Onko ranskan puhuminen työlästä?
Kommentit (49)
Ei voi olla, pienet lapsetkin puhuu sitä Ranskassa.
Nöf on kahdeksan ja o tarkoittaa vettä eli ainakin jotkut sanat ovat helppoja.
Vierailija kirjoitti:
Eikun yhdeksän. Yit on kahdeksan.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla, pienet lapsetkin puhuu sitä Ranskassa.
En kysynyt, onko se vaikeaa, vaan työlästä.
Vierailija kirjoitti:
"nöf" = neuf tarkoittaa yhdeksän :D huit (vähän kuin eight) on kahdeksan.
Olen käynyt valinnaisena yliopiston alkeiskurssin, kyllä siinä ääntäessä kieltämättä hiki tulee. Melkoiset kielikarkelot ja se fonetiikka on tarkkaa.
On se. Siinä kieli saa niin paljon harjoitusta, että ranskalaisen suudelman lisäksi varmaan cunnilinguskin on keksitty Ranskassa.
Ahkeraa opiskelua se puhuminen ainakin minulta vaatii. Mutta niin ihanaa sitten kun vähän oppii ja osaa. Ranska on vaan niin kaunis kieli.
Minulle se on helppoa, johtuen siitä, että puhuin lapsena isoäitini kanssa ranskaa. Välillä unohdin sen, kun isoäiti kuoli, mutta kun opiskelin sitä lukiossa uudelleen, tuntui hyvin helpolta. Sanavarastoni on tosin hyvin suppea, kun olen sitä puhunut, vain arkiset asiat onnistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt valinnaisena yliopiston alkeiskurssin, kyllä siinä ääntäessä kieltämättä hiki tulee. Melkoiset kielikarkelot ja se fonetiikka on tarkkaa.
Missäköhän kielessä se fonetiikka ei ole tarkkaa? Ja millä asiaa edes mittaat?
Ranska on kivaa ja helppoa! Siinä on rytmiä ja menoa, luonetta, ilmeet ja elet mukana. Helpot ääntämissäännöt. (Englannin ääntäminen on päätöntä, kun säännöt ovat mitä milloinkin. )
Vierailija kirjoitti:
o tarkoittaa vettä eli ainakin jotkut sanat ovat helppoja
Itse asiassa enemmän "oo", ja oikeastaan "loo".
Vierailija kirjoitti:
Helpot ääntämissäännöt. (Englannin ääntäminen on päätöntä, kun säännöt ovat mitä milloinkin. )
öööööö
Vähän ärsyttävä kieli kun sanojen loput usein nielaistaan.
Hommaa lapio.