Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan hirveän paska olo pojan takia.

Vierailija
22.04.2022 |

Eikä ole ketään jolle puhua. Oon ihan loppu. En jaksa enää omaa lastani. Mun lapsella on liian isoja haasteita toiminnan ohjauksessa ja käyttäytymisessä. Hän ei osaa tulla toimeen ihmisten kanssa ja joutuu aina koulussakin riitoihin. Kotona sitten itkee ja raivoaa ihan kaikesta kun on niin väsynyt ja turhautunut. Nuoremmat lapset kärsii kun isoveli vie isoimman osan mun ajasta. Välillä mietin, millaista meidän elämä olisi ilman häntä. Varmaan tehtäisiin enemmän kivoja juttuja perheenä eikä meillä olisi koko ajan riitoja. Tämä on kamalasti sanottu mutta oon ihan älyttömän puhki. En enää jaksa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, sanoit ihan kamalasti omasta lapsestasi. Hän on syytön siihen että hänellä on vaikeaa. Ole sinä äiti ja tue häntä. Älä valita. Itse olet lapsesi tehnyt.

Vierailija
2/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa voimia vievältä tilanteelta. Olet varmaan opettajan kanssa jutellut aiheesta? Saatko asiaan tukea pojan isältä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta tosi hyvä, että sait tänne kirjoittamalla purettua tunteesi - jo pelkästään se voi auttaa sua taas jaksamaan paremmin.

Kannattaa ehdottomasti hakea apua. Poika tutkimuksiin? Sitä myöten kenties kuntoutusta, tukiperhe tms.

Pura tuntojasi juuri, kuten tänne kirjoittamalla teit. Sekin tosiaan jonkin verran voi auttaa. Tsemppiä ja voimia. ❤️

Ps. Äläkä ainakaan välitä palstan jeesustelijoista, jotka tulee paheksumaan kokemustasi, sanojasi ja tuomitsemaan. Se kertoo vaan niistä, ei susta.

Vierailija
4/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, sanoit ihan kamalasti omasta lapsestasi. Hän on syytön siihen että hänellä on vaikeaa. Ole sinä äiti ja tue häntä. Älä valita. Itse olet lapsesi tehnyt.

Enhän minä lastani syyttänyt. Tiedän että hänkin kärsii ja se saa mut surulliseksi. Olen vaan niin väsynyt etten enää jaksa. Oikeasti saan joka päivä selvittää monta riitaa ja erimielisyyttä. Aina hänellä on paha mieli ja häntä itkettää. Tiedän että olen äiti ja mun pitäisi jaksaa mutta en jaksa. Hän on vaan niin raskas. En voi sille mitään. En jaksa. Olen itkenyt koko illan. En jaksa ketään. Mulla on hirveän huono omatunto kun olen kotona mutta en jaksa olla lasteni kanssa. Mulla ei vaan oo enää voimaa tehdä mitään.

Ap

Vierailija
5/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu, teidän perhe tarvitsee apua, jos omaa tukiverkostoa ei ole, niin lastensuojelu on velvollinen sellaisen järjestää, lapselle voi saada tukiperheen, perhetyöntekijän avuksi kotiin koulun jälkeen kun tietää että lapsella on silloin vaikeaa...

Vierailija
6/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä lastani syyttänyt. Tiedän että hänkin kärsii ja se saa mut surulliseksi. Olen vaan niin väsynyt etten enää jaksa. Oikeasti saan joka päivä selvittää monta riitaa ja erimielisyyttä. Aina hänellä on paha mieli ja häntä itkettää. Tiedän että olen äiti ja mun pitäisi jaksaa mutta en jaksa. Hän on vaan niin raskas. En voi sille mitään. En jaksa. Olen itkenyt koko illan. En jaksa ketään. Mulla on hirveän huono omatunto kun olen kotona mutta en jaksa olla lasteni kanssa. Mulla ei vaan oo enää voimaa tehdä mitään.

Ap

Sä oot sairas. Soita lääkäriin heti. Tarviit lääkettä ja terapiaa ja paljon enemmän tukea. Ootko yh?

Vierailija
7/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko asiaan tukea pojan isältä?

Tämä on yksinhuoltajien palsta.

Vierailija
8/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kriisipuhelimeen, että saat puhuttua jonkun kanssa. Sulla on varmaan burn-out ja tarttisit omaa aikaa hetken. Voimia!

Vierailija
9/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys lastensuojeluun, saat sieltä toivottavasti apua.

Me olemme sitä kautta saaneet paljon apua ja elämä on nykyään mallillaan, tosin oli hieman erilainen tilanne kuin sinulla.

