Keto/vhh ja mielialat
Kun parin vuoden jälkeen lopetin karppauksen, huomasin että oloni oli henkisesti paljon parempi. Mieheni sanoi samaa, että olen paljon leppoisampi nyt, ketoillessa kuulemma kokoajan pinna tiukalla. Muilla kuullut olevan myös samoja kokemuksia. Onko teillä ollu? Miksiköhän? Sokerin puute vai se rajoittunut ruokavalio?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt voit taas ahtaa ja lihoa, sitähän sä sanoit.
Voisin, mutten aio tehdä niin: D
pysy aiheessa vaan..https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2235907/
Ketolla sinulla oli jatkuvat vieroitusoireet. (ajattele tupakoijaa, jolla ei ole mahdollisuutta polttaa)
5v tupakoinnista vieroittautumiseen menee jo useampi vuosi, jolloin olo voi olla kuvailemasi kaltainen ja jo ekat savut repsahtaessa tuo saman efektin.
Sinulla on todennäköisesti sokeriaddiktiolle altistava geeni eli nk. läskigeeni.
Vaikka olisit syömättä, niin turpoat jo pelkästä nesteestä.
Ilmeisesti teidän mielestä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin keto tai Sokerin syönti. Mä syön terveellisesti enkä todellakaan syö sokeria. Olen ollut ilman tupakkaa pian 10v ja ainoastaan ekat 6kk oli vaikeaa aikaa. En ole kertaakaan repsahtanut.
No tottakai vaatii henkistä kanttia syödä terveellisesti. Hyvä olohan siitä tulee kun taas ahtaa pullaa ja karkkia navan täyteen. Mutta tämä hyvä olo on kylläkin katoavaa sorttia. Muista tämä ap sitten kun taas huomaat olevasi lihava, sairas ja masentunut.
Vierailija kirjoitti:
No tottakai vaatii henkistä kanttia syödä terveellisesti. Hyvä olohan siitä tulee kun taas ahtaa pullaa ja karkkia navan täyteen. Mutta tämä hyvä olo on kylläkin katoavaa sorttia. Muista tämä ap sitten kun taas huomaat olevasi lihava, sairas ja masentunut.
Mä en mätä pullaa ja karkkia. Ihme kuvitella että jos ei ole ketolla ni sit mättää sokeria kaksin käsin. No sain ainakin vastauksen kysymykseeni. Vetäkää ny henkee ja menkää paistamaan munia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en mätä pullaa ja karkkia. Ihme kuvitella että jos ei ole ketolla ni sit mättää sokeria kaksin käsin. No sain ainakin vastauksen kysymykseeni. Vetäkää ny henkee ja menkää paistamaan munia.
Minkä takia sä ylipäänsä sitten olit ketolla? Jos jo alunperinkin syöt terveellisesti? Ettet nyt vaan vähän juksaa. 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia sä ylipäänsä sitten olit ketolla? Jos jo alunperinkin syöt terveellisesti? Ettet nyt vaan vähän juksaa. 😉
Huh huh...mitä mä olen maininnut alunperin syömisestä?? Ainoastaan puhuin ajasta kun ketoilin ja jatkosta. Joku kauhea pakkomielle vääntää väkisin joku pullanmussuttaja. Ymmärtäkää nyt että muitakin tapoja on syödä.
No en tuu ilmeisesti saamaan vastausta siihen mitä kysyin ni antaa olla.
Ketogeenisesti syötäessä hiilihydraatteja syödään max 20g vuorokaudessa.
Vhh on eri asia ja siinä voidaan syödä hiilihydraatteja 50g asti.
Keto ja vhh ovat siis eri asioita. Vhh keho ei pääse ketoosiin ja olo voi tuntua ikävältä vähäisen energiansaannin vuoksi.
Vhh ja keto ruokavalioiden yksi tarkoitus on että verensokeri ei heittelehdi ees taas. Tämän ole todennut ja on ihana kun ei ole enää niitä "saatanallisia" makean tai ylipäätään jonkun syömisen himoja, eikä sitä tunnetta että kun syö, niin mikään määrä ei riitä, vois vetää ostoskorillisen sitä tätä ja tuota kunhan vaan suu käy.
Mutta olen kyllä paljon väsyneempi erittäin vähä hh ruokavaliolla kuin normaali melko hiilaripitoisella ruokavaliolla. Kokoajan o vähän sellanen vetämätön olo ja sitten kun käyn vaikka 1h salilla tai ulkoilemassa, niin oon ihan loppu koko loppupäivän vaikka saisinkin kunnon aterian.
Lisäksi minulla joku vika kropassa tai jossain koska en laihdu oikeastaan ollenkaan vaikka kalorien määrä on varmasti laskenut entisestä. 2 kk aikana paino tippunut ehkä 1.5 kg ja ylipainoa on kuitenkin n 20 kg. Joku pitää kyllä tiukasti kiinni rasvavarastoista. Ja tämä jos mikä ärsyttää ja turhauttaa ja varmasti lisää kortisolin määrää kehossa kun v käyrä on koholla aamusta alkaen.
No näkeehän sen, että keto vaikuttaa mieleen vahvasti, ketoilijat ovat ihme vouhkaajia. Niistähän monet meuhkaavat rokotuksia vastaan, nyt ovat suuria sota-asiantuntijoita. Hurahtavat ketoilun vanavedessä jos mihin salaliittoteorioihin. Hullun hommaa.