Miten ihmiset uskaltaa pyöräillä tuolla missä ei ole pyörä teitä?
Taas yksi pyöräilijä menehtyi. Tuohan on vain ajan kysymys, että milloin auto osuu pyöräilijään.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2572d02d-6bac-4f7d-8f92-f2130526ddbf
Kommentit (19)
Taisi sukkapukuviha ottaa vallan, miten muuten noin vaan sattuu pyöräilijää päin ajautumaan vastakkaiselta kaistalta.
Kun raskaanliikenteen iso rekka suhahtaa maantienopeudella korvan juuresta aiheuttaen mukavan imun vielä, se on ihan sykäyttävän pirtsakka kokemus. Mieluiten olisi silloin kevyenliikenteen väylällä.
Uhri syntynyt v 1957, ei 60-luvulla. Asiasta löytyy tietoa Karjalaisessa ja Karjalan Heilissä.
Vierailija kirjoitti:
Uhri syntynyt v 1957, ei 60-luvulla. Asiasta löytyy tietoa Karjalaisessa ja Karjalan Heilissä.
Mikä lehti on Karjalan Heil?
Tutkin tilastoja viime kesänä, koska pyöräilijöiden liikennekuolemat kiinnosti. Muistaakseni kuolemia on vuosittain n. 20-25. Näistä suurin osa, jotain 75% tapahtuu kaupunkialueella (risteyksissä jne), ja vanhahkoille ihmisille.
Eli ns. maantien varressa kuolee kai 5-6 hlö vuodessa, ja tässäkin uhri taisi olla n. 65 v. Riski on siis melko pieni, aion ainakin itse jatkaa paantiepyöräilyä ja retkipyöräilyä tänäkin kesänä.
Fillarimies 48 v.
Vaikuttaa tahalliselta. Kuolemantuottamuksesta liikenteessä selviää nuhteilla, vink, vink.
Vierailija kirjoitti:
Tutkin tilastoja viime kesänä, koska pyöräilijöiden liikennekuolemat kiinnosti. Muistaakseni kuolemia on vuosittain n. 20-25. Näistä suurin osa, jotain 75% tapahtuu kaupunkialueella (risteyksissä jne), ja vanhahkoille ihmisille.
Eli ns. maantien varressa kuolee kai 5-6 hlö vuodessa, ja tässäkin uhri taisi olla n. 65 v. Riski on siis melko pieni, aion ainakin itse jatkaa paantiepyöräilyä ja retkipyöräilyä tänäkin kesänä.
Fillarimies 48 v.
Onko se jotenkin lieventävä tekijä että omalla puolellaan asianmukaisesti pientareella pyöräillyt oli jo noin 65-vuotias? Heitäkö saa listiä? Yhteiskuntahan vaan säästää tuossa.
Itse ajan suosiolla jalkakäytävällä. Väistäköön jalankulkijat, en kuitenkaan päälle aja.
En uskalla ajaa. Voisin pyöräillä töihin, mutta en uskalla mennä autojen sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajan suosiolla jalkakäytävällä. Väistäköön jalankulkijat, en kuitenkaan päälle aja.
Tuosta saa sakot. Pyöräilijä ei kuulu jalkakäytävälle, s**tana!
En oikein uskallakaan pyöräillä vilkkailla maanteillä. Enemmän tosin pelkään takaapäin lähestyviä kuin vastaantulevia autoilijoita. Vaikka eihän fillaristi ehdi väistää silloinkaan jos vastaantulija päättää ajaa yli, vaikka sen näkeekin.
Mitenkö uskaltaa pyöräillä ilman pyöräteitä? Ihan niin kuin ennenkin, muu liikenne itsekin huomoiden. Ei niitä pyöräteitä ole koko Suomen tiestöllä. Toivottavasti ei tulekaan.
Suomessa suurin osa pyöräilijöistä ajaa kesäkautena, lukuunottamatta himopyöräilijöitä, joille etenkin täällä ruuhkasuomessa pitää rakentaa kalliita pyöräbaanoja, vaikka täällä on oikein hyvä ja riittävä julkinen liikenne.
Veronmaksajathan tietysti mielellään maksavat vihertävien pyöräteiden tehostetut talvikunnossapidot ja kymmenien miljoonien hintaiset kevyen liikenteen sillat.
Se on täysin arpapeliä jyrääkö auto juuri sinut kun ajaa fillarilla maantienlaitaa. Älkää ainakaan risteysalueilla luottako, että väistämisvelvollinen autoilija olisi sinut nähnyt. Viime viikolla meinasin jäädä taksin jyräämäksi kun unohdin, että minähän olen näkymätön. Autoilija myönsi minulle, että ei nähnyt koska jäin juuri auton A pilarin katveeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajan suosiolla jalkakäytävällä. Väistäköön jalankulkijat, en kuitenkaan päälle aja.
Tuosta saa sakot. Pyöräilijä ei kuulu jalkakäytävälle, s**tana!
Suomi on täynnä yhdistettyjä kevyenliikenteen väyliä. Ne näyttävät ihan jalkakäytäviltä mutta niillä on pakko pyöräillä.
Ihan vaan jos ette tienneet…
En uskallakaan ajaa. Ajan vain pyöräteillä, toisin sanoen kevyen liikenteen väylillä sekä siellä jossa on pyörä meitä.
No, eipä ole muuta vaihtoehtoa. Lähimmälle pyörätielle on 8 km.
En tietenkään tarkoittanut että saisi listiä tai olisi lieventävä asianhaara. Lähinnä vain sitä, että a) onnettomuudet ovat oikeasti maantiellä melko harvinaisia, ja b) tämä vaikuttaisi olevan tyypillinen onnettomuus (valitettavasti) tilastojen valossa.
https://www.liikenneturva.fi/liikenteessa/polkupyorailijoiden-turvallis…
Fillarimies 48 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkin tilastoja viime kesänä, koska pyöräilijöiden liikennekuolemat kiinnosti. Muistaakseni kuolemia on vuosittain n. 20-25. Näistä suurin osa, jotain 75% tapahtuu kaupunkialueella (risteyksissä jne), ja vanhahkoille ihmisille.
Eli ns. maantien varressa kuolee kai 5-6 hlö vuodessa, ja tässäkin uhri taisi olla n. 65 v. Riski on siis melko pieni, aion ainakin itse jatkaa paantiepyöräilyä ja retkipyöräilyä tänäkin kesänä.
Fillarimies 48 v.
Onko se jotenkin lieventävä tekijä että omalla puolellaan asianmukaisesti pientareella pyöräillyt oli jo noin 65-vuotias? Heitäkö saa listiä? Yhteiskuntahan vaan säästää tuossa.
”Onnettomuus sattui, kun 50-luvulla syntynyt mies ajautui autollaan vastaantulevien kaistalle ja törmäsi päin pyöräilijää. Kyseinen, 60-luvulla syntynyt mies, polki tien vastakkaisen kaistan reunassa. Poliisi ei kommentoi tarkemmin sitä, miksi autoilija mahdollisesti ajautui vastaantulevien kaistalle ja päin pyöräilijää.” ihan yhtä hyvin olisi voinut olla vaikka moottoripyörä tai toinen auto kyseessä.