Minkä ikäiseksi saakka sinulta on kysytty kaupassa papereita?
Kommentit (25)
Maskilla kysytään kaikilta.
Menepä ilman, niin buglaavat ulos.
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä useammin kysytään. Ajattelen tämän johtuvan lähinnä siitä, että myyjät ovat paljon minua nuorempia ja heidän on vaikea arvioida ikää, eli sitä onko joku yli vai alle 30 vuotta vanha. Olen 38. Maski ei ole juurikaan vaikuttanut asiaan.
Ehkä noin 35-vuotiaaksi. Lain mukaan pitää kysyä alle 30-vuotiailta näyttäviltä, joten ei se tarkoita että menisi 18-vuotiaasta jos kysytään. Aika moni yli kolmikymppinenkin voi mennä esim. 28-vuotiaasta, jolloin paperit tietysti pitäisi kysyä. Mutta kaikissa paikoissa ei kyllä kysytty edes silloin kun olin 18-20 ja näytin aika lapselta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä noin 35-vuotiaaksi. Lain mukaan pitää kysyä alle 30-vuotiailta näyttäviltä, joten ei se tarkoita että menisi 18-vuotiaasta jos kysytään. Aika moni yli kolmikymppinenkin voi mennä esim. 28-vuotiaasta, jolloin paperit tietysti pitäisi kysyä. Mutta kaikissa paikoissa ei kyllä kysytty edes silloin kun olin 18-20 ja näytin aika lapselta.
Minkä lain mukaan pitää kysyä alle 30-vuotiailta näyttäviltä? Lain nimi ja pykälä kiitos.
Olen noin 40 vuotias ikisinkku mies ja viimeksi viime torstaina kysyttiin henkkareita kun olin ostamassa lonkeroa. - Mutta tuskin myyjä (nainen) minua alle 18 vuotiaana piti mutta ehkä halusi vain nähdä minkä ikänen olen. Luultavasti minua enempi vanhempanakin koska hieman ennen lonkeron tilaamsita laitoin maskin taskuun (Myyjä itse vaikutti minustasuunnilleen ikäiseltäni, ehkä vähän vanhemmalta).
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä useammin kysytään. Ajattelen tämän johtuvan lähinnä siitä, että myyjät ovat paljon minua nuorempia ja heidän on vaikea arvioida ikää, eli sitä onko joku yli vai alle 30 vuotta vanha. Olen 38. Maski ei ole juurikaan vaikuttanut asiaan.
Juuri tämä. Eihän se kysyminen tarkoita että joku näyttäisi erityisen nuorelta, olen myös huomannut tämän saman. Moni kassatyöntekijä on alle 20v ja he kysyvät tunnollisemmin oman kokemukseni mukaan. Se keneltä kysytään ja keneltä ei on työntekijästä kiinni, ei asiakkaasta.
Vessapapereita? Mitä hiton papereita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä lain mukaan pitää kysyä alle 30-vuotiailta näyttäviltä? Lain nimi ja pykälä kiitos.
Ei ole laki vaan kauppojen ohjeistus. Lukee siellä kaupassa aina kirjallisesti jossain tarrassa tms kassalla. Oletko 11v?
Kysytään vieläkin joskus, ikää 33. Yleensä juuri silloin, kun paperit ovat unohtuneet autoon tai toisen takin taskuun.
Kassatyöntekijät taitaa haistaa sen pelon, kun tajuaa ettei papereita ole.
Olen 40 ja kysytään joka ikinen kerta. Raivostuttavaa.
Olen 38 ja nyt kotona-aikana kun olen käyttänyt maskia on kysytty varmaan 5 kertaa kun olen laittanut lottoa. Alkoholia en juo, enkä osta.
Vierailija kirjoitti:
Vessapapereita? Mitä hiton papereita?
Aikuisten salaisia papereita, ymmärrät sitten isompana.
En tietenkään polta tai käytä alkoholia, joten hankala kysymys.
Kysyttiin tänään. Ikää 42v. Jäi kaljat kassalle, kun ei ollut papereita mukana.
Kiitos sulle virkaintoinen kassatäti.
Multa kysyttiin viimeksi 35 vuotiaana ja nainen olen. Nyt olen yli 40 ja edelleen välillä huomaan kassan vähän tutkivan katseellaan mua, mutta ei kuitenkaan kysy.
Olen nyt 29v. Aika vaihtelevasti kysellään. Olen aika "nuorekas" tai nuoren näköinen, mutta en kuitenkaan enää menisi alaikäisestä. Mutta ohjeistushan onkin, että kaikilta alle 30v näyttäviltä tulisi kysyä paperit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole laista vaan Valviran eli sosiaali ja terveysalan valvontavirasto suosittaa tarkastamaan iän kaikilta alkoholijuomien ostajilta, jotka vaikuttavat alle 30-vuotiailta.
t. Se noin 40 vuotias ikisinkku mies, josta joskus tuntuu, että jää ikuiseksi pojaksi kun ei ole rinnalla kumppania löytynyt..
Ilman maskia vai maskin kanssa. Minulta 45-vuotiaaksi ilman maskia.