No eipä tuo Viking Linen Made in China -laiva ollut kummoinen.
Kommentit (19)
Ainoa ehkä hieno juttu on se ulkoalue kesällä. Talvella ankean tyhjä, kun kansibaarit yms. kiinni.
Ei paikkaa mistä katsoa näkymiä ETEENPÄIN !
Pitää mennä ravintolaan tms. että pääsee sellaiselle alueelle. Myöskään ulkokansi ei jatku eteen asti.
Koko Turun laivojen konsepti on niin ankea, kun laiva lähtee niin myöhään, jolloin aikaa olla laivalla on vähän, joten kaikki menevät juurikin heti samaan aikaan tungeksimaan ravintoloihin yms.
Vierailija kirjoitti:
Koko Turun laivojen konsepti on niin ankea, kun laiva lähtee niin myöhään, jolloin aikaa olla laivalla on vähän, joten kaikki menevät juurikin heti samaan aikaan tungeksimaan ravintoloihin yms.
Tämä! Olen aina ihmetellyt koko konseptia että laitetaan uusimmat (parhaimmat) laivat sille reitille, jossa niistä on matkustajille pienin mahdollinen ilo. Hki-Sto reitillä olisi paljon enemmän aikaa nauttia laivasta.
Siljan symphony ja serenade ovat moninverroin parempia, edellyttäen ettei laivalla ole kahta bussillista parikymppisiä ry@@äpoikia kusemassa ympäri kylpylää henkilökunnan levitellessä käsiä. Sitten ihrapossu maatuskat keräävät buffetissa pöydän täyteen ja syövät yhden sämpylänpuolikkaan. Turussa tätä ongelmaa en ole nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Siljan symphony ja serenade ovat moninverroin parempia, edellyttäen ettei laivalla ole kahta bussillista parikymppisiä ry@@äpoikia kusemassa ympäri kylpylää henkilökunnan levitellessä käsiä. Sitten ihrapossu maatuskat keräävät buffetissa pöydän täyteen ja syövät yhden sämpylänpuolikkaan. Turussa tätä ongelmaa en ole nähnyt.
Joo, täytyy myöntää, että nuo 30 vuotta vanhat Siljan laivat ovat edelleen parempia kuin mikään muu näillä vesillä. Ei tuo Glorykään niitä voita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko Turun laivojen konsepti on niin ankea, kun laiva lähtee niin myöhään, jolloin aikaa olla laivalla on vähän, joten kaikki menevät juurikin heti samaan aikaan tungeksimaan ravintoloihin yms.
Tämä! Olen aina ihmetellyt koko konseptia että laitetaan uusimmat (parhaimmat) laivat sille reitille, jossa niistä on matkustajille pienin mahdollinen ilo. Hki-Sto reitillä olisi paljon enemmän aikaa nauttia laivasta.
Turun reitti on kuitenkin se joka ainakin viikkarilla tuo enemmän rahaa pöytään mm. rahdin takia. Siinä yksi syy miksi siihen reittiin panostetaan enemmän, toinen syy se että ko. linjalla saadaan laivoista enemmän "irti" lyhyemmän matkan takia (nopeammin Tukholmaan= useampi edestakainen matka viikossa/laiva)
Ainoa hyvä Gloryssa on samat hyvät parisängyt kuin Gracessa, ja ikkunoita on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Koko Turun laivojen konsepti on niin ankea, kun laiva lähtee niin myöhään, jolloin aikaa olla laivalla on vähän, joten kaikki menevät juurikin heti samaan aikaan tungeksimaan ravintoloihin yms.
Ja se tungos terminaalissa, kun ovet avataan vasta vartti ennen lähtöaikaa!
Helsingin laivoille voi rauhassa kävellä sisään, kun ovet avataa kauan ennen lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Koko Turun laivojen konsepti on niin ankea, kun laiva lähtee niin myöhään, jolloin aikaa olla laivalla on vähän, joten kaikki menevät juurikin heti samaan aikaan tungeksimaan ravintoloihin yms.
Bilereitti. Lapsiperheet saavat rauhassa nukkua. Päivällä lähtevissä laivoissa bileväki lapsiperheiden seassa, aiheuttaa ongelmia.
N52, useita vuosia laivalla tarjoillut ja karkkia ja viinaa myynyt tax-freessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko Turun laivojen konsepti on niin ankea, kun laiva lähtee niin myöhään, jolloin aikaa olla laivalla on vähän, joten kaikki menevät juurikin heti samaan aikaan tungeksimaan ravintoloihin yms.
Bilereitti. Lapsiperheet saavat rauhassa nukkua. Päivällä lähtevissä laivoissa bileväki lapsiperheiden seassa, aiheuttaa ongelmia.
N52, useita vuosia laivalla tarjoillut ja karkkia ja viinaa myynyt tax-freessä
Finnjetillä tämä oli ratkaistu näppärästi niin, että pituussuunnassa laivaa tarkastellen hytit olivat toisessa päässä laivaa ja humppapaikat toisessa. Ei siis kantautunut älämölöt nukkujille.
