Ahdistava oloinen perhetyöntekijä
Eli siis meillä käy perhetyöntekijä pari kertaa viikossa minun väsymisen takia. Meillä on kaksoset jotka ovat aika vaativia. Joka tapauksessa tämä perhetyöntekijä ei siedä mitään poikkeavaa, jos vaikka kerron miten jauheliha kastikkeen ilman että noudatan kirjaimellisesti ohjeiden mukaan. Vaikka laittamalla kermaa ja suola kurkkua sekaan pilkottuina, niin tämä perhetyöntekijä siihe sanoo vaan, että kannattaa vaan noudattaa niitä ohjeita?? Ärsyttää kun se viilaa pilkun mukaa ihan kaiken!! Ahdistun koko ajan vaan lisää ku tulee tunne et pitäis elää kirjan mukaa.
Kommentit (60)
Tuollaisen kanssa täytyy olla varovainen. Tiedä mitä ilmoituksia keksii.
Ensinnäkin se että päivällisen pitäisi olla klo 16 ja kaikkien istuttava yhtä aikaa pöytään, kauhea motkotus kun mies on töissä ja 12 v kavereillaan että kyllä kaikkien nyt pitäisi ISTUA TÄSSÄ KESKUSTELEMASSA PÄIVÄN TAPAHTUMISTA. Ja meille on ollut ihan toimiva systeemi se että syö, kun ehtii.
Tämä nainen myös tahtoisi värikoodata kirjahyllymme ja on ihan pakkomielteinen siitä että edes kerran viikossa leivon jotain. Se ei kuulemma riitä, että pari kertaa kuussa tekaisen pannarin tai sämpylöitä.
Tämä ihminen on käynyt meillä nyt kolmen viikon ajan ma , ti ja to klo 12-17 "auttamassa" arjessa. Joo itse suostuin tähän mutta ihan tätä en odottanut! Pelkään että kohta kilahdan ja sitten on lastensuojelu kimpussa.
Minulla on siis masennus ja 2 kolmesta lapsesta erityislapsia, siksi perhetyö.
Sano vielä, että nimi on Aino, niin painajainen on valmis...
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin se että päivällisen pitäisi olla klo 16 ja kaikkien istuttava yhtä aikaa pöytään, kauhea motkotus kun mies on töissä ja 12 v kavereillaan että kyllä kaikkien nyt pitäisi ISTUA TÄSSÄ KESKUSTELEMASSA PÄIVÄN TAPAHTUMISTA. Ja meille on ollut ihan toimiva systeemi se että syö, kun ehtii.
Tämä nainen myös tahtoisi värikoodata kirjahyllymme ja on ihan pakkomielteinen siitä että edes kerran viikossa leivon jotain. Se ei kuulemma riitä, että pari kertaa kuussa tekaisen pannarin tai sämpylöitä.Tämä ihminen on käynyt meillä nyt kolmen viikon ajan ma , ti ja to klo 12-17 "auttamassa" arjessa. Joo itse suostuin tähän mutta ihan tätä en odottanut! Pelkään että kohta kilahdan ja sitten on lastensuojelu kimpussa.
Tää perhetyöntekijä ajaa nimenomaan uuvuttavaa vanhemmuuden mallia. Vanhemman ei ole ensinnäkään mikään pakko leipoa, herranen aika. Kaikista vähiten uupuneen vanhemman. Vaihda ihmeessä työntekijää ja tee perään asiallinen palaute, missä kirjoitat perhetyöntekijän kapeasta äitikuvasta, joka nimenomaan uuvuttaa monet äidit.
T. Se aiemmin kirjoittanut erityistyöntekijä perhetyöstä
Kyllähän jokainen saa tunkea vaikka hapansilakkaa omaan kastikkeeseensa jos perhe tykkää. Pyydä toista työntekijää. En itse kyllä kuuntelisi tuollaista vaan saisi kuulla suorat sanat minulta tuollainen.
Sossuna sanoisin, että perhetyön idea on ollut varmaankin auttaa ap:tä löytämään ne tiet mistä voi oikoa arjessa ja säästää voimiaan. Se joka sanoo, että on ihan ok tarjota eineksiäkin eikä aina tarvitse olla niin hohtavan puhdasta, mutta ihan siltä tuo ei nyt kuullosta. Ota yhteyttä sossuusi ja juttele hänen kanssaan miten perhetyö on vaikuttanut. Jos se on menossa vikaan, niin sossu kyllä haluaa se tietää.
Vierailija kirjoitti:
Sossuna sanoisin, että perhetyön idea on ollut varmaankin auttaa ap:tä löytämään ne tiet mistä voi oikoa arjessa ja säästää voimiaan. Se joka sanoo, että on ihan ok tarjota eineksiäkin eikä aina tarvitse olla niin hohtavan puhdasta, mutta ihan siltä tuo ei nyt kuullosta. Ota yhteyttä sossuusi ja juttele hänen kanssaan miten perhetyö on vaikuttanut. Jos se on menossa vikaan, niin sossu kyllä haluaa se tietää.
Miten masentunutta auttaa jaksamaan arjessa se että resepteistä ei saa poiketa, työssäkäyvä joutuu lintsaamaan töistä, esiteini ei nää kavereita ja pakkopullaa on pakko leipoa? En hahmota nyt yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä apua te saatte tällaisesta palvelusta??? Kuulostaa painajaiselta...
