Mitä tekisit jos saisit anopilta koriste-esineen, jossa lukee
sinun nimelläsi "Minnan" keittiö on kodin sydän?
Kommentit (21)
Itsellä kaapissa yksi. Merkillisiä lahjoja.
Kirpputorille menisi tuollainen lahja. Ikinä en mitään noin mautonta laittaisi esille.
Jos se on se pannunalunen niin käyttöön menisi, niitä meillä on liian vähän.
Ajattelin, että anoppi arvostaa sitä, että pidän ruuanlaitosta ja leipomisesta ja kutsun meille mielellään myös miehen sukulaisia istumaan iltaa hyvän ruuan äärelle.
Olen varmaan tyhmä, mutta pidin tuota eräänlaisena kiitoksena siitä, miten olemme avanneet kotimme muillekin kuin ydinperheelle.
Tuollaisia koriste-esineitä en ole nähnytkään, pannunalusia oli takavuosina.
No, ajattelisin, että anoppi on halunnut ilahduttaa. Tuntuisi vähän ristiriitaiselta, koska en varmaan tykkäisi ko lahjasta, mutta arvostaisin samalla anopin elettä. Todennäköisesti säästäisin sen, mutta en laittaisi esille. Sitten joskus muuton tms yhteydessä hankkiutuisin siitä eroon.
No vituttaisi, kokkaus on mulle tasan yhtä mieluista kuin vessan siivous. Ja mies ei paljon kotitöiden mallia ole kotoaan saanut.
Osoitetaan naisen paikka. Ihanan modernia.
Anoppi ei ole koskaan pitänyt minusta joten ihmettelisin kovasti miksi hän haluaisi antaa minulle koriste-esineen? Ellei sitten ilkeilläkseen. Hän joskus pilkkasi minun leipomistaitojani.
Niin, minä siis oikeasti sain tuollaisen koristekauhan anopilta. Varmaan jostain kirpparilta löytynyt eli onkin kenties suoraan kasarilta.
Ja ei, en ilahtunut. Muutenkin saa koko ajan vääntää miehen kanssa kotitöistä. En erityisemmin pidä ruuanlaitosta tai leipomisesta, ne on välttämätön paha siinä kuin siivouskin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin, minä siis oikeasti sain tuollaisen koristekauhan anopilta. Varmaan jostain kirpparilta löytynyt eli onkin kenties suoraan kasarilta.
Ja ei, en ilahtunut. Muutenkin saa koko ajan vääntää miehen kanssa kotitöistä. En erityisemmin pidä ruuanlaitosta tai leipomisesta, ne on välttämätön paha siinä kuin siivouskin.
Ap
No mitäs sinä ap sitten teit?
Nauraisin varmaa mielessäni. Tosin eipä ole anoppiakaan, kun olen varmaan niin huonoa vaimomatskua.
80-luvulla sain tolla tekstillä olevan pannunalusen. Ne oli silloin "muodissa" ja niitä oli vähän jokaisella keittiössä. Omani on hävinnyt jo aikaa sitten. Onneksi 😁
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hmm. Kirjoittaisin ehkä tavalliseen puurokauhaan, että ”Minnan” keittiö on myös ”Jarin” keittiö, joten alapa saatana kokata ja tiskata!
Naulaisin oveen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No mitäs sinä ap sitten teit?
No sitäpä tässä mietin mitä tekisi. Laitan kauhaan mieheni nimen ja pistän esille kun anoppi tulee kylään?
Ap
Vierailija kirjoitti:
No, ajattelisin, että anoppi on halunnut ilahduttaa. Tuntuisi vähän ristiriitaiselta, koska en varmaan tykkäisi ko lahjasta, mutta arvostaisin samalla anopin elettä. Todennäköisesti säästäisin sen, mutta en laittaisi esille. Sitten joskus muuton tms yhteydessä hankkiutuisin siitä eroon.
Sama. Ensimmöinenajatus minullakin, että se oliystävällinen ele, mutta valitettavasti todella epämieluisa enkä haluaisi sitä laittaa esille. Enkä laittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hmm. Kirjoittaisin ehkä tavalliseen puurokauhaan, että ”Minnan” keittiö on myös ”Jarin” keittiö, joten alapa saatana kokata ja tiskata!
Naulaisin oveen.
Niin varmaan.
Askartelet tietenkin kivan taulun, johon kirjoitat " (anopin nimi) - mummolla on aina aikaa "
Sanoisin kiitos ja vierailun jälkeen laittaisin sen kirppiskassiin.