Mitä aiot viedä keräykseen Suomeen tuleville ukrainalaisille?
Kommentit (42)
Vaatteita ja hygieniatuotteita kuten hammastahnaa ja -harjoja, shampoota, hoitoainetta, suihkusaippuaa ja erityisesti tamponeja, terveyssiteitä ja pikkuhousunsuojia. Ajattelin, että naisvoittoiselle väelle erityisesti nuo kuukautistuotteet tulisivat tarpeeseen.
Meidän paikkakunnalla on hieno systeemi, jonne ukrainalaisia tulee kauempaakin apua saamaan. Siellä käy todella vilkas liikenne ihmisiä jotka seuraavat FB-sivulta mitä kulloinkin tarvitaan ja vievät tavaraa / toimivat paikan päällä vapaaehtoisina. Paikalliset kaupat ja yhdistykset tekevät yhteistyötä heidän kanssaan ja lahjoituksia tulee paljon. Kaikki apu menee suoraan tarvitseville. Itse olen vienyt kolmesti tarpeen mukaisia tavaroita. Hienosti tehty, kirkkonummelaiset!
Aijon viedä heille kirjan suuresta resetistä jotta heidän simmunsa aukeavat :D:D:D
Vaunut, rattaat, pinnasänky, pari polkupyörää joista toisessa oli lastenistuin ja potkulauta. Hyvin kelpasivat.
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa nyt hyvänen aika sentään ensin kotimaisia kodittomia jne... Aina te pellet teette vain mikä on trendikästä 🤮
Olen minä heitäkin auttanut, viime syksynä kerättiin aikuisten talvivaatteita ja lahjoitettiin sinne kaikki appivanhemmilta jääneet siistit takit, hatut, hanskat ja kengät.
Turha tyrkyttää vaatteita, niille ei ole tarvetta, monesti on jo uutisoitukin ja avustustahot ilmoittavat itsekin ettei niitä tarvita. Käyttäkää itse ne mitä olette hankkineet.
Vierailija kirjoitti:
Turha tyrkyttää vaatteita, niille ei ole tarvetta, monesti on jo uutisoitukin ja avustustahot ilmoittavat itsekin ettei niitä tarvita. Käyttäkää itse ne mitä olette hankkineet.
Kyllä esimerkiksi lasten urheiluvaatteet ovat edelleen toivottuja esim. Kirkkonummen avustuspisteessä. Kannattaa seurata avustuspisteiden toivelistoja ja antaa sen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pyysivät nimenomaan kauden vaatteita, jotta he saavat vaatetta päälle, kun tulevat Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Minun lahjoittamani välikausitakit ja ulkohousut kelpasit hyvin. Ymmärsin, että perus paitoja ym. ei enää tarvita, koska niitä on niin runsaasti lahjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Helposti löytyy kaapista jopa sellaisia vaatteita, joissa on vielä hintalappu. Kannattaa alkaa kerätä pusseihin sellaisia vaatteita, joita ei käytä. Ja lakanoita, astioita...
Jos kaapeista löytyy hintalapullisia vaatteita, niin ehkä kannattaisi tehdä jotain omalle shoppailuongelmalle eikä vain siirtää ongelmaa eteenpäin. Erityisesti naisten vaatteista on niin paljon ylitarjontaa, ettei niitä oteta edes vastaan.
Vien ens kuussa kipparille kamaa. Lahjoitan ne,mitkä eivät menneet kaupaksi.
Lahjoitin hygieniatuotteita ukrainalaisten järjestön kautta. Sivusto: autaukrainaa.fi.
Sivustolla voi ilmoittaa mitä tuotteita on lahjoittamassa, sitten vain pakkaa tuotteet ja vie postiin. Posti ei ottanut maksua.
Olen antanut rahaa. Elän minimaalisesti, joten minulla ei ole ylimääräisiä tavaroita. Ystäväni vei juuri ison kasan hyväkuntoisia lasten vaatteita ja leluja.
Me käytiin lasten kanssa läpi heidän lelujaan, ja niistä kerättiin hyväkuntoisimmat lahjoitettaviksi. Siinä tuli samalla kätevästi juteltua sodasta ja sen vaikutuksista siviileihin.
Kerättiin kaveriporukan kanssa rahaa kasaan ja lahjoitettiin tosi paljon lemmikkien tarvikkeita. Hiekkasäkkejä ja hiekkalaatikoita, kantokoppia, ruokaa, leluja, hihnoja, kaulapantoja, pieniä raapimispuita, herkkuja, hammashoitosettejä, kynsileikkureita ja turkinhoitotavaroita kuten harjoja. Tavarat oli pääasiassa siis kissoille ja koirille, mutta laitettiin mukaan myös kanien, hamsterien ja marsujen ruokia ja välineitä, koska epäilemättä joillakin oli myös niitä mukana, kun pakenivat Ukrainasta. Olivat todella hyvillään ja sanoivat, että menee ehdottomasti hyvään tarpeeseen.
Vein Finlaysonin keräykseen huovan.
Laitoin tänne äsken viestin että katsokaa mitä viette - ei likaista eikä rikkinäistä mutta mode poisti sen??
Vain sellaista mitä voisitte itsekin käyttää. Nyt tuntuu että monet tyhjentää kaikki homeiset ja rikkinäiset jätteensä noihin jakopaikkoihin. Todella sikamaista!
En mitään vaan aijon kysellä oman pikkukuntani päättäjiltä että miksi helvetissä näille Ukrainalaisille järjestetään vaan jotain keräyksiä ja asuntoloita, meininki oli eri vuonna 2015 kun Irakin ja Somalian ihmeille ei keräilty käytettyä vaan maksusitoumuksilla kaikki uutta kylän kalleimmista merkkiliikkeistä.
Tosin silloin valtio antoi kunnille rahaa mutta kuitenkin.
Tavaraa on kai kerätty jo tosi paljon. Mutta voisiko tähän nyt listata vaikka suurimpia kaupunkeja eri puolilta maata. Missä on keräys
Helsingissä?
Tampereella?
Turussa?
Vaasassa?
Lahdessa?
Jyväskylässä?
Joensuussa?
Rovaniemellä?
Kuopiossa?