Mitä ihmeellistä siinä on, että hoitajat käyttävät oikeuttaan irtisanoutua työstään? Jos työnantajan mielestä palkkaus on kunnossa, korvaavien työntekijöiden löytäminenhän ei silloin ole temppu eikä mikään.
Palkatkoon uudet töihin. Näinhän se menee muillakin aloilla.
Kommentit (909)
Kaikki vain kuvastaa sortuvan sairastalon muodossa sitä miten ihmisten oma moraali ja empatia ja toisten auttamisenhalu on kadonnut. Sekä potilaiden että hoitajien ilkeät puheet kaikuivat käytävillä ja lopulta kasvoivat täydeksi huudoksi. Siksi sairaalat nyt kaatuvat, mitään ei enää voi pelastaa, sillä kaikki sisäinen kiukunhuuto on jo niin syvällä ihmisissä. Parantumattomasti sairas sairaalamaailma joten sen pitääkin sortua, hetken kuuluu kova mekastus kunnes hiljenee ja jotain uutta terveyden ylläpitomuotoa nousee esiin.
T: selvänäkijä
Minä ainakin kyllästyin. Eläkkeeseen 10 vuotta ja nähnyt tämän alasajon.
Nyt teen kaikenlaista hanttihommaa ja tienaan vähemmän. Mutta ei ole stressiä, eikä vitutusta. Kesällä poimin mansikoita ja nyt syksyllä menen varastoon töihin vuoden loppuun. Keväällä taas teen jotain muuta.
Päätös jännitti, mutta onneksi mies kannusti. Näki, kuinka väsynyt olin. Kun lapset on maailmalla, tulee toimeen pienemmälläkin.
Jos käy päälle kuusikymppisenä niin, että en enää näitä muita töitä saa, ohjatkoot työkkäri minut sitten hoitoalan pätkä hommiin. Voin käydä niitä sitten keikkalaisena tekemässä tai olla tekemättä
Voihan sitä opiskella amk:ssa toisenkin alan tutkinnon. Palkka erittäin todennäköisesti merkittävästi suurempi kuin hoitajalla.
Hoitajilla on oikeus irtisanoutua.
Nyt on työnantajapuoli kusessa, kun Tehy uhkaa lakoilla. Lakkoilu on laillinen.
Ensi talvena 300 sähkölasku on 1200
Vierailija kirjoitti:
Kelalla on sähkölaskuissa katto.
Eläkeläiset ei saa ilmaista kodin siivousta. Miten heillä on rahaa siivouspalveluihin, jos sähkölasku on 1200?
Vierailija kirjoitti:
100 euron sähkölasku on 400
Ja 300 sähkölasku 1200
Kukaan ei halua sähkölämmitteistä asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100 euron sähkölasku on 400
Ja 300 sähkölasku 1200
Kukaan ei halua sähkölämmitteistä asuntoa.
Eläkeläisiä kuolee noin 5000 kuukaudessa, noita jää perikunnille.
Minä olen ex hoitaja ja olen varoittanut nuoria hoitoalan kurjuudesta.
Tehohoitajat ovat menossa lakkoon. Joku lääkäri itkee, että ihmisiä tulee kuolemaan sen takia, että työnantaja ei täytä lain vaatimaa vastuutaan tehohoidon järjestämisestä.
Itse valmistelen rikosilmoitusta työnantajasta, koska lain vaatimia palveluja ei ole saatavilla. Eli verorahat kyllä kelpaa työnantajapuolelle, mutta palveluita ei kuitenkaan niillä rahoilla järjestetä.
Vierailija kirjoitti:
Hommahan on mennyt nyt täysin reisille.
Koko ala on mediassa niin demonisoitu ja haukuttu ettei kukaan enää opiskele koko alalle. Ei miehet eikä naiset.
Ja koko kansa kärsii...
Miten meni niin kun omasta mielestä?
Kyllä on haukuttu ja demonisoitu tuutin täydeltä. Vieläpä ihan itse hoitajat kuorossa haukkuvat ja mollaavat omaa työtänsä, ammattiliiton johtajat etunenässä.Mitähän järkeä tuossa on?
Hoitajan palkoista kyllä kevyesti säästää 5kk elämisen rahat. NO problem.
Kannatan kunnon lakkoa eikä mitään parin viikon pikapaussia.
Vierailija kirjoitti:
Tehohoitajat ovat menossa lakkoon. Joku lääkäri itkee, että ihmisiä tulee kuolemaan sen takia, että työnantaja ei täytä lain vaatimaa vastuutaan tehohoidon järjestämisestä.
Itse valmistelen rikosilmoitusta työnantajasta, koska lain vaatimia palveluja ei ole saatavilla. Eli verorahat kyllä kelpaa työnantajapuolelle, mutta palveluita ei kuitenkaan niillä rahoilla järjestetä.
jospa rahat on annettu jauhojengille.
Olishan se ihmeellistä, jos hoitajatkin uskaltaisivat lakkoilla itselleen kunnon palkan joka motivoisi heidät palaamaan töihin ja julkinen terveydenhuolto alkaisi taas toimimaan.
Ihan hyvä, että totuus on paljastettu. Nuoria pitääkin varoittaa opiskelemasta hoitajakasi. Se tieto on tärkeä lahja nuorelle.