Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistava oloinen perhetyöntekijä

Vierailija
25.04.2022 |

Eli siis meillä käy perhetyöntekijä pari kertaa viikossa minun väsymisen takia. Meillä on kaksoset jotka ovat aika vaativia. Joka tapauksessa tämä perhetyöntekijä ei siedä mitään poikkeavaa, jos vaikka kerron miten jauheliha kastikkeen ilman että noudatan kirjaimellisesti ohjeiden mukaan. Vaikka laittamalla kermaa ja suola kurkkua sekaan pilkottuina, niin tämä perhetyöntekijä siihe sanoo vaan, että kannattaa vaan noudattaa niitä ohjeita?? Ärsyttää kun se viilaa pilkun mukaa ihan kaiken!! Ahdistun koko ajan vaan lisää ku tulee tunne et pitäis elää kirjan mukaa.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie nyt tajua tätä aloitusta yhtää. Mut siis mitä sitte jos joku vähä eri tavalla tekee jauhelihakastikeen nii mitä sitte?? Ei kai se nyt kamala asia voi olla?

No jos se perhetyöntekijä on sitä mieltä että on väliä. Eihän nuo sen muutkaan jutut älykkäitä olleet. Se voi olla ihan vaan yksinkertainen ja tyhmä. Todennäköisesti nuori ja "kaikkivoipa". Näitä on päiväkodeissakin, opiskelijatyttösiä joilla on yksi ainoa totuus ja kaikentietävyys.

Vierailija
42/60 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen voi mennä mistä tullutkin sitähän saa pelätä jo kun tulee yksinkin parempi.

Eipä niistä eroon pääse kun on kerran kotiinsa laskenut.

Kyllä niistä pääsee eroon parilla käynnillä, kun tottelee ja sanoo et kaikki on hyvin ja koti siisti. Sitä jäin lähinnä miettimään, että mikä on se täysin oikea jauhelihakastikkeen ohje? Itse tein perskärpästyöntekijöiden käynnillä lasagnettee valmisainespussin ohjeen mukaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin se että päivällisen pitäisi olla klo 16 ja kaikkien istuttava yhtä aikaa pöytään, kauhea motkotus kun mies on töissä ja 12 v kavereillaan että kyllä kaikkien nyt pitäisi ISTUA TÄSSÄ KESKUSTELEMASSA PÄIVÄN TAPAHTUMISTA. Ja meille on ollut ihan toimiva systeemi se että syö, kun ehtii.

Tämä nainen myös tahtoisi värikoodata kirjahyllymme ja on ihan pakkomielteinen siitä että edes kerran viikossa leivon jotain. Se ei kuulemma riitä, että pari kertaa kuussa tekaisen pannarin tai sämpylöitä.

Tämä ihminen on käynyt meillä nyt kolmen viikon ajan ma , ti ja to klo 12-17 "auttamassa" arjessa. Joo itse suostuin tähän mutta ihan tätä en odottanut! Pelkään että kohta kilahdan ja sitten on lastensuojelu kimpussa.

Minulla on siis masennus ja 2 kolmesta lapsesta erityislapsia, siksi perhetyö.

Meillä kävi ainakin kotiapu, kun lapsi ja oli vauva ja olin yh. Lasta käytti pihalla ja välillä tiskas. Ei neuvonu missään eikä sekaantunu asioihin. Tai oli niitä työntekijöitä useampikin, mutta yksikään ei aiheuttanut mitään kuormitusta, vaan päinvastoin. Perhetyöntekijät on sitten asia ja ammattikunta täysin erikseen kuin tuo kotiapu!

Vierailija
44/60 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä lukenut tämän ennenkin täältä. En usko, perhetyöntekijät ovat varmasti tyytyväisiä jos perheessä kokataan ja jaksetaan normaalia arkiaskareita.

Minä uskon täysin tämän jutun. Juuri tuollaista hölmöilyä tämä nykyään on.

Niinpä ja sit samaa aikaa joku tarvii enemmän apua nii siihen kiinnitetä mitää huomiota mut siihensitte kyllä äiti kokkaa ruokaa eri tavalla. Aina oon ruokaa laittanu eri mausteita ja kermaa, välil en edes noudata niitä määriä kunnolla.

Vierailija
45/60 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten se perhetyöntekijä käy teillä?

Oot väsynyt ja herkkyyttäs tuskastut.

Oli siinä työntekijässä vikaa tai ei niin itselläs on ongelma. Sellaista se vanhemmuus nimittäin on että täytyy jaksaa ja sietää ympäröivää maailmaa ja kuunnella kaikenlaista nyt ja aina.

Voit toki pyytää työntekijän vaihtoa, mutta miksi se perhetyö käy teillä?

Ihan vaan sillä että auttaisko sua jaksamaan joku toisenlainen tukitoimi paremmin vai saatko sitä tukea jopa liikaakin?

Lue aloitus. Heillä käy perhetyöntekijä, kun väsymystä, kun pienet kaksoset.

Ja ennen kuin alat kertoa, kuinka sinä olet erinomainen ja hyvä vanhempi näin ei ole kaikilla.

Meille tarjottiin perhetyöntekijä, kun raskauden ensimmäiset 7kk oksensin kaiken mitä söin ja pyörtyilin välillä ja oli 2v esikoinen hoidettavana. Ja kun vauva syntyi, hän oli maitoallerginen ja itki paljon. Olin lopen väsynyt ja uupunut, kun olin alipainoinen ja rautaarvot matalat. Ja lopulta ei saatu mitään apua.

Myös pienten lasten vanhemmilla tai lapsilla voi olla sairauksia, uupumusta, väsymystä, huolia, surua ja murheita.

Vierailija
46/60 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota sitä työntekijää sinne, niin stressi vähenee heti. Joku sukulainen tai serkkukin osaa auttaa paremmin. Kerma ja suolakurkku voi olla lapsista pahanmakuista, siitä kannattaa ottaa selvää mikä menee alas ja mikä ei. On kevytkermaakin.

Vierailija
47/60 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin joskus perheohjaaja. Meillä työskentelyn alussa määriteltiin tavoitteet. Esim. Jos oli hyvin väsynyt äiti, saatoin hoitaa perheen kaksosvauvat, vähän siistiä keittiötä yms. Tavallisia kotitöitä ja annoin äidin nukkua. Sitten kun hänen unensa alkoivat jollain lailla riittää, alettiin miettiä pidemmän aikavälin ratkaisuja jaksamiseen. Mahdollisuus nukkumiseen saattoi olla muutamia viikkoja esim 2krt/viikko, 3h kerrallaan. Äiti oli siis jo niin väsynyt, ettei meinannut enää ollenkaan nukkua.

Kaikkien perheiden tavoitteet olivat yksilöllisiä, joidenkin kanssa ratkaisujen etsimistä, suurperheitä, vakavasti sairas vanhempi, masennusta, vanhemmuuden taitojen harjoittelua, unikoulua jne.

Minut haluttiin yleensä jatkavan mahdollisimman kauan ja palvelua suositeltiin myös muille samassa tilanteessa oleville vanhemmille.

Minun tavoitteeni oli tehdä itseni tarpeettomaksi, mutta olla hetken apuna rinnalla kulkemassa.

Vierailija
48/60 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen voi mennä mistä tullutkin sitähän saa pelätä jo kun tulee yksinkin parempi.

Älä valehtele. Kyllä pääsee.

Vierailija
49/60 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA

Kyllä tuo on totista totta perhetyöntekijästä.

Jotkut käyvät työhön käsiksi ja auttavat konkreettisesti perhettä ja sitten toiset yrittävät "ohjata" miten vanhempien pitäisi tehdä, mutta entä jos on sairas tai uupunut ja osaa jo ennestään tehdä sitä jauhelihakastiketta, jos sattuu ammatiltaan olemaan vielä kokki.

