Voisitko asua kontissa?
Tai siis sellaisessa konteista rakennetussa asunnossa. Niitä pitäisi rakentaa enemmänkin ja tarjota vuokralle, itselleni riittäisi hyvin kahdestakin kontista tehty asunto, kunhan ikkunoita on riittävästi ja kauniit maisemat kaupan päälle.
Kommentit (34)
3 suurta konttia yhdistettynä riittäisi vallan mainiosti meille 2 +kissa. Nyt asumme ok-talossa, 3 kerrosta, yli 200 neliötä.
Mitä toivoo asumiselta. Ajattelua ja suunnittelua on vähän liikaa, ainakin minulle. Mistä saisin sellaisen maatilkun, johon voisin kontin viedä. Kunnallistekniikka pitäisi olla, ainakin sähkö ja vesi ja wc. Roskien lajittelu- ja kierrätyspiste. Turvallisuus. Voi olla etten kokisi riittävää turvallisuuden tunnetta kontissa. Ideana kehittämisen arvoinen. .
Saa helposti niin kun asuntovaunutkin on.
Ainoastaan pakon edessä suostuisin.
Olen ollut koronaeristyksessä puolikkaassa kontissa. Pieni huone ja vessa sinne mahtui, eipä se hääppöistä ollut. Mielellään en uudestaan menisi.
Oon asunut 90 luvulla kesän kellarikomerossa. Kontti olisi pala kakkua
Merikontit ovat pääsäätöisesti joko 2x6m=12m2 tai 2x12m=24 m2. Ovat oikeasti hieman isompia mutta eristyksineen yms. on suunnilleen tuon verran hyötypinta-alaa.
Kommenttini oli asiallinen! Saa kysyä vastakysymyksen!
Asuisitko sinä savimajassa?
Konteille on tällä hetkellä niin valtava kysyntä ettei niitä enää saa edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä toivoo asumiselta. Ajattelua ja suunnittelua on vähän liikaa, ainakin minulle. Mistä saisin sellaisen maatilkun, johon voisin kontin viedä. Kunnallistekniikka pitäisi olla, ainakin sähkö ja vesi ja wc. Roskien lajittelu- ja kierrätyspiste. Turvallisuus. Voi olla etten kokisi riittävää turvallisuuden tunnetta kontissa. Ideana kehittämisen arvoinen. .
Miksi se turvattomampi olisi kuin talokaan, sehän muutetaan taloksi tavallaan, on vain se runko, jonka ympärille rakennetaan sekä sisä -että ulkopuoli, kunnon ovineen ja ikkunoineen, sähköineen ja vesineen
Kelpaisi varsin hyvin, riitävän monestä yhdistettynä, osa vaikka päälletysten.
En tarkoita mitään yhteisviritelmiä vaan ihan yksittäistä ok-talon kaltaista.
Voisin kyllä. Aika hienoja konttitaloja olen nähnyt telkkarissa.
Jossain päin Hollantia on konteista rakennettuja kämppiä opiskelijoille. En muista sitä kaupunkia.
Iltalehdessä oli joitakin vuosia sitten juttu vihtiläisestä pariskunnasta joka oli rakentanut itselleen talon muutamasta merikontista ja yhdestä grillikioskista.
Voisin, mutta inhoaisin sitä.