Onko älykellon askelmäärät luotettavia?
Olen monta vuotta yrittänyt saada askelmäärääni 10 000 askeleeseen, siinä onnistumatta. Olen tähän asti käyttänyt puhelimen sovellusta. Nyt ostin älykellon ja askelmäärä vaihtelee 11000-15000, puhelin on edelleen sitä mieltä että suurin osa päivistä on max 8000. Voiko olla tosiaan noin iso ero??
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Voi, ellet oikeasti kävele joka ikistä hetkeä päivän aikana puhelin kädessä.
Mulla näyttää juuri vastaavantyyppisiltä nuo lukemat, kuin mitä laitoit esimerkkiisi. Syynä se, että kännykkä on monesti jossain pöydällä tms. kun puuhailen kotona jotain tai käyn esim. postilaatikolla tai roskiksella. Kello taas on koko ajan ranteessa.
Joo, siis tottakai kotona puhelin on pöydällä, kello kädessä, mutta tuntuu hämmästyttävältä että pienessä kerrostalokämpässä tulisi päivän aikana useampi tuhat askelta.
Luottaisin kelloon enemmän, mutta tarkista ihmeessä - laske askeleesi kello ranteessa ja puhelin taskussa tai missä kulkeekin ja katso kumpi on oikeammassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla näyttää juuri vastaavantyyppisiltä nuo lukemat, kuin mitä laitoit esimerkkiisi. Syynä se, että kännykkä on monesti jossain pöydällä tms. kun puuhailen kotona jotain tai käyn esim. postilaatikolla tai roskiksella. Kello taas on koko ajan ranteessa.
Joo, siis tottakai kotona puhelin on pöydällä, kello kädessä, mutta tuntuu hämmästyttävältä että pienessä kerrostalokämpässä tulisi päivän aikana useampi tuhat askelta.
No jos olet aktiivinen luonne kuten minä ja hääräilet huomaamattasi ympäriinsä, niin kyllä niitä askelia vaan huomaamatta kertyy :) asun kyllä omakotitalossa, mutta vaikka olisin esim. flunssan takia neljän seinän sisällä koko päivän, niin silti tulee monesti se 5000-6000 askelta.
Onko askelmäärällä väliä? Minä lasken kävelyni lenkeillä ja kun tietty kilometrimäärä täyttyy. Olen tyytyväinen. Kartasta katson reitit niin pystyn kilometrimäärän määrittelemään.