Vierailija
50/60 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde: Wikipedia

"perhetyöntekijän työnkuva ja työtehtäviä: Perhetyön tarkoitus on ennaltaehkäistä perheiden ongelmatilanteita ja tukea perheiden omaa selviytymistä. Perhetyöntekijä ohjaa vanhempia, antaa heille neuvoja ja esimerkiksi arvioi heidän vanhemmuuttaan"

Vierailija
51/60 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä perheohjaaja oloni, että vuoden aikana tein kaksi lastensuojeluilmoitusta: toisen äidistä, joka jätti vuoden ikäisen lapsen yksin pimeään huoneeseen illan nukkumaan menosta päivän klo 12 asti käymättä todennäköisesti huoneessa kertaakaan. Lapsi oli samalla märällä vaivalla/joskus kakat housussa koko tuon n. 16h. Myöskin saamatta mitään koko aikana suuhunsa.

Toisen tein äidistä, joka sepitti lapsistaan erilaisia sairauksia, joita ei kaikkia ollut todellakaan olemassa. Lapset päätyivät joka kuukausi sairaalaan osastohoitoon erilaisten kotona "tapahtuneiden" oireilujen vuoksi. Ammattinsa puolesta vanhempi osasi olla hyvin vakuuttava.

Vierailija
52/60 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei onko se Karen?

Vierailija
53/60 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hienoa perhe"työtä" keskittyä tuollaiseen. Eri asia jos antaisit lapsille vaikka vanhentunutta ruokaa, silloin siitä olisi aiheellista sanoa.

Kerro seuraavalla käynnillä, mihin oikeasti tarvitsisit apua ja mitä ongelmia arjessanne on. Pyydät sitä vaikka suoraan auttamaan siivoamisessa tai jossain. Jos ei onnistu, vaihda työntekijää.

Vierailija
54/60 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pääsee, ei niitä oo pakko kotiin päästää.

Vierailija
55/60 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl ne keksii vaikka ja mitä jotta saisivat lapset pois vanhemmilta. Kantapään kautta opittu. Ja mitä niille kuuluu mitä kukakin syö???

Vierailija
56/60 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös kaksoset ja ekan vuoden ajan oli kyllä hormonit aika tapissa. Kaikenlaisia ajatuksia liikkui päässä. Nyt ne lähinnä naurattaa. Otahan iisisti, älä ota ajatuksiasi vakavasti ja lepää silloin kun pt on paikalla. 

Vierailija
57/60 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl ne keksii vaikka ja mitä jotta saisivat lapset pois vanhemmilta. Kantapään kautta opittu. Ja mitä niille kuuluu mitä kukakin syö???

Miksi nostit 2 vuotta vanhan aloituksen, vaikka sinulla ei ollut asiaan mitään järkevää sanottavaa?

Ei ole minullakaan, mutta kysyn vaan!

Vierailija
58/60 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse autan erästä naista ja lasta.Omat reseptit kelpaavat .Sen takia minut otetaankin,kun anorektikko poika rakastaa minun ruokia. 

Seko.

Vierailija
59/60 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me sanottiin ettei tarvi enää tulla. Siinä se! 

Vierailija
60/60 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhetyö on vapaaehtoista, voit lopettaa sen jos se ei auta sinua jaksamaan, vaan vie voimavaroja pois. Tai pyydä työntekijän vaihtoa. Minulla on myös kokemus perhetyöstä, ettei siitä ollut minulle apua. Oli sairas keskonen ja työläs 1-vuotias yksin hoidettavana. Sain perhetyöntekijän käynnit 2x/viikko, mutta se olikin pelkkää keskustelua. Jouduin sen parin tunnin ajan aina skippaamaan kotityöt ja kahvittelemaan ja juttelemaan siitä, miten jaksan. En kokenut, että siitä olisi ollut minulle oikein mitään apua. Olisin kaivannut vaikka sitä, että joku olisi vahtinut lapsia hetken, että olisin voinut nukkua. Tai joku olisi noukkinut pyykit. Sellaista apua ei kuulemma ollut julkisella saatavilla, olisi pitänyt ostaa se itse eikä minulla ollut sellaiseen varaa.

Onko edelleenkin nykyään (kerrotuista kokemuksista ei tiedä onko ne vuosikymmenten takaa vai tältä vuodelta) paikkakunta kohtaista eroa, mihin resursseja riittää ja mihin perhetyöt taipuu työntekijät tai työpaikka kohtaisesti. Osa perhetöistä tarjoaa käytännön apua arkeen tai he ovat lasten kanssa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi