Miten annan Disflatylin alvariinsa puklailevalle vauvalle?
Ohjeen mukaan Disflatyl pitäisi antaa " aterian jälkeen" . Meidän kuukauden vanha on täysimetyksellä, joten oikea aika olisi sitten imetyksen jälkeen. Ongelma on se, että vauva puklailee todella paljon, eniten juuri syötyään, eikä edes sillä lailla ennustettavasti että tietäisin, kuinka pian puklu tulee ja monestiko. Jos annan tipat imetyksen jälkeen, suurin osa niistä tulee varmaankin saman tien ulos.
Kokemuksia, vinkkejä?
Kommentit (3)
annan ilmavaivalääkettä, koska haluan kokeilla, jospa se vaikka auttaisi meillä. Mitenkään harvinaistahan ei Disflatylin, Cuplatonin ja Rela-tippojen antaminen liene. Vasta muutama päivä mennyt, niin en osaa sanoa, onko tämä auttanut. Meillä auttaa kyllä parhaiten mahahieronta, mutta ei sitäkään voi koko ajan olla tekemässä. Mulla on tosi " pahat" suihkutissit, eli maito tulee kovalla paineella ja vauva joutuu haukkomaan. Asiaa ei paranna se, että vauva asuu tissillä etenkin illat ja kysyntä lisää tarjontaa. Tälle ongelmalle on vaikea tehdä mitään, niin ihan siksikin yritetään sitten lievittää seurausta eli ilmavaivoja.
Mihin perustuu käsityksesi siitä, että Disflatyl pahentaa oireita?
Meillä auttoi Disflatyl todella paljon ja annoinkin sitä ekat pari kuukautta kun se sai myös kakan tulemaan, joten minä ainakin suosittelen lämpimästi!!! Suosittelin sitä myös kaverin vauvalle joka ähisi mahaansa päivät läpeensä ja kokeiltuaan kaveri sanoi sen auttaneen todella hyvin, ährääminen siis loppui ja vauva sai rauhan.
Mä annoin aamulla ja illalla 13 tippaa lusikalla niin et laitoin lusikkaan valmiiksi nuo tipat ja aloitin imettämään. Noin puolivälissä imetystä nappasin tissin pois suusta, laitoin äkkiä lusikalla tipat vauvan suuhun ja tissin äkkiä takas jollon vauva varmasti nieli nuo tipat. Uskon että ne ehtivät imeytyä tarpeeksi, vaikka meilläkin tyttö pulautteli aika paljon, niin apua nuo tipat toivat, joten tällä tavalla meillä ainakin saatiin hyöty irti.
Onnea yritykseen...
Jade ja tyty 9kk
HEI MIKSI ANNAT VAUVALLESI ILMAVAIVALÄÄKETTÄ KOSKA NE EI AUTA KUIN HETKEN JA OIREET PAHENTUVAT VAIN KOKEMUKSELLA SANON..TISSI JOS EI KUNNOLLA SUUSSA NIIN SILLOINKIN HAUKKAA ILMAA