Onko se totta että sairaanhoitajat nukkuvat yövuorossa?
Samalla kun nostavat korkeaa palkkaa. Onpa leppoisa työ
Kommentit (59)
Välillä ehdin nukkumaan lähes koko yövuoron. Joskus ikävä kyllä pitää tehdä töitäkin.
T. Sh, 3900e brutto
Ei kai se mikään virallinen suositus ole. Mutta itse olen ainakin nukkunut aina, niissä työpaikoissa joissa olen ollut. Päivystyksiä ja päivystysosastoja.
Joskus voi olla tilanteita että ehtisi jopa nukkua hetken, mutta en itse ole koskaan nukkunut koska tulen vain uneliaaksi ja väsyneemmäksi silloin, ja kuitenkin seuraavassa hetkessä voi tulla tilanne että on oltava skarppina jossain hätätilanteessa. En siis nuku.
Saa meillä ainakin, kunhan joku on hereillä ja kuulolla. Ihan esimiehen luvalla.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit ainakin nukkuu.
Sairaalasa päivystävä lääkäri voi nukkua päivystyshuoneessa jos ehtii. He työskentelevät usein kaksikin vuorokautta putkeen joten turha kadehtia. Varsinkin nuoremmat lääkärit ja kandit tekevät useamman vuorojauden päivystyksiä, vanhemmat sitten harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit ainakin nukkuu.
Sairaalasa päivystävä lääkäri voi nukkua päivystyshuoneessa jos ehtii. He työskentelevät usein kaksikin vuorokautta putkeen joten turha kadehtia. Varsinkin nuoremmat lääkärit ja kandit tekevät useamman vuorojauden päivystyksiä, vanhemmat sitten harvoin.
Ja heille lankeaa tietysti kaikki pyhäpäivystykset kuten juhannus ja joulu. Ei ne vanhemmat lääkärit niitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit ainakin nukkuu.
Palkka on tähtitieteellinen ja kiitokseksi v*ttuilevat hoitajille ja muulle henkilökunnalle.
Ei säälipisteitä.
Tuskin on totta. Ainakaan itse yli 10 v kokemuksella en ole törmännyt. Ehkä joskus 20 vuotta sitten oli mahdollista.
Meillä oli käytäntönä ottaa torkkuja yön kitutunteina silloin kun oli hiljaisempia päivystyksiä.
Yleensä samaan aikaan kansliassa pari hoitajaa teki "täysin hereillä" omia paperitöitään aamua varten, kun kaksi-kolme muuta veti viltin niskaan ja nukahti esim. puoleksi tunniksi-kolmeksi vartiksi.
Se on sellaista koiranunta, jossa tulee lämmin ja unikuvia alkaa vilistä, mutta silti kuulee kaiken poikkeavan äänen tai sen, ettei ääniä kuulu. Sitten vuoroa vaihdettiin ja joku muu siirtyi tekemään omat paerityönsä/ täyttämään tavaroita laatikoihin ja hyllyihin/ jakamaan aamun lääkeitä tai nakuttelemaan lähetteitä ja labrapyyntöjä/ syömään ja olemaan kuulolla.
Todellakin aamuun asti jaksaa valppaampana, jos saa nukahtaa edes kerran vartin verran. Virheiden mahdollisuus pienenee, kun pää ei ole ihan yhden promillen humalatilaa vastaavassa sumussa.
sh, kotiäiti
Käytänteet vaihtuvat paikoista riippuen. Kätilönä ollessani saattoi nukkua, kun odottelin ns. Omaa synnyttäjää.
Nyt taas kun teen psykiatriaa, niin ei saa nukkua. Ei vaikka ei olisikaan vierihoitoa tai lepareita. Ei tosin tulisi mieleenkään.
Joissain maissa työpaikoilla yövytään yleisesti. Onhan siinä hyvä puoli - tuuma toimeen.
On totta.