Miksi menette inttiin tai sivariin?
Ei mitään järkeä mennä niihin. En tajua miten joku 150e/kk motivoi yhtään ketään menemään johonkin inttiin. Vapautuksen saa kun sanoo esimerkiksi että "tapan itseni jos joudun armeijaan". Itse käytin tuota lausetta ja C-paperit tuli että oikein heilahti. Joten mikä siinä vapautuksen huijaamisessa on niin vaikeaa? En tajua.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sanoit noin?
Eikö oikeesti tartte sivariinkaan?
Sanoin yksinkertaisesti sen takia koska tiesin että sillä saa vapautuksen vaikka olen täysin terve. Mun ainoa tavoite oli saada vapautus keinolla millä hyvänsä.
Sivarista oli itselle paljon enemmän hyötyä työelämässä kuin hullun papereista.
Vierailija kirjoitti:
Ai mitäköhän hyötyä siitäkin olisi? Minulle intti ja sivari olisi ollut todella tuhoisa asia. Hullun paperit oli ainoa asia joka pelasti minut ja liiketoiminnan jatkuvuuden.
Vierailija kirjoitti:
Ilman inttiajoa ei saa ajokorttia.
Mulla on kyllä ajokortti ollut jo ajat sitten. Sain melkein heti sen jälkeen kun täytin 18.
Onneksi suurin osa menee, koska niitä oikeassa tilanteessa osaavia toimijoita saatetaan vielä tarvitakin.
Joku c-papereilla intistä luistanut vinkuhiirihän on siinä vaiheessa jo ruotsissa vikisemässä.
TURHIA ELÄTTEJÄ kirjoitti:
KELA TUET POIS MAANPETTUREILTA
Nirri niiltä pitää ottaa pois.
Jos pelottaa ja ei uskalla lähteä mamman helmoista niin silloin on parempikin ulista itselleen vässykän paperit.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi suurin osa menee, koska niitä oikeassa tilanteessa osaavia toimijoita saatetaan vielä tarvitakin.
Joku c-papereilla intistä luistanut vinkuhiirihän on siinä vaiheessa jo ruotsissa vikisemässä.
Sivari vapauttaa palveluksesta vain rauhan aikana.
Jos tulee sota niin sivareille tulee pelastus ja väestönsuojelutehtäviä. He eivät saa poistua maasta.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi huijasin C-paperit koska intti olisi tuhonnut liiketoimintani täysin. Miksi haluaisin menettää työni jonkun intin takia? Ja ihan turha tulla sanomaan että potkuja ei muka sais antaa koska se ei koske jos on yrittäjä tai itsensätyöllistäjä tai ulkomailla töissä. Eli intti olisi TUHONNUT elämäni täysin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kirjastoalalla vai miten tulit tähän johtopäätökseen?
Sivariin, koska en halua tulla aivopestyksi tottelemaan käskyjä ajattelematta.
Armeija kasvattaa miehet auktoriteettiuskovaisiksi. Sen takia Suomen kansa ei ikinä nouse kunnolla eliittiä vastaan.
Suomen miehet määkiviä kuohittuja lampaita.
Vapautuksen otin enkä päivääkään katunut. Nytkin leppoisassa 4000e/kk toimistohommassa eikä irtisanomisriskiä. Sota ei stressaa kun on vasta nostoväen toisessa luokassa, eli 50-60 vuotiaatkin otetaan rintamalle ensin.
Ei tarvinnut edes hullua teeskennellä, polvivamma joka ei normielämässä haittaa mitenkään mutta riskin takia ortopedia sanoi ettei tarvi mennä inttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sanoit noin?
Eikö oikeesti tartte sivariinkaan?Sanoin yksinkertaisesti sen takia koska tiesin että sillä saa vapautuksen vaikka olen täysin terve. Mun ainoa tavoite oli saada vapautus keinolla millä hyvänsä.
Kannattaako hankkia "hullun paperit" vain armeijan välttämiseksi? Tuo kertoo enemmänkin lyhytjännitteisyydestä kuin mistään pasifistisesta elämänkatsomuksesta. Vapaalle kansalaisella on myös velvollisuuksia kuten maksaa veroja, joista jotkut kylläkin yrittävät välttyä. Työelämässäkin voi olla välillä töitä, jotka edellyttävät hiukan pidempää pinnaa kuten puuntaimien istuttaminen tai työskentely kylmävarastossa. Samoin korkeakoulututkinnon suorittamiseen menee useita vuosia, ei vain 6-12 kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat poliisiksi tai järjestyksenvalvojaksi, niin armeijasta voi olla hyötyä työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sanoit noin?
Eikö oikeesti tartte sivariinkaan?Sanoin yksinkertaisesti sen takia koska tiesin että sillä saa vapautuksen vaikka olen täysin terve. Mun ainoa tavoite oli saada vapautus keinolla millä hyvänsä.
Kannattaako hankkia "hullun paperit" vain armeijan välttämiseksi? Tuo kertoo enemmänkin lyhytjännitteisyydestä kuin mistään pasifistisesta elämänkatsomuksesta. Vapaalle kansalaisella on myös velvollisuuksia kuten maksaa veroja, joista jotkut kylläkin yrittävät välttyä. Työelämässäkin voi olla välillä töitä, jotka edellyttävät hiukan pidempää pinnaa kuten puuntaimien istuttaminen tai työskentely kylmävarastossa. Samoin korkeakoulututkinnon suorittamiseen menee useita vuosia, ei vain 6-12 kuukautta.
Minähän siinä pelastin myös elämäni ja liiketoimintani niillä hullun papereilla. Olisin menettänyt työni jos olisin mennyt inttiin. Miksi olisin halunnut töitäni menettää jonkun intin takia? Kyllä ne hullun paperit oli ainoa oikea vaihtoehto.
Aikoinaan (2005) menin armeijaan, koska koin sen olevan tärkeää, jotta "kuulun" porukoihin. Nykyään en enää yritä mielistellä muita ja sanoisin jo kutsunnoissa, että käytän laittomia päihteitä, enkä aio lopettaa niiden käyttöä. Silloin nuorena vaan välitin liikaa muiden mielipiteistä.
M37