Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiseksi saakka sinulta on kysytty kaupassa papereita?

Vierailija
24.04.2022 |

?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman maskia vai maskin kanssa. Minulta 45-vuotiaaksi ilman maskia.

Vierailija
2/25 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskilla kysytään kaikilta.

Menepä ilman, niin buglaavat ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi tulen, sitä useammin kysytään. Ajattelen tämän johtuvan lähinnä siitä, että myyjät ovat paljon minua nuorempia ja heidän on vaikea arvioida ikää, eli sitä onko joku yli vai alle 30 vuotta vanha. Olen 38. Maski ei ole juurikaan vaikuttanut asiaan.

Vierailija
4/25 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noin 35-vuotiaaksi. Lain mukaan  pitää kysyä alle 30-vuotiailta näyttäviltä, joten ei se tarkoita että menisi 18-vuotiaasta jos kysytään. Aika moni yli kolmikymppinenkin voi mennä esim. 28-vuotiaasta, jolloin paperit tietysti pitäisi kysyä. Mutta kaikissa paikoissa ei kyllä kysytty edes silloin kun olin 18-20 ja näytin aika lapselta.

Vierailija
5/25 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen kysytään. Olen 35

Vierailija
6/25 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä noin 35-vuotiaaksi. Lain mukaan  pitää kysyä alle 30-vuotiailta näyttäviltä, joten ei se tarkoita että menisi 18-vuotiaasta jos kysytään. Aika moni yli kolmikymppinenkin voi mennä esim. 28-vuotiaasta, jolloin paperit tietysti pitäisi kysyä. Mutta kaikissa paikoissa ei kyllä kysytty edes silloin kun olin 18-20 ja näytin aika lapselta.

Minkä lain mukaan pitää kysyä alle 30-vuotiailta näyttäviltä? Lain nimi ja pykälä kiitos.

Vierailija
7/25 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen noin 40 vuotias ikisinkku mies ja viimeksi viime torstaina kysyttiin henkkareita kun olin ostamassa lonkeroa. - Mutta tuskin myyjä (nainen) minua alle 18 vuotiaana piti  mutta ehkä halusi vain nähdä minkä ikänen olen. Luultavasti minua enempi vanhempanakin koska hieman ennen lonkeron tilaamsita laitoin maskin taskuun  (Myyjä itse vaikutti  minustasuunnilleen ikäiseltäni, ehkä vähän vanhemmalta).

Vierailija
8/25 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhemmaksi tulen, sitä useammin kysytään. Ajattelen tämän johtuvan lähinnä siitä, että myyjät ovat paljon minua nuorempia ja heidän on vaikea arvioida ikää, eli sitä onko joku yli vai alle 30 vuotta vanha. Olen 38. Maski ei ole juurikaan vaikuttanut asiaan.

Juuri tämä. Eihän se kysyminen tarkoita että joku näyttäisi erityisen nuorelta, olen myös huomannut tämän saman. Moni kassatyöntekijä on alle 20v ja he kysyvät tunnollisemmin oman kokemukseni mukaan. Se keneltä kysytään ja keneltä ei on työntekijästä kiinni, ei asiakkaasta.

Vierailija
9/25 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapapereita? Mitä hiton papereita?

Vierailija
10/25 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä lain mukaan pitää kysyä alle 30-vuotiailta näyttäviltä? Lain nimi ja pykälä kiitos.

Ei ole laki vaan kauppojen ohjeistus. Lukee siellä kaupassa aina kirjallisesti jossain tarrassa tms kassalla. Oletko 11v?

Vierailija
11/25 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään vieläkin joskus, ikää 33. Yleensä juuri silloin, kun paperit ovat unohtuneet autoon tai toisen takin taskuun.

Kassatyöntekijät taitaa haistaa sen pelon, kun tajuaa ettei papereita ole.

Vierailija
12/25 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

39v

Vierailija
13/25 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 ja kysytään joka ikinen kerta. Raivostuttavaa.

Vierailija
14/25 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38 ja nyt kotona-aikana kun olen käyttänyt maskia on kysytty varmaan 5 kertaa kun olen laittanut lottoa. Alkoholia en juo, enkä osta.

Vierailija
15/25 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessapapereita? Mitä hiton papereita?

Aikuisten salaisia papereita, ymmärrät sitten isompana.

Vierailija
16/25 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään polta tai käytä alkoholia, joten hankala kysymys.

Vierailija
17/25 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttiin tänään. Ikää 42v. Jäi kaljat kassalle, kun ei ollut papereita mukana.

Kiitos sulle virkaintoinen kassatäti.

Vierailija
18/25 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin viimeksi 35 vuotiaana ja nainen olen. Nyt olen yli 40 ja edelleen välillä huomaan kassan vähän tutkivan katseellaan mua, mutta ei kuitenkaan kysy. 

Vierailija
19/25 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 29v. Aika vaihtelevasti kysellään. Olen aika "nuorekas" tai nuoren näköinen, mutta en kuitenkaan enää menisi alaikäisestä. Mutta ohjeistushan onkin, että kaikilta alle 30v näyttäviltä tulisi kysyä paperit.

Vierailija
20/25 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole laista vaan Valviran eli sosiaali ja terveysalan valvontavirasto suosittaa tarkastamaan iän kaikilta alkoholijuomien ostajilta, jotka vaikuttavat alle 30-vuotiailta.

t. Se noin 40 vuotias ikisinkku mies, josta joskus tuntuu, että jää ikuiseksi pojaksi kun ei ole rinnalla kumppania löytynyt..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi