Onko muillakin vaikeaa pitää alkoholiton viikonloppu?
Vähän samanlainen olo kuin nikotiininhimo juuri lopettamisen jälkeen.
Kommentit (30)
Ei ole.
Päätin muutama viikko sitten lopettaa viikonloppuisin alkoholista nauttimisen, jos ei ole "syytä" ottaa.
Luulin, että olisi ollut jotain vaikeuksia, mutta ei ole. Eli se onkin ollut vaan enemmän tapa kuin alkoholin tarve.
Vaikeuksia tuottaa pysyä erossa herkuista. Ja niitä tulee ihan arkisinkin syötyä. Kai se pitää pikkuhiljaa sitten pyrkiä niistäkin eroon.
Ei ole vaikeaa. Ilman alkoholi viikonloput mennyt pääasiassa aina.
Ei ole estänyt kaverien tapaamista tai yöelämää.
Joo todellakin! Oon ihan liian ehdollistunu juomaan vklp vähintään toisena iltana. Toisaalta juominen muuten vähentynyt valmistumisen ja työelämään siirtymisen jälkeen, että en tiiä haittaako.
N25
En käytä alkoholia. Minulla oli mahtavia ystäviä kuolivat korona aikana.Mutta ei koronaan.He eivät käytäneet aloholia,kuten en minä.Olivat samanlaisia ulkoiloita kuin minä. Uusia ystäviä on mahdoton saada Kun en juo viiniä,en kaljaa! Orastavat tuttavuudet katoavat siihen esim, joissain kerhot käyn , kohdannut uusia ihmisiä .Pyytääneet numeroani ja soitaisivat ulkoilun merkeissä kanssani. Muutaman päivän päästä ilta soittaa ja maratooni puhelu.Kuule selkä,jalkaa särkee unettomuuttakin on,en voi ulkoilla. Selittä viini päässä luurin takaa:Tulisin mielelläni viinille luoksesi .On niin mukavaa viinin ääressä jutella.Sano en juo,ei käy! Olenkin sitten ääliö kun en juo!Mutta en juo.
Pidän tipatonta lokakuuta ja viikonloppu meni ihan helposti vaikka mies toi perjantaina pullon viiniä. On ollut tosi energinen olo ja olen herännyt pirteänä!
Marraskuussa on tulossa yhdet juhlat ja mietin vielä että yrittäisinkö ilman vai jättäisin vaikkapa kolmeen annokseen. Joulukuussa sama kun on pikkujoulut.
Vierailija kirjoitti:
No todellakin. Ja miks pitäis. Hyvää ruokaa, hyvää viiniä, nam. Viikolla myös.
Mikäs sen parempaa kun HK:n sinistä suoraan pötköstä ja puolimakeaa Tapio valkoviiniä kyytipojaksi.
On. Ei mene paljoo mutta menee kuitenkin.
Pe 2 hardselzeriä. Eilen 1 + ouzokola
Joskus oli, kun olin eksäni kanssa yhdessä, näin meni yli 10v! Jossain vaiheessa sanoin, että olisi kiva jos oltaisiin viikonloppuna juomatta. Ex suuttui tästä ja minä kilttinä naisena alistuin. Tapa oli tosi sitkeässä minussa vielä eron jälkeenkin. Luin pari sober curious kirjaa ja nykyään en enää pääsääntöisesti käytä alkoholia viikonloppuna, tissuttelu on loppunut kokonaan parin vuoden aikana. Toisinaan kyllä edelleen juon kun käyn kavereiden kanssa ulkona, en kuitenkaan enää vanhan tapani mukaan sovi norminäkemisiä esim terassille, vaan kävelylle.