Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmiset uskaltaa pyöräillä tuolla missä ei ole pyörä teitä?

Vierailija
25.04.2022 |

Taas yksi pyöräilijä menehtyi. Tuohan on vain ajan kysymys, että milloin auto osuu pyöräilijään.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2572d02d-6bac-4f7d-8f92-f2130526ddbf

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Onnettomuus sattui, kun 50-luvulla syntynyt mies ajautui autollaan vastaantulevien kaistalle ja törmäsi päin pyöräilijää. Kyseinen, 60-luvulla syntynyt mies, polki tien vastakkaisen kaistan reunassa. Poliisi ei kommentoi tarkemmin sitä, miksi autoilija mahdollisesti ajautui vastaantulevien kaistalle ja päin pyöräilijää.” ihan yhtä hyvin olisi voinut olla vaikka moottoripyörä tai toinen auto kyseessä.

Vierailija
2/19 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi sukkapukuviha ottaa vallan, miten muuten noin vaan sattuu pyöräilijää päin ajautumaan vastakkaiselta kaistalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun raskaanliikenteen iso rekka suhahtaa maantienopeudella korvan juuresta aiheuttaen mukavan imun vielä, se on ihan sykäyttävän pirtsakka kokemus. Mieluiten olisi silloin kevyenliikenteen väylällä.

Vierailija
4/19 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on.

Vierailija
5/19 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhri syntynyt v 1957, ei 60-luvulla. Asiasta löytyy tietoa Karjalaisessa ja Karjalan Heilissä.

Vierailija
6/19 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhri syntynyt v 1957, ei 60-luvulla. Asiasta löytyy tietoa Karjalaisessa ja Karjalan Heilissä.

Mikä lehti on Karjalan Heil?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkin tilastoja viime kesänä, koska pyöräilijöiden liikennekuolemat kiinnosti.  Muistaakseni kuolemia on vuosittain n. 20-25. Näistä suurin osa, jotain 75% tapahtuu kaupunkialueella (risteyksissä jne), ja vanhahkoille ihmisille.

Eli ns. maantien varressa kuolee kai 5-6 hlö vuodessa, ja tässäkin uhri taisi olla n. 65 v. Riski on siis melko pieni, aion ainakin itse jatkaa paantiepyöräilyä ja retkipyöräilyä tänäkin kesänä.

Fillarimies 48 v.

Vierailija
8/19 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa tahalliselta. Kuolemantuottamuksesta liikenteessä selviää nuhteilla, vink, vink.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkin tilastoja viime kesänä, koska pyöräilijöiden liikennekuolemat kiinnosti.  Muistaakseni kuolemia on vuosittain n. 20-25. Näistä suurin osa, jotain 75% tapahtuu kaupunkialueella (risteyksissä jne), ja vanhahkoille ihmisille.

Eli ns. maantien varressa kuolee kai 5-6 hlö vuodessa, ja tässäkin uhri taisi olla n. 65 v. Riski on siis melko pieni, aion ainakin itse jatkaa paantiepyöräilyä ja retkipyöräilyä tänäkin kesänä.

Fillarimies 48 v.

Onko se jotenkin lieventävä tekijä että omalla puolellaan asianmukaisesti pientareella pyöräillyt oli jo noin 65-vuotias? Heitäkö saa listiä? Yhteiskuntahan vaan säästää tuossa.

Vierailija
10/19 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajan suosiolla jalkakäytävällä. Väistäköön jalankulkijat, en kuitenkaan päälle aja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla ajaa. Voisin pyöräillä töihin, mutta en uskalla mennä autojen sekaan.

Vierailija
12/19 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajan suosiolla jalkakäytävällä. Väistäköön jalankulkijat, en kuitenkaan päälle aja.

Tuosta saa sakot. Pyöräilijä ei kuulu jalkakäytävälle, s**tana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein uskallakaan pyöräillä vilkkailla maanteillä. Enemmän tosin pelkään takaapäin lähestyviä kuin vastaantulevia autoilijoita. Vaikka eihän fillaristi ehdi väistää silloinkaan jos vastaantulija päättää ajaa yli, vaikka sen näkeekin.

Vierailija
14/19 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkö uskaltaa pyöräillä ilman pyöräteitä? Ihan niin kuin ennenkin, muu liikenne itsekin huomoiden. Ei niitä pyöräteitä ole koko Suomen tiestöllä. Toivottavasti ei tulekaan.

Suomessa suurin osa pyöräilijöistä ajaa kesäkautena, lukuunottamatta himopyöräilijöitä, joille etenkin täällä ruuhkasuomessa pitää rakentaa kalliita pyöräbaanoja, vaikka täällä on oikein hyvä ja riittävä julkinen liikenne.

Veronmaksajathan tietysti mielellään maksavat vihertävien pyöräteiden tehostetut talvikunnossapidot ja kymmenien miljoonien hintaiset kevyen liikenteen sillat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on täysin arpapeliä jyrääkö auto juuri sinut kun ajaa fillarilla maantienlaitaa. Älkää ainakaan risteysalueilla luottako, että väistämisvelvollinen autoilija olisi sinut nähnyt. Viime viikolla meinasin jäädä taksin jyräämäksi kun unohdin, että minähän olen näkymätön. Autoilija myönsi minulle, että ei nähnyt koska jäin juuri auton A pilarin katveeseen.

Vierailija
16/19 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajan suosiolla jalkakäytävällä. Väistäköön jalankulkijat, en kuitenkaan päälle aja.

Tuosta saa sakot. Pyöräilijä ei kuulu jalkakäytävälle, s**tana!

Suomi on täynnä yhdistettyjä kevyenliikenteen väyliä. Ne näyttävät ihan jalkakäytäviltä mutta niillä on pakko pyöräillä.

Ihan vaan jos ette tienneet…

Vierailija
17/19 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskallakaan ajaa. Ajan vain pyöräteillä, toisin sanoen kevyen liikenteen väylillä sekä siellä jossa on pyörä meitä.

Vierailija
18/19 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipä ole muuta vaihtoehtoa. Lähimmälle pyörätielle on 8 km.

Vierailija
19/19 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään tarkoittanut että saisi listiä tai olisi lieventävä asianhaara. Lähinnä vain sitä, että a) onnettomuudet ovat oikeasti maantiellä melko harvinaisia, ja b) tämä vaikuttaisi olevan tyypillinen onnettomuus (valitettavasti) tilastojen valossa.

https://www.liikenneturva.fi/liikenteessa/polkupyorailijoiden-turvallis…

Fillarimies 48 v.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkin tilastoja viime kesänä, koska pyöräilijöiden liikennekuolemat kiinnosti.  Muistaakseni kuolemia on vuosittain n. 20-25. Näistä suurin osa, jotain 75% tapahtuu kaupunkialueella (risteyksissä jne), ja vanhahkoille ihmisille.

Eli ns. maantien varressa kuolee kai 5-6 hlö vuodessa, ja tässäkin uhri taisi olla n. 65 v. Riski on siis melko pieni, aion ainakin itse jatkaa paantiepyöräilyä ja retkipyöräilyä tänäkin kesänä.

Fillarimies 48 v.

Onko se jotenkin lieventävä tekijä että omalla puolellaan asianmukaisesti pientareella pyöräillyt oli jo noin 65-vuotias? Heitäkö saa listiä? Yhteiskuntahan vaan säästää tuossa.