Minne lomalle heinäkuussa?
Mukana 2 teini-ikäistä ja toiveena sekä jotain nähtävää että rentoa oleilua.
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Odota että korona on ohi, sitten vasta ulkomaanmatkat.
Milloinkahan se kenenkin mielestä mahtaa olla? Koronabandemian aikaan matkailu on vain ollut vähän erilaista niin hyvässä kuin pahassakin.
Mallorca. Löytyy niin aktiviteetteja, rantaelämää ja ihana Palman kaupunki. Kannattaa vuokrata auto ja tehdä retki vuoristoon, myös vesipuistot hienoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole koskaan ohi, matkaan vaan jos mieli tekee.
Barcelonasta tykkäsi meidän teini, lähellä myös huikea Port Aventura.
Vierailija kirjoitti:
Minä meen Thaimaahan naimaahan.
Loistava vinkki naiselle lapsineen. 😂
Matkailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan se kenenkin mielestä mahtaa olla? Koronabandemian aikaan matkailu on vain ollut vähän erilaista niin hyvässä kuin pahassakin.
Tartuntalukujen puolesta se ei ainakaan vielä ole millään lailla ohi.
Vierailija kirjoitti:
Azoreista ja Madeirasta tulee mieleen vaeltaminen, johon toinen teini ei suostu. Molemmat kyllä kiinnostaa - mitä muuta tekemistä niistä löytyisi?
Tuo SanRemokin on kiinnostava ehdotus. Tosin ulkomaille lähtisimme mieluiten pakettimatkalle.
Lissaboniakin voitaisiin hyvin harkita.
Ap
Miksi sen pitäisi mieluiten olla pakettimatka?
Me mennään miehen kanssa Islantiin nyt, kun molemmilla on lomat heinäkuussa. Keski-Euroopassa on ehkä silloin liian kuuma. Islantiin taas varmaan just kesällä kannattaa mennä, kun ei ole liian kylmää esimerkiksi telttailuun. Katsoin tuossa, että hotellimajoituksen Reykjavikissa saa suunnilleen samaan hintaan kuin Helsingissäkin, ja siihen voisi yhdistää muutaman päivän telttareissun johonkin syrjemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole koskaan ohi, matkaan vaan jos mieli tekee.
Juuri näin! THL:n mukaan se on nyt arkielämän kannalta ohi (ainakin rokotetuille). Maskisuosituskin on poistunut koko valtakunnasta, ml. Finnair, Vr ja HSL...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Azoreista ja Madeirasta tulee mieleen vaeltaminen, johon toinen teini ei suostu. Molemmat kyllä kiinnostaa - mitä muuta tekemistä niistä löytyisi?
Tuo SanRemokin on kiinnostava ehdotus. Tosin ulkomaille lähtisimme mieluiten pakettimatkalle.
Lissaboniakin voitaisiin hyvin harkita.
ApMiksi sen pitäisi mieluiten olla pakettimatka?
Pakettimatka siksi, että olisi helppoa ja opaskin tarvittaessa apuna.
Ulkomaanmatkaa paheksuvilta odottelen hyviä ehdotuksia kotimaan lomalle.
Ap
Miksi heinäkuussa pitäisi matkustaa pois Suomesta? Kesä on kauneimmillaan. Monet maksavat maltaita päästäkseen tänne.
Kun itse olin töissä maailmalla, niin halusin aina kesäksi Suomeen.
Eiköhän täältäkin löydy kesällä jokaiselle jotain. Mökkeilyä tai terasseja ja festareita.
Saa toki mennä muuallekin, mutta missä sen järki? Toki tästäkin joku loukkaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Mites Gardajärvi?
Ap
Ainakin aikaisemmin sinne pääsi hyvin Milano-Bergamolennoilla ja siitä sitten vuokra-autolla
Garda on Italian yksi suosituimpia jollei suosituin lomakohde, joten sinne kannattaa matkustaa mieluiten sesongin ulkopuolella, jos mahdollista. Myös siihen kannattaa varautua, että helleaikoina siellä ukkostaa lähes joka yö.
Menkää vaikka kuuhun, mutta minä menen mökille rillaamaan ja saunomaan.
Loppusyksystä ja talvella saatan paeta kaukoitään ja näin alkukeväällä ehkä citylomalle vaikkapa Prahaan tai Pariisiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi heinäkuussa pitäisi matkustaa pois Suomesta? Kesä on kauneimmillaan. Monet maksavat maltaita päästäkseen tänne.
Kun itse olin töissä maailmalla, niin halusin aina kesäksi Suomeen.
Eiköhän täältäkin löydy kesällä jokaiselle jotain. Mökkeilyä tai terasseja ja festareita.
Saa toki mennä muuallekin, mutta missä sen järki? Toki tästäkin joku loukkaantuu.
Omalla kohdallani se on ainoa aika , jolloin ehtii matkustaa pois Suomesta. Koen lentämisen hyvin vastenmielisenä ( niin lentopelon, kuin sen epäekologisuuden vuoksi), joten mielelläni sitten viivyn pidempään siellä mihin menen.
Myös takuulämpöä on kiva olla pienelle jaksolle kesälomasta, koska Suomen kesä on usein epävakaa ( vaikka vuonna 2021 ja 2018 meillä nyt olikin todella helteistä kesä-heinäkuu)
Mutta kyllä, rakastan myös itse Suomen kevättä ja kesää ja esim. rakkauteni kotimaiseen itsekasvatettuun / -kerättyyn ruokaan vaatii sen, että loman aikana on joku joka kastelee kasvimaani ja olen paikalla keruuaikaan .
Kreetalle...niinkuin joka kesä..
Etelä-Saksa on myös hyvä vaihtoehto Italialle ja Espanjalle, Esim Konstanz ja Bodenseen ympäristö. Myös noissa Itävallan alppikeskuksissa on kesällä edullisia paketteja ennen elokuuta, vaikkapa Zell am See, Saalbach tai Kitzbühel. Paljon kesäaktiviteetteja, jos liikunnallista puuhaa kaipailee.
Itseäni kiinnostaisi Kroatia ja Slovenia, kun on jäänyt kokeilematta.
Mitä kukakin haluaa. Lontoo on tietysti pelkkänä kaupunkikohteena loistava valinta. Muuten Britit ei mielestäni ole kummoinen lomakohde. Siellä asuttuani ja varmaan parikymmentä kertaa käyneenä ei ainakaan jäänyt mitään kovin kummoista mieleen Stonehengeä lukuunottamatta.