Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos kk-nettotulosi yhdessä kuukaudessa olisi 8500€?

Vierailija
22.04.2022 |

Miten sijoittaisit tai käyttäisit? Kauanko summasta olisi iloa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselisin työnantajaltani, missä osa palkastani on.

Vierailija
2/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin vuorotteluvapaalle ja loput sijoittaisin. Kun olisin sijoittanut riittävästi, ottaisin loparit. Pettämätön suunnitelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sun netto yleensä on?

Vierailija
4/22 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nettopalkka on noin 8000 eur ja elän ihan tavallista elämää, säästöön menee 3000/kk ja lopuilla teen mitä huvittaa.

Vierailija
5/22 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin puolet Heikki Hurstin lapeudentyöhön.

Vierailija
6/22 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään erikoista. Tilillä makaisi kuten entisetkin.

Vierailija
7/22 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppäisin kuten nytkin, mutta hieman tavallista enemmän.

Vierailija
8/22 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remppaisin taloa, sijoittaisin ja maksaisin laskuja pois.

Vierailija
9/22 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tällä hetkellä palkkaa kuukaudessa 7957,50 euroa netto, varsin tavallista elämää elelen. Ei ole autoa, ei kesämökkiä, ei omakotitaloa, en käy kaukomatkoilla. Ei tuo ylimääräinen raha mitään merkitsisi. Antaisin varmaan siskolleni, autan häntä muuten usein rahallisesti.

Vierailija
10/22 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun netto on täsmälleen tuo kun jaan vuosibonuksen neton jokaiselle kk:lle.

Olen tässä havahtunut siihen että kaikki menee mikä tulee ja alkanut muuttaa omia kulutustottumuksia. Toki sijoitusasuntoja on pari ja oman asunnon asuntolainaan menevä osa ei ole varsinaista kulutusta mutta jossainhan on vika jos ei tuosta summasta jää käteen ns mitään. Aina tulee vähintään joku auton renkaiden uusinta tai lomamatkan maksaminen mikä tekee sen että Visan saldoa ei saa edes nollille joka kk.

Asiaan vaikuttaa tietty se et mulla 4 teiniä, toinen vanhempi ei kuluihin juuri osallistu. Asumme pk seudulla, tarvitsen autoa työreissuihin jne.

N42

Vierailija
11/22 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeiset seitsemän vuotta saanut perupalkan päälle laskutukseen perustuvaa urakkapalkkaa heinä- ja joulukuussa. Saan siis kahdesti vuodessa käteen enemmän kuin tuo 7500€. 

Olen makuuttanut rahoja tilillä, vaikka ne olisi pitänyt aina sijoittaa saman tien. On vain jotenkin ollut epävarmat ajat koronan ja Venäjän hyökkäyksen takia. No, vielä ehtii.

Vierailija
12/22 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään palkka ole tuollainen. Mutta lyhentäisin varmasti asuntolainaa 6000€ lopuilla kävisin reissussa ja normi elämää...

Vierailija
13/22 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhentäisin asuntolainaa 4000 e, jolloin se pienenisi jo paljon ja jäljellä olisi enää 13000 e. Lopuista meni pakollisiin menoihin noin 1000 e. Loput säästöön.

Vierailija
14/22 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin sen mitä käyttäisin, siinä menisi ehkä 1400e. Loput jäisi tilille asunnon ostoa varten. Ehkä 500e laittaisin rahastoihin.

Vierailija
15/22 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin ensin lapsille vaatteita ja laittaisin heidän tilille rahaa. Lopuilla lyhentäisin omia velkoja, jotta jatkossa pärjättäis vähän paremmin. Sijoittaa en uskaltaisi, kun en ole perehtynyt asiaan, ettei rahat häviäis kokonaan.

Vierailija
16/22 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä on kun tulee ylitöitä ja lomarahat ym. Sillon ostelen itselleni jotain kivaa. T. hoitaja.

Vierailija
17/22 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sellainen palkka jossain vaiheessa. Ei se minua iloiseksi tehnyt. Joka aamu oli se fiilis että ei huvita mennä töhin. Työ aiheutti sen verran stressiä että käytin rahaa jonkin turhiin juttuihin.

Sanoin itseni jossain vaiheessa irti.

Nyt minulla on perus duuni mistä saan 3500 käteen ja olen kokonaisuutta nähden tyytyväisempi.

Vierailija
18/22 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisin 2kuukautta töitä vuodessa ja lomailisin loput 10kk

Vierailija
19/22 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisi iloa, kun pystyisin antamaan isommat kymmenykset kun tavallisesti.

Käyttäisin tarpeelliseen isompaan hankintaan, esim kodinkone, huonekalu.

Säästäisin osan rahoista.

Vierailija
20/22 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa vuodessa tuon ylittävä nettosumma pärähtää tilille, kun saan teosto/gramex-korvaukset. Kyllähän se aina mukavalta tuntuu. Mutta siitä summasta pitää aina jyvittää muille kuukausille myös, koska välillä on lähes nollatulojen kuukausia. 

Kaikki isot hankinnat teen yleensä sattuneesta syystä kaksi kertaa vuodessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi