsimatkatavaroilla koska VR:llä ei ole enää palvelua jonne tavarat saisi ruumaan.

No sitten et ole paljoa junalla matkustanut. Laukkuja voi laittaa ylähyllylle ja isoille löytyy yleensä vaunun päästä löytyy paikka. Voithan tietysti lähettää ns.rahtina kapsäkit junalla.

Vierailija
285/537 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki alle 2 viikon matkan menee käsimatkatavaroilla. Mulla on 28 litran reppu johon menee kaikki tarvittava, lisäksi käytän pesulapalveluita.

Ai sä oot niitä, jotka siellä koneen käytävällä pyörii se reppu selässä ja tönii muita, jo istumaan ehtineitä sillä repulla naamaan? Ja tämä repun lisäksi sulla on tietysti käsilaukku, joka on niin iso että siihen mahtuu viikon matkatavarat.

Vierailija
286/537 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri 4 päivän reissusta.

Valitsen aina mukaan kevyttä ja rypistymätöntä vaatetta. Pitää mennä pieneen tilaan! Viimeisen paikallaolo- päivän paidalla voi hyvin reissata seuraavana päivänä kotio.

Mukavat mustat kävelykengät ja sisätiloihin kevyet ballerinat/avokkaat. Alusvaatteet, sukat ja sukkikset. Yhteen pussiin meikit ja toiseen hiusharja, nutturavehkeet ja dödö. Hotellin shampoolla pesee ihan hyvin. Kolmas pikkupussi sisältää mun lääkkeet.

Ei siinä ihmeitä tarvita.

Vierailija
287/537 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon matkustellut niin paljon, että olen huomannut hyvin pärjääväni pelkillä käsimatkatavaroilla. Yleensä kun pakkaa, saa ottaa jo palatessaan muutenkin puolet pois, ne on aina turhaa. Joka maasta saa ostettua kaikkea tarpeellista ja vaatteitahan saa aina hankittua kyllä. Ja kun miettii tarkkaan tarpeensa, ei roudaa ylimääräisiä kenkiä ja osaa rullaamalla pakata, niin kyllä riittää!

Vierailija
288/537 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toilettitarpeet, meikit, lääkkeet, pienet sähkölaitteet (laturit ym), ja maltillinen määrä vaatteita ja hyvin mahtuu pieneen laukkuun. Parit kengät, sukkia/sukkiksia, parit housut, hame, kolme paitaa, riittävästi alkkareita jne. Kannattaa rullata vaatteet niin menevät pieneen tilaan eivätkä rypisty.

Vierailija
289/537 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minituotteita matkalle mukaan. Esim hiussuihke, dödö, shampoo ja hoitoaine pienissä matkapakkauksissa. Hajuvesi testeriputkiloon. Ohuita ja kevyitä sukkia ja alusvaatteita, ei mitään puuvillamöhkäleitä. Ei mitään isoa, kuten hiustenkuivaajaa, isoa hattua tai pitkää takkia. Pakkaa mahdollisimman kompaktisti.

Vierailija
290/537 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon matkustellut niin paljon, että olen huomannut hyvin pärjääväni pelkillä käsimatkatavaroilla. Yleensä kun pakkaa, saa ottaa jo palatessaan muutenkin puolet pois, ne on aina turhaa. Joka maasta saa ostettua kaikkea tarpeellista ja vaatteitahan saa aina hankittua kyllä. Ja kun miettii tarkkaan tarpeensa, ei roudaa ylimääräisiä kenkiä ja osaa rullaamalla pakata, niin kyllä riittää!

Aivan, mitä enemmän matkustaa sitä vähemmän sitä alkaa ottamaan tavaraa mukaansa. Ensin katsoo säätiedotuksen ja sitten valitsee ne säähän sopivat. Sitten katsoo niistä ne mukavat ja sitten niistä mieluiset ja niistä mitkä mahtuvat mukaan laukkuun ja loput ostaa sitten paikan päältä, jos on pakko. Hyvin menee 5 päivää käsimatkatavaroilla.

Vierailija
291/537 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki alle 2 viikon matkan menee käsimatkatavaroilla. Mulla on 28 litran reppu johon menee kaikki tarvittava, lisäksi käytän pesulapalveluita.

Ja itseasiassa myös kaikki sen pidemmätkin, koska riippumatta matkan kestosta viikon tarpeet riittää, enemmän on puhtaasti turhamaisuutta. Eikä siinä, joskus sekin on ihan kiva että voi vaihdella asuja mielensä mukaan tai että kauneudenhoidon koko arsenaali on matkassa, se ei kuitenkaan ole käytännölisyyden kannalta välttämätöntä saati edes mielekästä. Muualla maailmaa on pesulapalveluita erittäin hyvin saatavilla joten mitään tarvetta ei ole pakata esim puhdasta vaatetta useamman viikon tarpeiksi.

Minulla menee käsimatkatavaroihin

-viikon alkkarit+vaihtorintsikat+sukat(+bikinit)

-kevyet kengät/sandaalit jos tarvitsee

-5 lyhythihaista

-kevyt mekko/hame

-shortsit

-kevyet kangashousut

-kempparituotteet ja hiusharja

Lennolle päälle sitten joku

-toppi, väljä puolihihainen, neuletakki ja päällystakki

-farkut tai kangashousut riippuen kohteen lämpötilasta

-lenkkarit tai nilkkurit riippuen kohteen lämpötilasta

Kun valitsee vaatteet siten että kaikki käy keskenään yhteen, noista saa jo lukemattomia yhdistelmiä, repussa tilaa riittää ja on muuten kevyt matkustaa. Silloin kun vielä raahasin isompaa laukkua ruumaan, aina jäi osa käyttämättä, ei siinä ollut yhtään mitään järkeä.

Vierailija
292/537 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon mitä kohteessa tehdään, mikä majapaikan varustelu ja mikä keli mutta itse pakkaisin jotenkin näin: Viidet alkkarit, yhdet rintsikat, sukkia, pitkät housut, 2 yläosaa. Ehkä vaihtokengät. Kosmetiikka matkakokoa. Ilmakiharrin. Takki kulkee päällä.

Yhdet rintsikat? Ja vain kaksi yläosaa(tarkoitatko T-paitaa tms?)? Vai meinasitko nyrkkipyykätä joka ilta? Aika ällö ajatus käyttää samoja rintsikoita useampi päivä putkeen.

Ei se pelkillä käsimatkatavaroilla matkustaminen ole sen arvoista, että olisi likaisissa vaatteissa tai viettäisi kaikki illat pyykäten. Ennemmin ottaa mukaan vaatteita, jotka on tehty järkevistä ohuista materiaaleista, jotta ei tarvitse olla montaa päivää samoissa.

En vaihda rintsikoita joka päivä. Ajatus siitä ei siis mielestäni ole ällö. Sinä olet vapaa toimimaan omalla tavallasi.

Moni ei ilmeisesti vaihda rintsikoita päivittäin, kun tämä on saanut pelkkiä yläpeukkuja. 😳

Ei vaihda, omaan tihikeen tottuu. Talvella ei useimmilla ole ongelma, mutta kesällä 🤢

Vierailija
293/537 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin otetaan lentolaukku joka nippanappa menee mittoihin. Toisekseen, kun tullaan check-inniin, niin läppärireppu matalalla tiskiä vasten, jolloin eivät valita siitä. Näin siis on mukana laukku ja reppu. Tuohon mittoihin menevään laukkuun mahtuu viikon kamat helposti vaikka olisi paita joka päivälle ja 3..4 housut jne muut tarpeet.

Vierailija
294/537 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi on aivan mahtavaa, kun voi kävellä terminaalista suoraan ulos eikä tarvii odotella matkalaukkua ruumasta! Kätevää, kevyttä ja helppoa!

Vierailija
295/537 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet lennot ovat saastuttavimmat, mutta jo ”Yhden Phuketin lennon päästöillä perhe autoilee yli 10 vuotta”.

Vierailija
296/537 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten on pakko roudata kotoa kaikki mukaan näkkileipää ja kahvia myöten, että olo on mahdollisimman kodikas siellä ryhmämatkahotellissa 😂😂

Vierailija
297/537 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentolaukku + tietokonelaukku

- 100 lentoa vuodessa

Vierailija
298/537 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyet lennot ovat saastuttavimmat, mutta jo ”Yhden Phuketin lennon päästöillä perhe autoilee yli 10 vuotta”.

Ja tämä liittyi ap:n TYÖmatkaan ja sille pakkaamiseen tarkalleen ottaen miten?

Matka-angstaajat saavat jankkaavat vegaanitkin kuulostamaan linnunlaululta

Vierailija
299/537 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta ku menee thaikkulaan on mennessä vaa pikku reppu ,paikan päältä saa kaiken ostettua .

Reissut aina 3vk - muutama kk .

Ja kohta mennään taas :) .

Ap:llä kyseessä oli 5 päivän työmatka. itse olen työmatkoilla kiinni joka päivä 8-23, saattaa olla tunnin tauko kokouksen ja illallisen välissä. Kokouspaikka voi olla kaukana vaatekaupoista. Joten miten tämä sinun neuvo auttaa työmatkailijaa?

Vierailija
300/537 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmista käsimatkatavaran maksimimitat kaikille lennoille, ettei laukku jää matkasta jossain vaihdossa.

Mukaan vain pakollinen. Mieti voitko katastrofin sattuessa ostaa vaihtovaatetta paikanpäältä, vai onko pakko olla hätävaraa mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme