Minkä ikäiseksi saakka sinulta on kysytty kaupassa papereita?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä noin 35-vuotiaaksi. Lain mukaan pitää kysyä alle 30-vuotiailta näyttäviltä, joten ei se tarkoita että menisi 18-vuotiaasta jos kysytään. Aika moni yli kolmikymppinenkin voi mennä esim. 28-vuotiaasta, jolloin paperit tietysti pitäisi kysyä. Mutta kaikissa paikoissa ei kyllä kysytty edes silloin kun olin 18-20 ja näytin aika lapselta.
Minkä lain mukaan pitää kysyä alle 30-vuotiailta näyttäviltä? Lain nimi ja pykälä kiitos.
Ei ole laki vaan kauppojen ohjeistus. Lukee siellä kaupassa aina kirjallisesti jossain tarrassa tms kassalla. Oletko 11v?
Viestissä esitettiin väitteenä, että lain mukaan pitää kysyä alle 30v näyttäviltä.
Tällaisen väitteen esittäjä kykenee varmasti osoittamaan asian jos näin on.
En muista onko kaupassa koskaan kysytty.
N51
Tänään kassa kysyi haluunko talouspaperia kun olis ollut alennuksessa.
Ei ole koskaan kaupassa kysytty. Ei edes Alkossa.
Olen nyt 47- vuotias ja muutaman kerran nuoruudessa (parikymppisenä) olen joutunut näyttämään paperit baariin/yökerhoon mennessä.
Olen ilmeisesti aina ollut 'vanhan' näköinen ja/tai luotettavan näköinen, niin on saanut olla henkkarit ihan rauhassa lompakossa. :D Ei siinä mitään, hyvä niin, ei haittaa ollenkaan.
Joskus mietin, että miksi edes vaivaudun henkkareita hankkimaan ja maksamaan kalliisti, kun ei niillä ole pahemmin mitään virkaa omassa elämässäni. Jos nyt pari kertaa elämän aikana pitää jossain virallisissa yhteyksissä vilauttaa, niin aika turha varuilta vaan olla, voisi olla joku muu systeemi.
Papereiden kysely on jotain 70-80-luvun aikajäänteitä. Nykyään kysytään muovia.