Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei rintsikkakoot enää mene yhtään niin kuin joskus muinoin, että A on pieni ja joku E tms on iso

Vierailija
22.04.2022 |

Katsokaa vaikka seuraavan kerran E kokoisia liivejä kun menette alusvaateosastolle, ei ne kupit kovin isot ole varsinkaan jos on kapea ympärysmitta. Nykyään ne kirjaimet menee paaaaljon pidemmälle kuin joskus ennen. Nettikaupoissa varsinkin, marketeissa on pienempi valikoima. Kannattaa käydä sovituksessa oikeassa liiviliikkeessä. Ovat kalliimpia mutta laatu on yleensä hyvä.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on E70, eivätkä ole mitkään lollot. Keskikokoa mielestäni hieman suuremmat.

15 koon suoralla A-O keskimmäinen koko on H.

Väitän nähneeni hyvän leikkauksen naisten rintoja elämän aikana, niin kyllä ne hieman keskimääräistä isommat ovat. Aivan sama mitä mieltä sinä asiasta olet. Tosiasiassa koon H rintoja on hyvin vähän. Nuo ovat harvinaisempia kokoja, vaikka sellaisia voidaankin valmistaa. Kai sen tajuat. 

Vierailija
22/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä jonkin aikaa ovat isot tissit muodissa. Siksi asiakkaat haluavat samat liivit mielummin isommalla kokomerkinnällä, itsetuntonsa kohottamiseksi. Entinen D on nykyään H, DD varmaan se O. Osa merkeistä ei tee A:ta ollenkaan, vaan koot alkavat B:sta tai C:sta, ja ne tietysti vastaavat vanhaa A:ta. 

Toisaalta alushousujen ja pitkiksien koot ovat kasvaneet. Entinen L on nykyään M tai jopa S. Moni ei kehtaa myöntää et ahteri on XL-kokoa, joten ostaa sitten sen merkin, saman kokoiset housut, joissa merkintä S tai M. 

Käytätkö liivejä lainkaan? Pienimmät koot ovat AAA, yleensä erikoistilaustavaraa. DD on brittiläinen koko, vastaa EU-kokoa E.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on E70, eivätkä ole mitkään lollot. Keskikokoa mielestäni hieman suuremmat.

15 koon suoralla A-O keskimmäinen koko on H.

Väitän nähneeni hyvän leikkauksen naisten rintoja elämän aikana, niin kyllä ne hieman keskimääräistä isommat ovat. Aivan sama mitä mieltä sinä asiasta olet. Tosiasiassa koon H rintoja on hyvin vähän. Nuo ovat harvinaisempia kokoja, vaikka sellaisia voidaankin valmistaa. Kai sen tajuat. 

Kai sitäkin sen tajuat, että vääränkokoiset liivit ovat hyvin yleinen ongelma. Keskikokoa isompi ei survoudu E:hen.

Vierailija
24/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat imetysliivit olivat 75H ja en koe olevani mikään melonitykki siltikään. Nyt normiliivit 75E, jota myyjä kehui ’unelmakooksi’.

Yöks, en haluaisi että liivimyyjä kommentoisi kokoani millään lailla.

Myyjä kommentoi kokoa, ei varsinaisesti rintojani, sinä nykyajan wokettaja

Vierailija
25/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa paikassa on "vanity sizing", eli kupin kirjain on paljon suurempi mitä oikeasti onkaan. Onhan se kivemman kuuloinen kun on 70E kuin 70B. En kyllä tiedä ketä tuo palvelee, huonoitsetuntoisia teinejä?

Vierailija
26/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat imetysliivit olivat 75H ja en koe olevani mikään melonitykki siltikään. Nyt normiliivit 75E, jota myyjä kehui ’unelmakooksi’.

Yöks, en haluaisi että liivimyyjä kommentoisi kokoani millään lailla.

Myyjä kommentoi kokoa, ei varsinaisesti rintojani, sinä nykyajan wokettaja

En edelleenkään haluaisi että myyjä kommentoisi tissejäni unelmakokoisiksi. Sori, oon outo tuollaisen suhteen.

Vierailija
27/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa paikassa on "vanity sizing", eli kupin kirjain on paljon suurempi mitä oikeasti onkaan. Onhan se kivemman kuuloinen kun on 70E kuin 70B. En kyllä tiedä ketä tuo palvelee, huonoitsetuntoisia teinejä?

Mitä nämä paikat ovat?

Vierailija
28/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumingerien instagramissa ainakin joskus oli kuvia näistä isonkuuloisista kuppiko’ista jotka ei sitten loppujen lopuksi olekaan niin isoja. https://www.instagram.com/accounts/login/?next=/lumingerie/

En ole instassa joten en enää näe mitä siellä on mutta siinä linkki

Vierailija
29/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin lähes 50 kiloa ja tissitkin pienentyivät huimasti, tuskin niitä edes enää huomaakaan vaatteiden alta, mutta kuppikoko suurentui silti yhdellä. Ennen käytin kokoa 100 D ja nyt pitää ottaa 75 E, muuten nahkat pursuaa yli.

Rintaliivien kokotaulukot kuitenkin ehdottavat minulle kokoa 80 A joka silmämääräisesti näyttäisi sopivammalta pienille nahkapussukoilleni, mutta tuon kokoisia liivejä sovittaessani sain vain nauruhepulit kun 80 % tisseistäni vyöryi ulos kupeista. Lumingerien mittataulukko oli ainoa joka ehdotti uudeksi kookseni 75E joka osoittautuikin sopivaksi.

Vierailija
30/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep mulla oli vanhat rinsikat kokoa 95DD ja tilasin nyt koon 100F niin oli pienet kupit, vaikka noi vanhat menee ihan hyvin. Taulukoiden mukaan tilasin.

vanhat on venyneet niin kuin sinäkin

Vierailija
31/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo pienet ympärysmitat ahdistaa. Aina pitänyt olla 80 ympärys, 50 kiloisenakin

Vierailija
32/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduin lähes 50 kiloa ja tissitkin pienentyivät huimasti, tuskin niitä edes enää huomaakaan vaatteiden alta, mutta kuppikoko suurentui silti yhdellä. Ennen käytin kokoa 100 D ja nyt pitää ottaa 75 E, muuten nahkat pursuaa yli.

Rintaliivien kokotaulukot kuitenkin ehdottavat minulle kokoa 80 A joka silmämääräisesti näyttäisi sopivammalta pienille nahkapussukoilleni, mutta tuon kokoisia liivejä sovittaessani sain vain nauruhepulit kun 80 % tisseistäni vyöryi ulos kupeista. Lumingerien mittataulukko oli ainoa joka ehdotti uudeksi kookseni 75E joka osoittautuikin sopivaksi.

En ole ihan varma mutta eikö 75E:ssä ole pienempi kuppi kuin 100D:ssä?

Vierailija
33/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on, kun koko on kuitenkin ympärysmitaltaan 25 cm pienempi ja itsekin olen nyt alle 60 kiloinen aiemman 110 kilon sijaan. H-kupit kyllä näyttävät valtavan isoilta noissa ympärysmitaltaan 75 senttisissä rintsikoissakin, mutta metrin ympärysmitalla ne näyttävät "matalammilta" eli eivät ole samanlaiset tykit kuin pienemmissä.

Vierailija
34/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on, kun koko on kuitenkin ympärysmitaltaan 25 cm pienempi ja itsekin olen nyt alle 60 kiloinen aiemman 110 kilon sijaan. H-kupit kyllä näyttävät valtavan isoilta noissa ympärysmitaltaan 75 senttisissä rintsikoissakin, mutta metrin ympärysmitalla ne näyttävät "matalammilta" eli eivät ole samanlaiset tykit kuin pienemmissä.

Niin siitä siis kommentti kun sanoit että kuppikoko kasvoi yhdellä kun se pieneni

Ja vielä noista ”valtavan isoista” H-kupeista, mulla on 70 ympärys ja kuppikoko noilla main, enkä koe itseäni valtavan isoksi tai tissejäni tykeiksi🤷‍♀️

Vierailija
35/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten ne sitten menee?

No siten että kuppikokoja, tai niitä kirjaimia, on tosi pitkälle. O:hon asti sanoi tuo yksi kirjoittaja.

Eli A on pieni ja mitä pidemmälle aakkosissa mennään sitä isommaksi kuppi muuttuu. Ihan kuten ennenkin. O-kuppiin en kyllä usko.

Tää ei pidä paikkaansa, koska se ei ole pelkkä kirjain vaan kirjain ja numero yhdessä. Nyt, kun vielä muistaisin ootas.. miten se menee. Oliko se niin, että 70F ja 75E, 80D jne. se kuppi on samankokoinen. Mä luulin, että mulla on B-kuppi, mutta rinnanympärys sen verran leveä, että koko onkin 75E, mikä kuulostaa hurjalta, mutta kuppi on pieni, mutta leveyssuunnassa enemmän kokoa. Liittyy myös rinnan muotoon jotenkin, mulla leviää rinnan kudos ylemmäs ja sivulle, eli laajuudeltaan rinta isompi, mutta ulkoneva osa pienempi. Ei tästä vissiin saa hullukaan selvää :D. Mutta pienirintainen olen.

Vierailija
36/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa.

Minulla on rintsikat kokoa 70E ja kaverilla 70A. Minulla silmämääräisesti kolmekertaa isommat tissit kuin kaverilla.

Sulla on väärän kokoiset liivit

Vierailija
37/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, ettei kaikille rinnoille löydy liivejä ihan marketista.  Isoja kokoja pitäisi olla paljon enemmän saatavilla ihan markettimallistoissa. Älkääkä naiset kusko muroihin väittämällä ettei tarvitse. En tod. ymmärrä naisia, jotka aina löytävät jonkin tekosyyn, että eihän nyt tuollaista jne. Ai hitto kun rasauttaa tuo asenne!

Vierailija
38/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, miksi vieläkin täytyy selitellä rintaliiviensä kokoa paremmaksi? Ei lollot pienene selittelyllä. Ne on ihan ok. Eikä pienet ole yhtään sen parempi tai huonompi, paitsi maratoonarilla ja telinevoimistelijalla.

Vierailija
39/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintsikoiden koot on ihan mitä sattuu. Sporttiliivit on usein tukalan pienet jos ostaa oman kokonsa mukaan. Nykyään arvioin vain silmämäärällä  ja sovittelen. Alkkaritkin tehdään suunnilleen nuken kokoon, en tajua.

Vierailija
40/87 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaiset ne kuppikoot on minusta aina olleet. Joku 70A on pieni, mutta jos ympärys kasvaa 90:een niin tietysti se A-kuppikin on isompi. Oma kokoni on 75D-E myymälästä riippuen eikä se ole mikään iso koko. Riippuu ihan ympäryksestä.