Eikö koulustakaan ole tarjottu mitään tukitoimia? Kuraattori, koulupsykologi yms?

Vierailija
10/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hei, pyydä että koulussa järjestetään Lapset puheeksi -keskustelu. Voi auttaa asioita kun kaikki osapuolet tietävät tilanteen ja toimivat yhdessä asian eteen.

Vierailija
11/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee lasu, teidän perhe tarvitsee apua, jos omaa tukiverkostoa ei ole, niin lastensuojelu on velvollinen sellaisen järjestää, lapselle voi saada tukiperheen, perhetyöntekijän avuksi kotiin koulun jälkeen kun tietää että lapsella on silloin vaikeaa...

Kyllä me saadaankin tukea mutta ihan liian vähän. Pojalla on tukiperhe, jonka luona käy yhden viikonlopun kuukauden välein. Hän käy myös musiikki terapiassa kerran viikossa. Mutta ei muuta. Koulua käy normaalissa luokassa ja se on liikaa hänelle. Ope on samaa mieltä. Koulun jälkeen on ihan hermona ja raivona ja itkee vaan. Meidän arki on tämän takia ihan kamalaa. Oon niin loppu jatkuvaan itkuun ja huutoon. En jaksa enää. Oon niin loppu. Haluan olla vaan yksin. Mulla on siitä niin huono omatunto, mutta se on mun ainoa toive. En jaksa enää.

Ap

Vierailija
12/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko terveysasemallanne mahdollisuutta tavata vaikka sellaisen perhe/neuvolapsykologin kanssa. Toinen mitä tuli mieleen oli jokin tällainen toimintaterapeutti, sosiaalityöntekijä perhepalveluista mieleen🤔 sos.palveluiden puolelta voisi ehkä sopia aikaa/soittoaikaa ja kysellä olisiko heillä tarjota teidän perheelle jotain tukitoimia. Esim. että poika kävisi juttelemassa jossain psyk.sairaanhoitajalla tms. Entäs kouluterveydenhuolto, tai koulukuraattori?🤔🤔 Voimia sinulle. Täysin inhimillistä, että ei jaksa aina niin positiivisena olla. Eikä tarvikaan yksin jaksaa. Saa pyytää apua🙂

Kaikkea hyvää teidän perheelle jatkoon.

Vierailija
13/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silläkään oo helppoa ja sä vaan valitat et SÄ oot loppu 🙃

Vierailija
14/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäisiä sun lapset on? Miten me pärjää keskenään? Olen huolissani teistä. Lapset tarvitsevat äitiä.

Vierailija
15/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käy kun kasvatus on tunteiden sanoitusta ja muuta lässytystä.

Et vaan osaa kurittaa riehuvaa lasta, ja siksi riehuu vaan lisää kun ei kerran rajoja ole.

Vierailija
16/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäikäisiä sun lapset on? Miten me pärjää keskenään? Olen huolissani teistä. Lapset tarvitsevat äitiä.

7, 9 ja 12. Ja tiedän, mutta oon nyt vaan liian loppu. En oo koskaan ollut näin.

Ap

Vierailija
17/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa syyllistävä otsikko... Ei näin.

Vierailija
18/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pyydä apua, ennenkuin tilanne eskaloituu pahemmin. Nyt ovat jo voimasi lopussa. Uskon, että tilanne paranee kun saatte apua.

Vierailija
19/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus omien lapsien kanssa päätän, mitä tahansa tapahtuu en suutu.. Ja sen seurauksena saa läpimurtoja kun jaksaa vastailla suuttumatta. Ja pikkuhiljaa viha näyttää vähän naurettavalta.

Nollaa oma tilanne ja kokeile uusia lähestymistapoja. Ole kannustava ja koita keksiä kahdenkeskistä puuhaa, syömään tai kävelylle. Vaikkei itsessä olisi se vika, omaa käytöstä muuttamalla voi muuttaa suhteita.

Raskasta se voi olla, ja kun epäonnistumisia tulee ei pidä olla liian ankara itselle. Mutta parempi suhde on mahdollinen, siihen kannattaa uskoa.

Vierailija
20/31 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin välillä sitä äitiä joka tappoi lapsensa ja hyppäsi itse alas sillalta.. jos hän olisi hakenut ja saanut apua ajoissa? ap, hae sinäkin apua nyt, yksi mahdollisuus on lapsen huostaanotto joksikin aikaa että tilanne rauhottuisi ja hänelle saataisiin sellaista apua kuin hän tarvitsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän