Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, mitä teen?

07.10.2006 |

Mulla nyt sumuja menossa 22.päivä kolmatta ja viimeistä IVF/ICSIä varten, tänään en oo ottanu vielä annosta. Tein äsken ihan huvikseen raskaustestin, kun menkat oli sumujen takia myöhässä yli viikon, alkoivat keskiviikkona kunnolla ja eilenkin vuoti aika reippaasti..kunnes iltaa kohti väheni..nyt ei vuotoa juurikaan.

Ihmettelin sit, et miksi rinnat on edelleen kipeet, vaikka yleensä ekana vuotopäivänä ne muuttuvat normaaleiksi..Tein siksi huvikseni nyt aamulla taas vaihteeksi yhden raskaustestin, ja mitä ihmettä siihen ilmestyi hailakka viiva, jossa ylä- ja alareunassa tummaa punaista, selkeä haalea viiva siis muuten keskeltä, ei tarvinnut edes tiirailla valoa vasten, testi on acon 10...Nollaultran pitäisi olla maanantaina..

Siispä tarvitsen nyt palstasiskot kipeästi neuvoa, kun en voi klinikalle soittaa, kun on viikonloppu, jatkanko sumuttelua vielä maanantaille ja teen uuden testin huomenna tai ylihuomenna ja katson onko viiva vahvistunut vai lopetanko sumut ja oletan olevani raskaana???

Miten näin voi käydä, juuri kun ajattelin, että hoidot alkaa viimein kunnolla, piikittely ens viikolla. Tietysti tämä on aivan mahtava uutinen, jos todella olen raskaana :O) toiveideni täyttymys, mutta jos se onkin vain jokin alkuvaiheen keskenmeno tms...olen aivan sekaisin...ilmeisesti ovulaatio on ollut sen yli viikon myöhässä, kun menkatkin olivat?!!! Vikan negatestin tein keskiviikkona iltapäivällä, kyllä olen testannut siis monta testiä jo ennen menkkoja ja ekana kunnon vuotopäivänkin vielä...nää testailut saa ihmisen hulluksi..aina pitää varmistella..no ehkö nyt oli hyväkin et varmistelin..

hämmentynyt caliendre

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄ MÄ SANOIN =)))

No....tilanne ei ookaan niin " simppeli" , kun sattui lauantaille tuo testaaminen=/

Mietin, että voisitkohan soitella jonnekin sellaselle klinikalle mikä on auki lauantaisinkin...??!

Toisaalta maalaisjärki käskee lopettamaan sumut, jos kerta testiin tulee ++, mutta toisaalta taas kun on ollut vuotoa ja kuitenkin acon antoi haalean plussan ja se on kuitenkin monta kertaa herkempi kuin apteekin testit...Mitä jos tuo onkin ollut kertomasi alkuraskauden km ja hoito menee kin sitten metsään sen vuoksi, että lopetat sumut?

Vai kestääkö kantti uskoa vaan siihen, että raskaana olet ja lopetat sumut. Voihan tuon hoidon sitten aina aloittaa uudestaankin mikäli se olisi tarpeellista, vai?

Ilmeisesti kuitenkaan sumuja ei oikein voi pariksi päiväksi lopettaa ja aloittaa mahdollisesti sitten uudelleen?

ÄSH, aika toivotonta tää mun arvuutteleminen?

Toisaalta mikäli raskaana olet niin ultrassa ei todennäköisesti maanantaina vielä paljoa näy....? Mitenkä, kun kohdun limakalvon kuuluisi kuitenkin olla mitäänsanomaton ja jos olet raskaana niin eikös sen sitten kuitenkin kuuluisi olla suhteellisen paksu? Sehän taas näkyy ultrassa. Ja eihän tuollainen päivän vuoto sitä kyllä uloskaan tuo?

Voi että sentään...Tosi kinkkinen on tilanne kyllä=/

Mun täytyy kyllä sanoa, että sun housuissasi olisin äärimmäisen vaikeessa tilanteessa enkä suoraan sanottuna tietäisi miten toimia...

Ehkä etsisin jonkun klinikan, jonne voisin soittaa näin lauantainakin. Olen ymmärtänyt, että niitä kuitenkin on olemassa..?

Tulehan kertomaan miten tilanne edistyy..Toivottavasti ++ vahvistuu ja voit tuon hoidon unohtaa kokonaan =)

Tsempityksin: Je_Ni

Vierailija
2/13 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkin vielä täällä roikut :O)Oon lueskellu päivittäin tilannettas, mulla ne selkäkivut oli niitä oikeita suppareita, yllättävää kyllä, kyllä sen sit tietää, kun pitää oikeesti lähteä ;O) vaikka mäkään en siihen sanontaan ensin uskonu...

