Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotteko että voiko POLYAMORISESSA SUHTEESSA (esim. 2n+m) olla rakkautta?

N21-MIETTELIÄÄNÄ
22.04.2022 |

Juuri luin artikkelin suhteesta jossa oli m+2n ja kaikki kertoivat rakastavansa toisiaan.

Uskotteko että tämä on mahdollista vai onko kyseessä enemmän fyysinen kiksien saanti juttu?

N21

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koko ajan rakkautta, kohde vain vaihtuu lennosta. 

Vierailija
42/63 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa'a mut mä ainakin naisena ottaisin mieluummin kaks miestä.

Miksi?

Ymmärrän siis ettei naiset kiinnosta, mutta miehistä on niin helvetisti vaivaa, niin tupla määrä niitä olisi: 😱💀👻.

(Esim. Vielä suurempi todennäköisyys väkivallasta, laiskan aikuisen sotkujen siivoomista, huonoa seksiä, hengestään pääsemistä).

No ei kai kukaan kahta huonoa miestä ota!! Ei kannata ottaa yhtään huonoa. Kaksi oman mieheni kaltaista ei olisi kenellekään rasite, toki yksi on minusta sopiva määrä.

Valtaosa miehistä on huonoja.

Harva nainen löytää/heille riittää ”hyvä” mies.

Mitkä mahikset löytää kaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Ymmärrän siis ettei naiset kiinnosta, mutta miehistä on niin helvetisti vaivaa, niin tupla määrä niitä olisi: 😱💀👻.

(Esim. Vielä suurempi todennäköisyys väkivallasta, laiskan aikuisen sotkujen siivoomista, huonoa seksiä, hengestään pääsemistä).

Eniten parisuhdeväkivaltaa on lesbosuhteissa. Jos on kaksi naista ja mies niin todennäköisemmin saa turpiin kuin kaksi miestä ja nainen -suhteessa.

Ne tilastot oli tehty tyhmästi.

Lesbot kokevat väkivaltaa, mutta suurinosa tekijöistä oli miehiä.

Näpsäkkä otsikko sai tietty näyttämään että lesbot hakkaa, mutta kun viitti lukea kuka se hakkaaja on MIES (kuten noin muutenkin yli 90% väkivallantekijöistä on)

Vierailija
44/63 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mahdollista, mutta normaalina en asiaa pidä. Ihmisten tunteet voivat olla aitoja, mutta minun silmissän ovat samalla myös nupistaan hieman vajaita.

Vierailija
45/63 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

😆😆😆😆😆

Faktoja alapeukutatte!

Ei siinä mitään, mutta ei se totuus mihinkään siitä katoa!!

Vierailija
46/63 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin toimi, toki se rakkaus oli miesten välillä ystävyyttä ja minua kohtaan rakkautta, itse rakastin molempia miehiä. Päättyi vasta siihen kun toisen miehen (aviomieheni) kanssa perustimme perheen ja toinen mies löysi naisen, joka ei hyväksynyt järjestelyämme.

Vierailija
47/63 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

😆😆😆😆😆

Faktoja alapeukutatte!

Ei siinä mitään, mutta ei se totuus mihinkään siitä katoa!!

Sulla varmaan onkin tollanen mies, otan osaa.

Vierailija
48/63 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin lehdissä olleissa (suomalaistapauksissa) on useimmiten yksi nainen ja useampi mies. Kaikki sysirumia. Veikkaan että kyseessä on enemmänkin tyytymissuhde kuin rakkaussuhde.

Niin on. Maalaisia ja maalta muuttaneita.

Vierailija
49/63 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rakkautta voi jakaa tuolleen! Jos rakastan miestä, en halua siihen muita lirputtelijoita sotkemaan.

Miehen/ sian seksuaalisesta himosta on kysymys tapauksissa, joita näytetään Tv ssä. 

Rakkaus on kahden ihmisen välinen.

Vierailija
50/63 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että voi olla. Tunnen hyvin yhden polyperheen. Monessa mielessä se olisi itseasiassa tosi kiva perhemalli, koska lapsiperheessä on näppärää, että aikuisia on enemmän kuin kaksi.

Kaikille ei kuitenkaan sovi, eikä itsellenikään. Polyamoria vaatii vielä tavallista parisuhdemallia enemmän kykyä keskustella tunteista, odotuksista, epävarmuuksista ja toiveista -- sekä kuunnella, uskoa ja hyväksyä, mitä ne toiset sanovat. Ei ole helppoa hommaa. Mutta tuntemassani perheessä on ehdottomasti rakkautta ja lapsilla ja aikuisilla kaikilla hyvä olo. Ovat olleet yhdessä yli kymmenen vuotta.

Onko niillä lapsilla todella hyvä olo, kun joutuvat elämään haaremissa aikuisten halujen takia?

Vierailija
51/63 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että se rakkaus on romanttista. Kuten jo tässä ketjussa joku jo mainitsikin, naisen pitää olla alistuvaa tyyppiä että tuohon kuvioon suostuu miehen mieliksi. Miehen osalta tuo ei ainakaan ole rakkautta.

Vierailija
52/63 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että voi olla. Tunnen hyvin yhden polyperheen. Monessa mielessä se olisi itseasiassa tosi kiva perhemalli, koska lapsiperheessä on näppärää, että aikuisia on enemmän kuin kaksi.

Kaikille ei kuitenkaan sovi, eikä itsellenikään. Polyamoria vaatii vielä tavallista parisuhdemallia enemmän kykyä keskustella tunteista, odotuksista, epävarmuuksista ja toiveista -- sekä kuunnella, uskoa ja hyväksyä, mitä ne toiset sanovat. Ei ole helppoa hommaa. Mutta tuntemassani perheessä on ehdottomasti rakkautta ja lapsilla ja aikuisilla kaikilla hyvä olo. Ovat olleet yhdessä yli kymmenen vuotta.

Onko niillä lapsilla todella hyvä olo, kun joutuvat elämään haaremissa aikuisten halujen takia?

Ei ne lapset ole syntyneet normien ja ennakkoluulojen kanssa. Heille tuo perhe on ihan tavallinen perhe. Sitäpaitsi miksi perusnormiheteroydinperhekään olisi mitään muuta kuin "aikuisten halujen takia" myöskään?

Kannattaa tarkistaa ne omat ennakkoluulot ja perustelut ja miettiä myös järjellä eikä omasta raamatulla aivopestystä normikäsityksestä käsin.

Vierailija
53/63 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne lapset ole syntyneet normien ja ennakkoluulojen kanssa. Heille tuo perhe on ihan tavallinen perhe. Sitäpaitsi miksi perusnormiheteroydinperhekään olisi mitään muuta kuin "aikuisten halujen takia" myöskään?

Kannattaa tarkistaa ne omat ennakkoluulot ja perustelut ja miettiä myös järjellä eikä omasta raamatulla aivopestystä normikäsityksestä käsin.

En ole uskovainen. Säälittää vaan lapset, jotka joutuvat elämään noin kieroutuneessa ympäristössä ja muiden lasten kiusaamaksi vain aikuisten itsekkyyden takia. 😢

Vierailija
54/63 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole uskovainen. Säälittää vaan lapset, jotka joutuvat elämään noin kieroutuneessa ympäristössä ja muiden lasten kiusaamaksi vain aikuisten itsekkyyden takia. 😢

Kieroutuneessa? Tämä on vain ihan oma mielipiteesi jolle ei ole varmaan mitään järkeviä perusteita. Kiusaamista? Nykykouluissa on lapsia joille erilaiset perhemuodot on luonnollisempia kuin varmaan koskaan aiemmin. Kuka ne opettaa kiusaamaan ja näkemään turmeltuneisuutta erilaisuudessa, olisiko ne sinun kaltaiset konservatiivivanhemmat? Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.

Vierailija
55/63 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poly-amorisessa suhteessa rakkauden määrä monimkertaistuu verrattuna monogamiseen suhteeseen.

Poly-amoria on todellakin tulevaisuuden suhdemuoto, kantsii tsekkaa Kulttuuricocktail Liven mainio pläjäys Polyamorisuudesta.

Vierailija
56/63 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisessa hyi hemmetti, mutta ehkä jos 2 miestä ja 1 nainen.

Vierailija
57/63 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena voi toimia, mutta kun ikää tulee ja vanhennutaan, epäilen. Miehen kyvytkin heikkenee.

Miesten kyvyt ja useimmiten naisten halut heikkenevät molemmat. Fifty-fifty.

Naisten halut heikkenevät parisuhteen keston mukaan, miesten kyvyt iän mukaan. Polyamoriset suhteet eivät kauan kestä. Joten nuorena vitsa väännettävä jos mies meinaa polyamorisessa suhteessa toimia.

Hyvin sanottu noista halujen heikkenemisistä. Mullakin halut parisuhteessa lähenteli nollaa (alkuvuodet toki kyseinen mies kiinnosti), eron jälkeen itsekin yllätyin, että olin ihan kyltymättömän himokas seuraavan kanssa. Jos suhde olisi jatkunut, varmaan olis taas halut heikenneet.

Ehkä siis polyamoria niin päin, että naisella useampi mies, vois olla ratkaisu.