Eipä tarvii tohon kinuskiin mennä, kun ei suomalainen työ kelvannut
Vierailija kirjoitti:
Koko Turun laivojen konsepti on niin ankea, kun laiva lähtee niin myöhään, jolloin aikaa olla laivalla on vähän, joten kaikki menevät juurikin heti samaan aikaan tungeksimaan ravintoloihin yms.
Hyvä kommentti. Miksi niiden pitää lähteä niin myöhään? Bilekansaa siellä eniten on niin miksei voi antaa peliaikaa kunnolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko Turun laivojen konsepti on niin ankea, kun laiva lähtee niin myöhään, jolloin aikaa olla laivalla on vähän, joten kaikki menevät juurikin heti samaan aikaan tungeksimaan ravintoloihin yms.
Ja se tungos terminaalissa, kun ovet avataan vasta vartti ennen lähtöaikaa!
Helsingin laivoille voi rauhassa kävellä sisään, kun ovet avataa kauan ennen lähtöä.
Kas kun se koko laiva täytyy ehtiä siivoamaan noin tunnissa (petaus, imurointi, vessojen pesut yms.). Mitä hyötyä olisi päästää ihmisiä sisään (ja olemaan siivoojien tiellä) vaikkapa heti edellisten matkustajien lähdettyä, kun kuitenkaan niihin hytteihin ei pääse kuin vasta hiukan ennen lähtöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko Turun laivojen konsepti on niin ankea, kun laiva lähtee niin myöhään, jolloin aikaa olla laivalla on vähän, joten kaikki menevät juurikin heti samaan aikaan tungeksimaan ravintoloihin yms.
Ja se tungos terminaalissa, kun ovet avataan vasta vartti ennen lähtöaikaa!
Helsingin laivoille voi rauhassa kävellä sisään, kun ovet avataa kauan ennen lähtöä.
Kas kun se koko laiva täytyy ehtiä siivoamaan noin tunnissa (petaus, imurointi, vessojen pesut yms.). Mitä hyötyä olisi päästää ihmisiä sisään (ja olemaan siivoojien tiellä) vaikkapa heti edellisten matkustajien lähdettyä, kun kuitenkaan niihin hytteihin ei pääse kuin vasta hiukan ennen lähtöä?
Juu tiedän kyllä syyn, mutta se on silti ankeaa! Helsingin laivat kivempi juuri tämän vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko Turun laivojen konsepti on niin ankea, kun laiva lähtee niin myöhään, jolloin aikaa olla laivalla on vähän, joten kaikki menevät juurikin heti samaan aikaan tungeksimaan ravintoloihin yms.
Hyvä kommentti. Miksi niiden pitää lähteä niin myöhään? Bilekansaa siellä eniten on niin miksei voi antaa peliaikaa kunnolla?
Koska Turun laivojen pitää ehtiä tekemään menopaluumatka 24h:n aikana. Aikaisempi lähtö illalla tarkoittaisi sitä, että se olisi tosi aikaisin aamulla perillä. Sekään ei olisi kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko Turun laivojen konsepti on niin ankea, kun laiva lähtee niin myöhään, jolloin aikaa olla laivalla on vähän, joten kaikki menevät juurikin heti samaan aikaan tungeksimaan ravintoloihin yms.
Hyvä kommentti. Miksi niiden pitää lähteä niin myöhään? Bilekansaa siellä eniten on niin miksei voi antaa peliaikaa kunnolla?
Koska Turun laivojen pitää ehtiä tekemään menopaluumatka 24h:n aikana. Aikaisempi lähtö illalla tarkoittaisi sitä, että se olisi tosi aikaisin aamulla perillä. Sekään ei olisi kivaa.
öö eihän. se kun on 23h risteily. minustakin aamulaiva lähtee ihan liian aikaisin ja iltalaiva vähän turhan myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko Turun laivojen konsepti on niin ankea, kun laiva lähtee niin myöhään, jolloin aikaa olla laivalla on vähän, joten kaikki menevät juurikin heti samaan aikaan tungeksimaan ravintoloihin yms.
Ja se tungos terminaalissa, kun ovet avataan vasta vartti ennen lähtöaikaa!
Helsingin laivoille voi rauhassa kävellä sisään, kun ovet avataa kauan ennen lähtöä.
Ja sitten kun Turun laivalle pääsee, eipä hyttiinkään heti pääse, jos hyttien siivous on kesken eli silloin porukka on laukkujensa kanssa aulatiloihin ahtautuneina.
Käytin pääsiäisenä Turun laivoja reittimatkoihin ja ehkä niihin pitäisi suhtautua että mukavuus on onnibussien luokkaa. Elämyksiä voi sitten hakea muualta. Jatkossa tosin teen reittimatkatkin Helsingistä, ei minulla nyt niin kiire ole että säästetyt pari tuntia korvaisivat tuon tungoksen.
Vanhat laivat on kivempiä, niissä on tunnelmaa. Tuo oli kuin joku geneerinen ostari.