Oletko jo nähnyt kukkia?
Västäräkit jo jokapäiväisiä, esiteini oli jo nähnyt pääskysiäkin, en tosin luota häneen.
Kyitä näin tänään kolme yhdessä solmussa kaksi naarasta ja kasanpäällä uros puuhissaan!
Ja ei, AP ei siis vielä ole nähnyt kukkia!
Kommentit (22)
P-Pohjanmaalla jossa asun, en ole vielä västäräkkejä nähnyt. Kukkia kyllä olen; ihania violetteja krookuksia kukkapenkissä. Toisessa kohdassa oli narsisseja, mut ne oli vielä nupullaan.
Sini-, valko- punavuokkoja ainakin, keltaisetkin olivat nupullaan jo, krookuksia tietenkin ja muita keväisiä pihakukkia aika paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
P-Pohjanmaalla jossa asun, en ole vielä västäräkkejä nähnyt. Kukkia kyllä olen; ihania violetteja krookuksia kukkapenkissä. Toisessa kohdassa oli narsisseja, mut ne oli vielä nupullaan.
Lisään vielä, että ns. luonnonkukkia täällä ei vielä hetkeen näy. Tai toki jos on joku oikein lämmin aurinkoinen paikka, niin siinähän voi olla jotain kevään kukkasia. Joko valkovuokot kukkiia muualla?
Voikukka bongattu Helsingin kadunraossa.
Leskenlehtiä ja voikukkia on jo runsaasti 😊
Polttelin juuri naapurin kanssa vähän kukkaa,
Vierailija kirjoitti:
Sini-, valko- punavuokkoja ainakin, keltaisetkin olivat nupullaan jo, krookuksia tietenkin ja muita keväisiä pihakukkia aika paljonkin.
Punavuokko on punertava sinivuokko
Kukkia, siis niitä maassa olevia, ei ole vielä näkynyt. Ei ole ollut tarpeeksi lämmintä ja vettä ei ole satanut. Mutta useat puut kukkivat kyllä, ainakin leppä ja paju. Näin siis ainakin Itä-Suomessa.
Ruissalossa Turussa sini ja valkovuokkoja sekä tuntemattomia liiloja hieman hyasittia muistuttavia
Yhden leskenlehden näin tuossa kävelyllä, ja näsiäkin oli näköjään puhjennut kukkimaan.
Lumikello, sinivuokko, leskenlehti, voikukka nähty.
En vielä mitään. On vielä sen verran lunta pihalla.
Odotan.
Oulussa on jo ollut väästäräkkejä, pian viikon. Krookukset kukkii pihassa ja syreenissä on silmut.
Tulppaanit ja narsissit kovasti kurkottelee maasta
Leskenlehtiä, sinivuokkoja, valkovuokkoja, scilloja, krookuksia, kiurunkannuksia, talventähtiä..........nämä kaikki omalla pihalla ja piha on Lounais-Suomessa
Pajut kukkivat, näsiä ja sinivuokot kukkii pihassa. Tienpientreella on kukassa leskenlehdet.
Sinivuokkoja näin jo maaliskuussa, kunnes lumi peitti ne, (nyt tosin jo sulanut).
En asu maaseudulla jossa kukkia näkyy. Olen kaupungissa enkä oo nähnyt.