Mikä on teidän perheen paras grillauspäivän Herkku?
Grillattuna tai grillattavan vierelle. Meillä grillataan lähes aina tylsästi makkaraa ja valmiiksi marinoituja lihoja. Joskus ananasta, parsaa tai tomaattia lisukkeeksi.
Kaipaisin kivoja ideoita tulevaan grillauskauteen.
Kommentit (15)
Itse tehty perunasalaatti lihan kanssa
Kokonaisina grillatut valkosipulit tai valkosipulinkynnet.
Flatakana eli halsteribroileri. Siihen kukkakaali/jugurttisalaatti, tabbouleh granaattiomenalla, tzaziki, salaatti johon vesimelonia, mansikoita ja halloumia
Quesadillat
Vierailija kirjoitti:
Atria käristeet 👍
Meillä monesti Atrilli. Me tykätään, että makkara on makkaraa ja liha on lihaa. Lihat valmistetaankin sitten pitkän kaavan kautta ja siihen hommaan grilli on vihoviimeinen vaihtoehto ritilöiden ja tasojen puhdistuksineen.
Aurajuustolla täytetyt tomaatit
Suippopaprikat mitkä on täytetty savupekoni, sieni ja tuorejuusto tahnalla
Pekoniin kääritty parsa
Tuore ananas
Voisin elää pelkästään grillatulla halloumilla ❤❤❤
Halloumia pitää aina olla grillissä. Muuten milloin mitäkin tekee mieli. Kolmen juuston broilernakki on jees. Täytetyt herkkusienet. Pekoni-parsa. Kasvisnyytit tuorejuustolla.
Bonuksena suuri ihmetyksen aiheeni, grillattu vesimeloni. Tykkään vesimelonista kyllä, mutta grillissä siitä tulee kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
Flatakana eli halsteribroileri. Siihen kukkakaali/jugurttisalaatti, tabbouleh granaattiomenalla, tzaziki, salaatti johon vesimelonia, mansikoita ja halloumia
En tiedä mitä on flatakana, mutta meillä usein grillissä spatchcock / devilled / butterflied chicken eli "liiskattu" kokonainen kana. Kypsyy nopeammin ja tasaisemmin grillissä kuin kokonainen (toki sen kokonaisenkin saisi varmasti hyvin kypsymään jos olisi esim. pyörivä varras).
Mausteena usein piripirimarinadi (chiliä, sitruunaa jne.) tai intialaisilla mausteilla tandoorihenkinen.
Kanat eri muodoissaan, parhaita puolikkaina grillattuina. Lohi. Muut kalat, ravunpyrstöt. Kaikki kasvikset, siis kaikki (myös mansikat!)
Extrana itse pyydystetyt kalat, grillaaminen parhaimmillaan alkukantaisia ja ihana on oman kasvimaansa tuotteita grillata ja itse pyytämiään kaloja!
Pikkasen oma-alotteisuutta? https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/grillaus