Uskotteko että voiko POLYAMORISESSA SUHTEESSA (esim. 2n+m) olla rakkautta?
Juuri luin artikkelin suhteesta jossa oli m+2n ja kaikki kertoivat rakastavansa toisiaan.
Uskotteko että tämä on mahdollista vai onko kyseessä enemmän fyysinen kiksien saanti juttu?
N21
Kommentit (63)
Tunsin ainakin yhden rikollisen miehen jolla oli kaksi naista samaan aikaan ja ne kolmestaan touhusi ja koko kylä tiesi. Epäilen että naiset olivat kuviossa sitä vastaan, että saivat mieheltä aineita vastakaupaksi eli olivat huum. addikteja (tuon riippuvuus jutun tiesin varmuudella).
Siinä suhteessa tuskin rakkauden kanssa oli mitään tekemistä.
Terv. vanhempi elämää nähnyt nainen
Kyllähän näitä on ollut viime vuosina paljonkin mediassa esillä omilla kasvoillaan, niin Suomessa kuin ulkomailla.
Sen tiedän varmuudella, että hyvin menestyvillä kansainvälisillä rokkareilla oli tälläisiä kuvioita ulkomailla.
Uskon, että on mahdollista. Kestävyydestä en sano mitään.
Jaa'a mut mä ainakin naisena ottaisin mieluummin kaks miestä.
Luultavasti kyse on juuri enemmän kiksien hakemisesta, jos naiset on biseksuaaleja.
Kai sellaisiakin on jotka on rakkaudessa tälläisessä, mutta en osaa kyllä sellaista kuvitella itse tunnetasolla.
Nuorena voi toimia, mutta kun ikää tulee ja vanhennutaan, epäilen. Miehen kyvytkin heikkenee.
Tiedän hyvin toimivan suhteen, jossa on 2m ja 1n. Jokainen heistä rakastaa kahta ihmistä.
Kyllä itse olen rakastanut kahta ihmistä samaan aikaan, joten kyllä uskon, että tuo on mahdollista. Tosin yleistä se ei varmasti ole, että ns. kolmenkimppalaiset olisivat toisiinsa kaikki rakastuneita.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena voi toimia, mutta kun ikää tulee ja vanhennutaan, epäilen. Miehen kyvytkin heikkenee.
Miesten kyvyt ja useimmiten naisten halut heikkenevät molemmat. Fifty-fifty.
Voi olla, yksipuolista rakkautta eri osallistujien kesken.
Taitaa olla monen miehen unelma, ainakin nuorten 18-40v yms. ikäisten, varmasti kelpaisi tuommoinen suhde jopa ilman rakkautta monelle miehelle.
Tiedän yhden naisenkin, joka on 1n+2m suhteessa ja kaikille käy. Siinä suhteessa ei kyllä tietääkseni mitään rakkautta ole vaan enemmän fyysinen juttu.
Uskon, että voi olla. Tunnen hyvin yhden polyperheen. Monessa mielessä se olisi itseasiassa tosi kiva perhemalli, koska lapsiperheessä on näppärää, että aikuisia on enemmän kuin kaksi.
Kaikille ei kuitenkaan sovi, eikä itsellenikään. Polyamoria vaatii vielä tavallista parisuhdemallia enemmän kykyä keskustella tunteista, odotuksista, epävarmuuksista ja toiveista -- sekä kuunnella, uskoa ja hyväksyä, mitä ne toiset sanovat. Ei ole helppoa hommaa. Mutta tuntemassani perheessä on ehdottomasti rakkautta ja lapsilla ja aikuisilla kaikilla hyvä olo. Ovat olleet yhdessä yli kymmenen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa'a mut mä ainakin naisena ottaisin mieluummin kaks miestä.
Itsekkin olen samaa miettinyt. Ei välttämättä tarvisi olla edes rakkautta kunhan olisi kaksi erittäin komeaa ja lihaksikasta miestä, joidenka kanssa kemiat vielä pelais. :P
T. N31
Miksi tämä asetelma ajatellaan aina niin että mies ja useampi nainen? Tai että ovat nuoria?
Toimii ehkä päihdehöyryissä ja hyötyvissä suhteissa. Mutta ei tasavertaisissa perhemalleissa.
Miehen mielenkiinto lopahtaa sen 6 lapsen äitiin vaikka heitä olisi neljän verran. Loppuu puhti, rahat, rakkaus ja kiintymys. Molemminpuolin.
Viiskymppisenä aikuisena kun lapset jo isoja alkaa naisen romanttista puolta kutkuttaa joka ei kiinnosta miestä pätkääkään. Varsinkaan kun niitä romantiikannälkäisiä on monta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten kyvyt ja useimmiten naisten halut heikkenevät molemmat. Fifty-fifty.
Naisten halut heikkenevät parisuhteen keston mukaan, miesten kyvyt iän mukaan. Polyamoriset suhteet eivät kauan kestä. Joten nuorena vitsa väännettävä jos mies meinaa polyamorisessa suhteessa toimia.
Heitänpä ap:lle vastakysymyksen:
Tiedätkö edes, mitä on rakkaus? Valitaanko sen kohde ja sitten pamahtaa rakkaus päälle ja joku toinen, vaikka äitisi jää kokonaan rakkauttasi vaille?
Väitän että ihminen ei päätä kehen rakastuu eikä edes sitä, moneenko rakastuu. Monogamia on meihin hiljattain (1100-luvulta) ulkoapäin pakotettu normi.
Kaikki ei ole omistushaluisia ja mitä tervempi itseluottamus, sitä mahdollisempi on rakastaa useaa ihmistä seksuaalisestikin.
Naisen pitää olla alistuvaa tyyppiä, että suostuu moiseen touhuun ja säätöön. Tunnen tällaisen perheen. Kiehnäävät sohvalla kolmestaan, kun molemmille naisille kuuluu yhtä paljon huomiota. Mies on siellä alfauros ja jos ulkopuolisena tilannetta katson, niin lähes palvonnan kohde. Ei tasavertaiset suhteet. Naiset siivoaa, laittaa ruuat yms.
Hullujen hommaa.