(Todellisuudessa naisen halujen heikkeneminen parisuhteessa johtuu parisuhteen muista ongelmista. Naiset näkevät miehen kokonaisuutena. Jos on katkera miehen muista tekemisistä, ei halua miestä myöskään seksuaalisesti.)

Vierailija
58/63 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieroutuneessa? Tämä on vain ihan oma mielipiteesi jolle ei ole varmaan mitään järkeviä perusteita. Kiusaamista? Nykykouluissa on lapsia joille erilaiset perhemuodot on luonnollisempia kuin varmaan koskaan aiemmin. Kuka ne opettaa kiusaamaan ja näkemään turmeltuneisuutta erilaisuudessa, olisiko ne sinun kaltaiset konservatiivivanhemmat? Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.

Tosi rumasti sanottu. Minä olen samoilla linjoilla, että lapsella on hyvä olla 2 vanhempaa. Tiedän perheen, jossa pariskunnalla keskenään 2 lasta ja jalkavaimolla 4 lasta. Aikuiset käy vuorotellen omilla lomilla ja välillä isäntä käy sen kakkosvaimon kanssa sen kämpillä p*nemassa ja oikein kehuu, että me lähdetään nyt hommiin. Minusta lapsen ei ole hyvä kasvaa sellaisessa ympäristössä. Jos olen oikein ymmärtänyt, niillä äideilläkin on vielä sen kuvion ulkopuolisia seurustelusuhteita. Ei normaaleja vaan ihan omien halujen täyttämistä varten. Omien lasteni en anna mennä sinne edes kylään enää. Koko kuvio on niin kummallinen. Periaatteessa muutenkin meidän perheen arvoihin kuuluu, että antaa ihmisten elää kuten haluavat, mutta itse jokainen saa seuransa valita. Arvoristiriidat ovat este ystävyydelle. Nämä erilaiset ihmiset ja erilaiset perheet huutavat, että kaikki pitää hyväksyä ja kunnioittaa, mutta itse eivät kunnioita perinteisiä arvoja kannattavia ihmisiä lainkaan.

Vierailija
59/63 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kauneinta, mitä mieheni on sanonut: ”Sinä riität minulle, hyvine ja huonoine puolinesi sinä riität.” Se oli liikuttavaa.

Minulla on nuoruudesta huonoja kokemuksia. Seurustelin 6 vuotta sellaisen miehen kanssa, jolle en kokenut koskaan riittäväni. Esim. kerran kun riideltiin, hän sanoi, että minä en ole halunnut rakastella yli viikkoon ja jos se on parisuhteen tila, hän lähtee etsimään jonkun, joka haluaa häntä. Siis voi kauhea, jos yli viikon selibaatti ottaa koville. Rassukka pieni. Hän myös yksipuolisesti kinusi luvan olla toisenkin naisen kanssa, ei parisuhteessa mutta silti. Minä lähdin yksin baarista kotiin, hän jonnekin muualle. Mustasukkainenkin hän oli, vaikkei siihen ollut mitään syytä.

Toinen seurustelukumppani ilmoitti jo tavatessamme, että hän ei ole yhden naisen mies. Minä sanoin, että se voi olla ongelma, koska minä olen yhden miehen nainen. Ongelmahan siitä pian tulikin. Minun ei tehnyt mieli, koska pelkäsin, millaisia tauteja voin saada. Suhde päättyi nopeasti, koska sängyssä mielessäni pyöri, millaisten naisten kanssa se mies on ollut ja onko jollain ollut jotain tartuntaa, onko satiaisia tmv.

Vierailija
60/63 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mitä olen polyamorisista suhteista lukenut, niin ne vaikuttaisi perustuvan lähinnä seksuaaliseen siteeseen. Ja kaikissa esille tuoduissa tapauksissa osalliset ovat olleet sangen nuoria. Kun miettii mitä rakkaus on, niin eikö sen tarpeen voi tyydyttää yksi ihana ihminen? Sen sijaan seksuaalista halua on monenlaista, jopa yhdellä ihmisellä. Tästä johtuen polyamoristen suhteiden suurin kannattajaryhmä löytyykin biseksuaaleista, heille se tarjoaa kätevän ratkaisun tyydyttää tarpeen olla kummankin sukupuolen kanssa seksuaalisessa suhteessa. Kun ihminen vanhenee, alkaa seksuaalisuus hiipua, väkisinkin. Esille nousevat toisenlaiset tarpeet, joita voisi laveasti tulkiten kuvata yhdellä sanalla: turvallisuuden kaipuu. Jos suhde on perustunut suurimmalta osalta seksiin ja seksuaalisuuteen, ei se kanna välttämättä hautaan asti.