En tiedä itekkää :/ se on ihan omituinen muutenki.
Perhetyö on vapaaehtoista, voit lopettaa sen jos se ei auta sinua jaksamaan, vaan vie voimavaroja pois. Tai pyydä työntekijän vaihtoa. Minulla on myös kokemus perhetyöstä, ettei siitä ollut minulle apua. Oli sairas keskonen ja työläs 1-vuotias yksin hoidettavana. Sain perhetyöntekijän käynnit 2x/viikko, mutta se olikin pelkkää keskustelua. Jouduin sen parin tunnin ajan aina skippaamaan kotityöt ja kahvittelemaan ja juttelemaan siitä, miten jaksan. En kokenut, että siitä olisi ollut minulle oikein mitään apua. Olisin kaivannut vaikka sitä, että joku olisi vahtinut lapsia hetken, että olisin voinut nukkua. Tai joku olisi noukkinut pyykit. Sellaista apua ei kuulemma ollut julkisella saatavilla, olisi pitänyt ostaa se itse eikä minulla ollut sellaiseen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Perhetyö on vapaaehtoista, voit lopettaa sen jos se ei auta sinua jaksamaan, vaan vie voimavaroja pois. Tai pyydä työntekijän vaihtoa. Minulla on myös kokemus perhetyöstä, ettei siitä ollut minulle apua. Oli sairas keskonen ja työläs 1-vuotias yksin hoidettavana. Sain perhetyöntekijän käynnit 2x/viikko, mutta se olikin pelkkää keskustelua. Jouduin sen parin tunnin ajan aina skippaamaan kotityöt ja kahvittelemaan ja juttelemaan siitä, miten jaksan. En kokenut, että siitä olisi ollut minulle oikein mitään apua. Olisin kaivannut vaikka sitä, että joku olisi vahtinut lapsia hetken, että olisin voinut nukkua. Tai joku olisi noukkinut pyykit. Sellaista apua ei kuulemma ollut julkisella saatavilla, olisi pitänyt ostaa se itse eikä minulla ollut sellaiseen varaa.
Lapsiperheiden kotipalvelu on se palvelu, joka auttaa siivouksissa, lastenhoidoissa, vie vaikka lapset pihalle, jotta äiti saa ottaa päikkärit. Tätä on kunnallisena palveluna, maksaa se sielläkin ellei ole lastensuojelun asiakkuutta.
Perhetyötä tehdään persoonalla. Sanoisin, että kyseinen henkilö ei nyt välttämättä ole ihan omalla alallaan.
Tuollainen työntekijä voi saada paljon pahaa aikaan, kun ajatellaan monessako perheessä käy.
Valitettavasti moni perhetyötä vastaanottava pelkää mitä seuraa, jos huonosta kokemuksesta avautuu. Perhe kokee jo huonommuutta, uskotaanko sitä jos kertoo?
Perhetyöntrkijät taitavat suurimmaksi osaksi olla lähihoitajia, joista muutenkin on huutava pula.
Onko vaan palkattu se ainoa muodollisesti pätevä hakija, eikä välitetty soveltuuko kyseinen henkilö työhön?
Perhetyöntekijä voi olla kullanarvoinen apu, kun vaan on oikea ihminen työtä tekemässä.
Mitä hittoa?? Potkut tommoselle!!
Itsellä ollut kotipalvelu.Mutta työnantajan oli pakko mainita että Tacobuffesta puuttui siivutet kurkut ja tomaatit. Mitkä ei sinne kuulu pakollisina jos ihan tarkkoja ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nainen myös tahtoisi värikoodata kirjahyllymme ja on ihan pakkomielteinen siitä että edes kerran viikossa leivon jotain. Se ei kuulemma riitä, että pari kertaa kuussa tekaisen pannarin tai sämpylöitä.Tämä ihminen on käynyt meillä nyt kolmen viikon ajan ma , ti ja to klo 12-17 "auttamassa" arjessa. Joo itse suostuin tähän mutta ihan tätä en odottanut! Pelkään että kohta kilahdan ja sitten on lastensuojelu kimpussa.
Onko tämä neuvolan perhetyöntekijä, kotipalvelun perhetyöntekijä vai lastensuojelun tehostetun perhetyön ohjaaja?
Vierailija kirjoitti:
Tahtoisi värikoodata kirjahyllyn??
Miestäkö ei käske leipomaan?
Mie nyt tajua tätä aloitusta yhtää. Mut siis mitä sitte jos joku vähä eri tavalla tekee jauhelihakastikeen nii mitä sitte?? Ei kai se nyt kamala asia voi olla?
hatun nosto kaikille jotka pystyivät lukemaan tekstin
Olen kyllä lukenut tämän ennenkin täältä. En usko, perhetyöntekijät ovat varmasti tyytyväisiä jos perheessä kokataan ja jaksetaan normaalia arkiaskareita.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä lukenut tämän ennenkin täältä. En usko, perhetyöntekijät ovat varmasti tyytyväisiä jos perheessä kokataan ja jaksetaan normaalia arkiaskareita.
Minä uskon täysin tämän jutun. Juuri tuollaista hölmöilyä tämä nykyään on.
AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA