Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko aikuiselle lapsellesi ruokakassin, jos hän sellaista pyytäisi?

Vierailija
23.04.2022 |

En tiedä kehtaanko pyytää. rahaa tulee vasta ensi kuussa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Eikä ole mitään hävettävää siinä että on vähän rahaa.

Vierailija
2/29 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai!

Tietysti haluaisin hieman selvennystä siihen miksi tilanne on se, että tarvitsee ruokakassia. Sitten yritettäisiin yhdessä miettiä miten voisi jatkossa helpottaa rahatilannetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti.

Vierailija
4/29 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kait ostaisin.

Vierailija
5/29 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin.

Tosin jos kyse on siitä että rahat on hassattu volyymiripsiin jne, vaatisin ehtona sen että talouden järkestämisestä keskustellaan.

Vierailija
6/29 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ostetaan pyytämättäkin. Kun käydään paikkakunnalla, niin käydään yhdessä kaupasa ja ostetaan mitä lapsi haluaa.

Vierailija
7/29 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kait. Ja olen lähettänyt rahaa tilille pyytämättä ja pyytänyt ostamaan itselleen ruokakassin.

Näin tekivät myös vanhempani.

Tietysti vähän eri, jos aikuinen ja työssäkäyvä ja pyytäisi ruokakassia viikottain.

Kaikille voi tulla yllättäviä menoja ja rahat vähissä, mitä nuorempi, sen useammin.

Vierailija
8/29 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mieluumin ostan ruokaa tai jotain hyödyllistä (esim.maksan suoraan jonkun laskun), kuin annan käteistä rahaa.

Vierailija
9/29 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kyllä. Olen itsekin saanut paljon apua, kun olen sitä tarvinut. Se on myös opettanut, että avun pyytämisessä ei ole mitään pahaa. Päinvastoin. Aivan turha yrittää sinnitellä yksin, jos on mahdollista pyytää ja sada apua. Omille lapsille olen painottanut, että sellaista asiaa ei olekaan, johon ei äidiltä ja isältä voi apua pyytää. 

Vierailija
10/29 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämä olikin curling vanhempien keskustelu. No ei siinä, jatkakaa...

Vierailija
11/29 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se oppii että rahat voi käyttää johonkin kivaan kun äityli kantaa kotiin ruokakasseja.

Vierailija
12/29 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tottakai ostaisin.

Ihanaa että lapsi voi tukeutua vielä aikuisenakin vanhempiinsa tiukan paikan tullen.

Ja arvostaisin sitä, että lapseni osaisi pyytää ruokakassia eikä rahaa siihen.

Vierailija
13/29 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai.

Vierailija
14/29 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata käyttää termejä, joiden merkitystä ei ymmärrä. 

Vierailija
15/29 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se oppii että rahat voi käyttää johonkin kivaan kun äityli kantaa kotiin ruokakasseja.

No ei opi, jos on kyseessä normaaliälyinen ihminen. 

Vierailija
16/29 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä ihmeen kamalaa siinä sitten olisi jos lapsi käyttäisi rahaa johonkin kivaan? Mun vanhemmat osti mulle aina kun nähtiin kassin ruokaa. Teen saman omille lapsilleni. Niin ja ihan olen kyllä oppinut laskuni maksamaan ja rahan arvon vaikka ruokakassin usein sainkin.

Vierailija
17/29 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani siitä, että sinulla ei ole ollut rakastavia vanhempia, joilta olisit tarvittaessa saanut apua. 

Vierailija
18/29 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Olen itsekin aina saanut vanhemmilta apua ja autan aina omaa lastani.

Vierailija
19/29 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Vanhemmillanikin oli aina opiskeluaikanani tapana tuoda pari kassillista ruokaa, kun kävivät vierailulla. Kysyivät aina mitä haluaisin ja toivat lisäksi perustarvikkeita.

Vierailija
20/29 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin ja ostankin. Poika asuu hellun kanssa, ovat melkein 30-vuotiaita ja mikä on ihanampaa kuin mennä heidän kanssaan kauppaan ja ostaa heille ruokaa. Ennen kaikkea sellaisia herkkuja mitä muuten eivät raskisi ostaa. Niin munkin vanhemmat tekivät kun olin nuori, urani alussa ja rahasta oli itsellä tiukkaa. Mieluummin nyt autan kuin että kuolemani jälkeen saavat perintönä rahaa. Nyt he arvostavat sitä ja minä saan hyvän mielen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi