Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa, miten voi saada miehen pään käännettyä lapsiasioissa?

Vierailija
17.08.2008 |

Tilanne alkaa olla jo raastava! Itse olen halunnut lasta KOVASTI jo pari vuotta. Hauskinta tässä on se, että mies haaveilee isommasta perheestä kuin minä, mutta siltikään ei halua sitä ENSIMMÄISTÄ lasta vielä nyt. Minä unelmoin kahdesta lapsesta hieman isommalla (4-6v?) ikäerolla, kun taas mies haluaa 3-5 lasta ja suht peräperää, max 3v ikäeroilla, ehkä jopa ihan vuoden välein. Olemme puhuneet kyllä tuosta lukumäärästä, että jos saadaan se eka ensin ja katsotaan sitten, kuinka pian toinen ja vieläkö sitten jaksan / haluan lisää jne.

MUTTA. Siis AINA, kun otan lapsiasiat puheeksi, mies sanoo, että haluaa ehdottomasti kanssani lapsia, mutta ei nyt vielä. Tätä siis jatkunut n. 2,5v. Mitään yksittäistä syytä ei osaa sanoa.

Minusta meillä on kaikki ihan valmista vauvaa ajatellen. Minä tiedän haluavani äidiksi ja tiedän millainen elämänmuutos se on. Pari vuotta sitten ostettiin oma asunto, kolmio, jossa siis hyvin tilaa parillekin lapselle. Molemmilla koulut käyty jo useampi vuosi sitten ja vakituiset työpaikat. Minulla säännöllinen 8-16 työ, miehellä enempi vaihtelua. Kuitenkin tässä kotipaikkakunnalla kaikki työt hänelläkin. Ikääkin on jo 28v molemmilla. Missä ihmeessä mättää?? Yhdessä ollaan oltu 5v ajan ja liittomme on mielestäni oikein hyvä, riitoja ei pahemmin ole ja molemmat tykkäämme esim. liikkua paljon yhdessä ja erikseen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma. Miehesi sitten varmaan jää kotiin hoitamaan niitä 3-5 peräjälkeen tehtyä lasta. Eiköhän se ensimmäinen kannata tehdä nyt, kun se vielä todennäköisesti on suht helppoa ja katsella sitten tilannetta. Tollanen suunnittelu on muutenkin niin sairaan tyhmää. Mitä jos se ensimmäinen onkin vaikka sairas, ja toista ei todellakaan haluta putkeen. Jos ekakin on tehty myöhään, niin ei ole sitten varaa pitää väliä montaa vuotta. Argh, onneksi mulla ei ole noin tyhmää miestä. Onko insinööri?

Vierailija
2/9 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän itse on perheestä, jossa on 5 lasta, kaikilla ikäeroa n. 1,5v. Haluaisi samanlaisen perheen itselleenkin, tosin ei välttämättä ihan viittä, kolme kuitenkin vähintään.

Siksikin olen yrittänyt sanoa, että olis hyvä aloittaa jo nyt, kun 30+ ikäisenä ei välttämättä edes raskautuminen ole niin helppoa (jos on nytkään??)

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihan söpöä jos mies haluu monta lasta. Mutta ehkäpä mies nyt pelkää toteuttaa nämä suuret suunnitelmat. Pitäskö sun tuoda esiin jotain faktaa vaikka siitä että hedelmällisyys laskee koko ajan (tietääkseni paras aika meni jo siinä 20 kieppeillä).

Ehkä teillä menee niin hyvin, että mies pelkää rikkoa idylliä, vauvan tulo sotkee tutut kuviot.

Ps minulla on 5 lasta ja keskimäärin syntyneet 2 vuoden välein. Olen aika uupunut... : )

Vierailija
4/9 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

havainnollistavat kaaviot) hänen suunnitelmaansa uhkaavista riskitekijöistä, kuten laskeva hedelmällisyys, lisääntynyt down-riski yms...Kerää myös tietoa siitä, kuinka moni avioliitto päätyy eroon pikkulapsivaiheessa (riski taatusti isompi, jos lapset väännetty pienellä ikäerolla) yms.... Faktat puhuvat puolestasi - sinun pitää vain esittää ne niin, että putkiaivokin tajuaa.

Vierailija
5/9 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä heti tule. Siinä voi mennä vuosia, ja silloin on ne insinöörin tarkat suunnitelmat jo pilalla.

Itselläni insinöörimies, joka suunnittelee, pähkäilee ja suunnittelee taas, hyvä jos ei paperille kaikkea. Miehen lapsisuunnitelmatkin olivat ihan selvät, kunnes tulin "vahingossa" raskaaksi. Sen vahingon jälkeen lapsia siunaantunut vielä kolme insinöörin omasta halusta. =)

Vierailija
6/9 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha vetää perässä kivirekeä. Jos ei halua, ei halua. Sittenhän saa viettää lapsetonta elämää, etsi sinä uusi mies.

Vierailija
7/9 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi tuo lasten lukumäärän suunnittelu on ihan turhanpäiväistä. Itselläni oli kova vauvakuume 25v mutta mies ei silloin ollut vielä valmis ja asiasta ei enempää puhuttu. 5v eteenpäin esikoinen syntyi ja siitä 3v sisään kaksi seuraavaa. Ainoa lapsi joka oli suunniteltu etukäteen oli kakkonen. Muut myös tämä neljäs mukaan lukien jonka la on loppu syksystä ovat saaneet alkunsa ilman suurempia suunnitelmia ikäerosta. Minulla ei ikä ole vaikuttanut raskautumiseen mutta syynä voikin olla se ettei sitä ole niin yritettykään.

Unohda asia koska jos pakosta lapsen haluat ja mies ei siihen ole valmis ei yhteiselo tule helppoa olemaan vaikka kuin olisitte olleet yhdessä vuosia ennen lapsia. Vauva-aika ei mitään herkkua ole varsinkaan lasten ollessa pienillä ikäeroilla.

Vierailija
8/9 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin tämä lapsi on TEHTY. jos olisi jäänyt saamisen varaan, niin ei olisi lasta tullut meille.

Vierailija
9/9 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kummankin hedelmällisyys on tsekattu/hoidettu kuntoon ja ajankohta on oikea.

Näin siis meillä, 2 lasta ja kolmas vielä tavoitteena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme