Joko ostit ruokaöljyä, joka on loppumassa kaupoista Ukrainan sodan takia?
Itse ostin 6 pulloa eilen joka kestää minulla 10 vuotta ja nyt vasta mainostan täällä.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10745675/Supermarkets-start-ra…
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt kukaan oikeasti pilaa terveyttään auringonkukka tai muilla roskaöljyillä? (Näillä tarkoitan myös etenekin rypsi ja rapsiöljyjä)
Juu, koristeena ne vaan on hyllyssä, kukaan ei osta.
Saa ihan huoletta loppua, moista sontaa en käytä.
Oliiviöljyä ja avokadoöljyä, tosin sitruunalla maustettua en voinut käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt kukaan oikeasti pilaa terveyttään auringonkukka tai muilla roskaöljyillä? (Näillä tarkoitan myös etenekin rypsi ja rapsiöljyjä)
Kiitos varoituksesta. Mitä öljyä tai rasvaa itse käytät tai suosittelet paistamiseen? Erityisesti kasvikset pitäisi paistaa öljyssä, että ravinteet imeytyvät paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko ruokaöljyllä ostaa tulevaisuudessa naista hetkeksi?
Ei varmaan. Mutta venäjällä tuut saamaan muutamalla eurolla.
Siellä on kuulemma lepraa ja kuppaa. Suojaako kondomi lepratartunnalta?
Öljyt ovat pohjimmiltaan rasvaa, joten niistä ei löydy suuria määriä proteiineja, hiilihydraatteja, vitamiineja taikka mikromineraaleja. Ne edistävät kuitenkin rasvaliukoisten vitamiinien, kuten A-, D-, E- ja K-vitamiinien, imeytymistä.
Yleensä huoneenlämmössä nestemäisessä muodossa esiintyvissä öljyissä olevat rasvat ovat terveellisiä ja tarjoavat energiaa aineenvaihdunnalle. Yksi näiden rasvojen suurimmista edunsaajista onkin elimistömme yksi tärkemmistä ja arvokkaimmista elimistä, eli aivot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos varoituksesta. Mitä öljyä tai rasvaa itse käytät tai suosittelet paistamiseen? Erityisesti kasvikset pitäisi paistaa öljyssä, että ravinteet imeytyvät paremmin.
Käytä voita!
Sen omega 3-6 suhde ei ole niin persiillään.
Suomessa ja muualla on vielä rypsipeltoja, eipäs hätäännytä heti. Eri asia mihin maihin menee ensin mitäkin tuotetta, tilaus ajoissa ja määrien laskeminen. Eli sama kuin lääkekatkojen aikaan?
Ensin vessapaperikriisi ja sitten auringonkukkaöljykriisi. Joukossa tyhmyys tiivistyy. Jossain kolkissa maailmaa ei aina saada edes ruokaa. Täällä panikoidaan millä pyyhkiä perse tai onko juuri oikeaa öljyä ruuanlaittoon. Elämän kevät....
Käytän vain oliiviöljyä ja en ole vielä löytänyt ukrainalaisista oliiveista tehtyä öljyä.
Käytän ainoastaan suomalaista oliiviöljyä.
Kestää varmaan mutta kestääkö päiväys? Mihin ruokaöljyä edes tarvitsee tai mihin se on välttämätön?
Itse otin pikavippejä jotta voin hamstrata vessapaperia, ruokaöljyä ja kosteuspyyhkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Kestää varmaan mutta kestääkö päiväys? Mihin ruokaöljyä edes tarvitsee tai mihin se on välttämätön?
Minä tarvitsen paistamiseen. Olen maitoallergikko.
Vierailija kirjoitti:
Voiko ruokaöljyllä ostaa tulevaisuudessa naista hetkeksi?
Oikean käden kämmenen kun liukastaa sillä öljyllä ja sit... tuntuu paremmalle kuin yksikään nainen.
Vierailija kirjoitti:
Asun Briteissä ja joo oon huomannut tuon öljyrajoituksen, en ole. kyllä hamstrannut. Auringonkukkaöljyä en koskaan ole käyttänytkään, koska ei ole terveellistä, mutta toki oliviiöljypula olisi ikävä.
Minulle ei vielä lähikaupassa ole osunut rajoituksia silmiin, mutta eiköhän kohta jokainen kauppa rajoita öljyjen ostamista. Briteissä toki kysyntä juuri tällä hetkellä suurta kun ramadan päättyy pian.
Huomasin että kotimaista rypsiöljy 450ml pullo on jo 2,15€ kappale. Muistelisin että oli hetki sitten lähellä euroa. Keijukin oli halvempaa 1,7€ toistaiseksi.
Käytän autoista saatavaa jäteöljyä ilmaiseksi.