Hei auttakas vähän..
Saan äitiyspäivärahaa bruttona 780 (netto varmaan 550 paikkeilla?)
Lapsilisät neljästä lapsesta + yh korotukset niihin.
Elatusmaksut neljästä (kaiketi minimit).
Nyt mietin asuntoa, ero siis edessä.
Tulenkohan pärjäämään jos havittelen asuntoa 4h + k + s (84 neliötä)
Vuokra olis 690 euroa kuukaudessa, + sähkö + vesi
Asunto sisaitsee täysin kaupunkimme keskustassa, joten kulkeminen olisi helppoa (ja ilmaista!).
Kuitenkin tuo vukran määrä hirvittää, mutta laskin Kelan laskurilla, että saisin asumistukea 564,50 euroa.
Mitä luulette, tullaankohan pärjäämään?
Kommentit (6)
Niin, nyt pohdin että mikä kannattaa.
Lähiöalueilta löytyis kyllä kaupungin vuokrataloja (millaista naapuriseuraa?), 3h + k asuntoja 490-550 vuokrilla ( sähkö ja vesi päälle). Päälle tietty bussikortit mulle ja vanhimmalle lapselle, päälle hankalat kauppareissut kaksostenrattailla julkisilla.. vajaa 4v käsipuolessa.
Nyt vaan pohdin että mikä oikeesti kannattaa. Tuo olis kuitenkin hyvä taloyhtiö ja asunnossa olis oma sauna!
Vielä suht uusi talo, rakennettu 1996. Voi hitsi.. osaanko ajatella nyt ollenkaan oikein?
Vai pistääkö mun ajatukset vaan sekaisin tää kammo vuokralähiöitä ja narkkeja kohtaan (päälle mustalaiset, ulkomaalaiset, juopot ym)..?
ap
Netto tuloin ja arvioiduin menoin..
TULOT
äitiyspäiväraha 550
lapsilisät 639,40
elatukset 472,60
asumistuki 550
yhteensä tulot 2212 euroa
MENOT
Vuokra 690
Vesimaksut 60 (arvio)
Sähkö 80 (arvio)
asumiskulut yhteensä 830
Eli asumiskulujen jälkeen mulle jäisi rahaa 1382 euroa. Pystynköhän tällä summalla maksamaan kaikki muut laskut (kotivakuutus, puhelin, sanomalehti, opintolainan lyhennykset ym. pakolliset) ja vielä elättämään lapseni?
Kamalaa..
Hirveä huoli kun jää yksin huolehtimaan lapsista.
ap
Itselle jää käteen 1300¿ kuussa täysipäiväisestä työstä...
Sitähän tässä juuri kaipailen, eli vertaistukea joltain samassa taloudellisessa tilanteessa elävältä..
Vai olenko sitten kummajainen kun olen yh neljälle lapselleni? Eli eikö muita löydy? Suuren lapsikatraan yksinhuoltajia.
Enhän minä vielä tiedä pärjäänkö.. Sitä olisin juuri kysellyt muilta , joilla suunnilleen tlläinen taloudellinen tilanne. Neljä lasta kuitenkin ruokittavana, vaatetettavana, lääkittävänä jos ovat kipeitä.. jne jne
ap
meille riittää n. 800¿ käteen jäävää rahaa, yksi aikuinen ja kaksi lasta.
Tosin ei taida teillä olla sitten varaa harrastuksiin ainakaan kovin kalliisiin. lasten ikäkin ratkaiseva, murrosikäinen kun kuluttaa paljon enemmän kun nämä pienet.
Noilla tuloilla varmaan pärjäät, mutta ei siinä paljon joustonvaraa ole!