Helppo keino vähentää alkoholinkäyttöä
Olen huomannut, että huomaamatta tulee juotua viikonloppuaterioilla vähän liikaa viiniä. Siihen ratkaisuksi se, ettei kaadakaan enää koko lasillista, vaan vain puolet siitä kuin ennen.
Vaihdoin ensin pois Iitalan suuret viinilasit, niihin menee hirveä määrä viiniä, nyt pienemmistä laseista vain puoli lasillista, se riittää juhlistamaan ja maustamaan. Toivottavasti maksa kiittää (maksa-arvo hiukan koholla, johtunee tosin lääkityksestä, mutta ei se alkoholi siinä lisänä hyvääkään tee).
Jos alkoholiongelma on samanlaista huomaamatta tissuttelua kuin minulla, tämä keino voi auttaa. Sydänterveyden kannalta maksimimäärä on viisi annosta viikossa. Se on todella vähän!
Kommentit (7)
Aloittaja kirjoitti:
"Olen huomannut, että huomaamatta tulee juotua viikonloppuaterioilla vähän liikaa viiniä."
Minä vastaan:
Eikä tule. Ja ei se niin någon nuugaa, mitäs pienistä.
Ja kun Aloittaja kirjoittaa "alkoholiongelmasta", niin siitä sen verran, että siinä ei silloin mitään "ongelmaa" ole jos pysyy alvariinsa krapularajan alapuolella eikä melkein milloinkaan (ei ehkä vuosiin) edes juuri havaittavaan känniin tule, vaikka sitten näillä reunaehdoin särpisikin kaiken valveillaoloaikansa ihan snadisti.
Tilatkaa kaikki vinkkunne netistä älkääkä maksako penniäkään näitä Suomen kansallisia ylimääräisiä alkoholiveroja älkääkä mitään tuontitulleja tms. Jos joku tulli-, vero- THL- tai STM -satraappi niitä myöhemmin yrittää teiltä vaatia, niin viekää se ukaasi EU-komission käsiteltäväksi tapauksena, jossa jäsenvaltion viranomainen rikkoo unionin neljää peruspilaria sekä tavaroiden vapaata liikkuvuutta vastaan.
Punavinkku on terveellistä ja se edistää ihanasti peräilman tuotantoa.
Tämä on ärsyttävä puute palstalla, että aloituskirjoituksessa ei ole Lainaa-painiketta.
Vinkkua ja äänekästä pyllyn mylvintää koko kesäksi Ap:lle ja kaikille muille!
Punkku ja Pyllyn Mylväys kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
"Olen huomannut, että huomaamatta tulee juotua viikonloppuaterioilla vähän liikaa viiniä."
Minä vastaan:
Eikä tule. Ja ei se niin någon nuugaa, mitäs pienistä.
Ja kun Aloittaja kirjoittaa "alkoholiongelmasta", niin siitä sen verran, että siinä ei silloin mitään "ongelmaa" ole jos pysyy alvariinsa krapularajan alapuolella eikä melkein milloinkaan (ei ehkä vuosiin) edes juuri havaittavaan känniin tule, vaikka sitten näillä reunaehdoin särpisikin kaiken valveillaoloaikansa ihan snadisti.
Tilatkaa kaikki vinkkunne netistä älkääkä maksako penniäkään näitä Suomen kansallisia ylimääräisiä alkoholiveroja älkääkä mitään tuontitulleja tms. Jos joku tulli-, vero- THL- tai STM -satraappi niitä myöhemmin yrittää teiltä vaatia, niin viekää se ukaasi EU-komission käsiteltäväksi tapauksena, jossa jäsenvaltion viranomainen rikkoo unionin neljää peruspilaria sekä tavaroiden vapaata liikkuvuutta vastaan.
Punavinkku on terveellistä ja se edistää ihanasti peräilman tuotantoa.
Tämä on ärsyttävä puute palstalla, että aloituskirjoituksessa ei ole Lainaa-painiketta.
Vinkkua ja äänekästä pyllyn mylvintää koko kesäksi Ap:lle ja kaikille muille!
Kiitos! En ajatellut lopettaa kokonaan alkoholin käyttöä, ellei sitten ole terveyssyistä pakko.
Olen pari kertaa tilannut ulkomailta sellaisia viinejä, joita ei Suomesta saa. Oli muistaakseni yli satasen nuo kuljetuskulut, vaikka viini itsessään oli huippuviiniksi edullista, kolmisen kymppiä. Minusta Alko on hyvä, aika iso valikoima, kun lasketaan tilausvalikoima mukaan. Jos vertaa vaikka Espanjan, Ranskan tai Italian markettiin, niin valikoima on Alkossa ihan toista luokkaa. Siksi en kannata alkoholimonopolin poistamista.
Oletko iltapäivälehden toimittaja, kenties?
"Jukka keksi helpon niksin viininjuonnin vähentämiseksi, klikkaa ja katso vinkki!"
Vinkki: älä juo niin paljoa.
No shit scherlock...
Vierailija kirjoitti:
Oletko iltapäivälehden toimittaja, kenties?
"Jukka keksi helpon niksin viininjuonnin vähentämiseksi, klikkaa ja katso vinkki!"Vinkki: älä juo niin paljoa.
No shit scherlock...
Tiedän, mutta parhaat oivallukset ovat yleensä yksinkertaisia.
Esimerkkinä se, että siivoat pois elämästäsi ilkeät ihmiset, vaikka olisivat sukulaisia. Tässä toinen samanlainen ja tiedän syynkin miksi näitä ei aiemmin oivalleta. Oman elämän muuttamiseen ei tarvita isoja muutoksia, vaan pieniä. Ne ovat ratkaisevia. Kuten sanoa ei oikeassa paikassa tai kaataa reilusti vähemmän viiniä.
Ilmankin voin olla, välillä olenkin. Jos ei pysty olemaan ilman alkoholia, niin itse pitäisin sitä alkoholismin merkkinä.
Se on totta, että kannattaa vaihtaa saavin kokoiset viinilasit pieniin ja siroihin. Samoin pesuvadin kokoiset ruokalautaset.
Samoin ostaa viini puolikkaissa pulloissa.
Vierailija kirjoitti:
Se on totta, että kannattaa vaihtaa saavin kokoiset viinilasit pieniin ja siroihin. Samoin pesuvadin kokoiset ruokalautaset.
Samoin ostaa viini puolikkaissa pulloissa.
Puolikkaissa pulloissa on tosi pieni valikoima, toivottavasti lisääntyy vähitellen.
Vielä helpompi on jättää se alkoholi juomatta, paitsi jos olet alkoholisti.