Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei rintsikkakoot enää mene yhtään niin kuin joskus muinoin, että A on pieni ja joku E tms on iso

Vierailija
22.04.2022 |

Katsokaa vaikka seuraavan kerran E kokoisia liivejä kun menette alusvaateosastolle, ei ne kupit kovin isot ole varsinkaan jos on kapea ympärysmitta. Nykyään ne kirjaimet menee paaaaljon pidemmälle kuin joskus ennen. Nettikaupoissa varsinkin, marketeissa on pienempi valikoima. Kannattaa käydä sovituksessa oikeassa liiviliikkeessä. Ovat kalliimpia mutta laatu on yleensä hyvä.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihmetellyt, kun omaa kokoani 65B ei meinaa löytyä perusvalikoimista.

Usein kyllä löytyy 65 ympärysmitassa kuppikoko C, mutta B kupissa vain 70-75 - - aivan käsittämätön logiikka.

Onko oletus, että 65 ympärysmittaiset ovat ottaneet silikonit, koska tissejä ei muutoin ole riittävästi ja siksi isompi kuppikoko myy? Vai mikä ilmiö tässä on?

Mitä pienempi ympärysmitta, sitä tarkempaa suhteessa on jokainen ympärysmitan sentti, jotta liiviä pystyy ylipäätään käyttämään.

Lidlissä on ollut tuommosia kapeaselkäisten kokoja, ympärysmittaa 65.

Vierailija
82/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep mulla oli vanhat rinsikat kokoa 95DD ja tilasin nyt koon 100F niin oli pienet kupit, vaikka noi vanhat menee ihan hyvin. Taulukoiden mukaan tilasin.

Iso ympärysmitta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää katsottavaa, kun monella näkee päällä liian pienet liivit. Rinnat tursuaa yli kupeistaan.

Vierailija
84/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AA on pienin.

Jostain Briteistä taisi saada kokoa AAA ja jopa AAAA. En tiedä onko enää olemassa verkkokauppana.

AAA saa ainakin Lulalusta.

Vierailija
85/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu mallista ja valmistajasta. Itselläni on ollut vuosikaudet E90 koska ostan saman valmistajan. Pari kertaa ostin eri niin eihän ne menny viereenkään ja tuli tötterörinnat, hyvät naurut kyllä sain.

Vierailija
86/87 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep mulla oli vanhat rinsikat kokoa 95DD ja tilasin nyt koon 100F niin oli pienet kupit, vaikka noi vanhat menee ihan hyvin. Taulukoiden mukaan tilasin.

Iso ympärysmitta.

No shit Sherlock,  mun ekatkin oli kokoa 85(C vastais varmaan nykykokoa 85E) ja siitä oon kasvanut vuosien varrella jonkin verran. Ei kaikki täällä ole mitään teinityttösiä.

Vierailija
87/87 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä jonkin aikaa ovat isot tissit muodissa. Siksi asiakkaat haluavat samat liivit mielummin isommalla kokomerkinnällä, itsetuntonsa kohottamiseksi. Entinen D on nykyään H, DD varmaan se O. Osa merkeistä ei tee A:ta ollenkaan, vaan koot alkavat B:sta tai C:sta, ja ne tietysti vastaavat vanhaa A:ta. 

Toisaalta alushousujen ja pitkiksien koot ovat kasvaneet. Entinen L on nykyään M tai jopa S. Moni ei kehtaa myöntää et ahteri on XL-kokoa, joten ostaa sitten sen merkin, saman kokoiset housut, joissa merkintä S tai M. 

Kyllä se menee juuri päin vastoin. Ihmiset kasvavat, joiden seurauksena myös standardimitoitusta kasvatetaan. Enkä puhu pelkästään lihavuudesta, vaan koosta ylipäätään - suomalaistenkin keskipituus kasvaa vuosi vuodelta.

Olin itse alipainoinen teini 2000-luvun alkupuolella ja vaatekoko oli xs. Pituutta en ole tuon jälkeen kasvanut, mutta nyt lähes 20-vuotta ja 10kg myöhemmin xs on yleensä iso ja joudun metsästämään petite-mallistoja ja xxs-kokoa. 70B liivit vaihtuneet 60E:hen ja 70-ympäryksellä voisi jo leikkiä hulavannetta.