No joo on mulla nyt tosi vaikee tilanne..mahaa on juilinu kolmatta päivää aina välillä pienesti, ei oo ollu läheskään sellasia kipuja kuin yleensä menkkojen aikaan, mut varuulta oon pari särkylääkettä syöny..

Ehkä mä jatkan niitä sumuja, otin jo aamuannoksen, ja teen huomenna uuden testin heti aamulla..ja sit soitan ma-aamuna omalle klinikalle, et menenkö sinne ultraan vai miten...Kyllä nää asiat ei sit koskaan mee niin kuin suunnittelee..En oikein tiedä mikä klinikka ois auki viikonlopulla?!! Yritin netistäkin ettiä, mut en löytäny..

Itekin mietin tosiaan tota sumujen vaikutusta, mut ei kai se kaksi päivää lisää enää vahinkoa tee sen enempää kuin nää edeltävät 22 päivää...limakalvosta en tiedä, jostain oon kuullut et Synarela vois edesauttaakin sitä kiinnittymistä..tiedä sitten?!!

Elämä sitten yllättää, kun sitä vähiten osaa odottaa..säkin sen tiedät :O) Toivotaan, et tää nyt ei ois keskenmeno vaan jatkuis sit normaalisti, mikäli olen oikeasti raskaana..

Onnea synnytykseen, kyllä ne vauvat aina ulos tulee, en oo ainakaan kuullu, et kukaan ois masuun jääny asumaan ;O)

caliendre

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile soittaa johonkin lääkärikeskukseen esim. Mehiläinen tms., joissa on " naistenpalveluja" . Ehkä ne osaa sieltä auttaa?

Vierailija
4/13 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut asiaan erikoistunutta lääkäriä paikalla..taitavat olla yleislääkäreitä kaikki näin lauantaisin..

No odottelen ja sumuttelen normaalisti huomiseen iltaan ja sit soitan..ellei testi vahvistu ennen sitä..Enhön olis edes tätäkään tienny, jos en olis taas vainoharhaisena tehnyt vielä viimeistä testiä..Tieto lisää tuskaa.

caliendre

Vierailija
5/13 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenklinikka tai jokin yliopistollinen sairaala, jossa on päivystys? Sain VL:sta neuvon ottamaan yhteyttä Naistenklinikkaan jos viikonloppuna tapahtuu jotain. Kaipa muutkin yliopistollisen sairaalat, joissa hoitoja annetaan, päivystävät?

Vierailija
6/13 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin oman sairaalan päivystyksessä veritestiin ja tuloksen sain jo tunnin kuluttua. Sen mukaan HCG oli alle 1, eli en ole raskaana. Ehkä sitten oli vaan viallinen testi tai sit taas varhainen km, koska menkatkin oli sen yli viikon myöhässä.

Nyt siis jatkan sumutteluja normaalisti, kunnes toisin todistetaan, ihana oli saada mielenrauha sen asian suhteen ja maanantainahan on se ultra, jossa sit selviää ehkä enemmän..

Viikonlopunjatkoja :O)

Jännitysnäytelmän lauantaille aiheuttanut caliendre

Vierailija
7/13 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mun maailma heitti taas kuperkeikkaa ja suunnitelmat meni ihan uusiks..

Mulla oli tänään se nollaultra ja sumutellut olen jo yli 3 viikkoa Synarelaa, menkat siis olivat n.9 päivää myöhässä ja kestivät viime viikolla(kunnon vuoto) n. 2,5pv.. Ja nyt siis piti huomenna piikittelyt alkaa IVF/ICSIä varten..No ultrassa näkyi, et limakalvo oli jostain kohti jopa 10,5mm paksua, eli ei voida siis tätä hoitoa jatkaa, koska ilmeisesti tuo kuukautisvuoto ei tuonut koko limakalvoa ulos...ehkä mulla oli sitten joku varhainen keskenmeno tms..kohdunkaulassa näkyi joku rakkulan näköinen juttu, epäilivät ensin, et se ois joku alkava raskaus täysin väärässä paikassa tms..no sit tehtiin sen takia verikoe taas ja HCG oli edelleen alle 1, eli ei se ultrassa näkynyt ollut mikään raskaus tms....joku vaan, joka nyt sattui näkymään, kun sitä tarkasteltiin, voi olla kuulemma joku ihan normaali sinne kuuluva kysta tms..Siis ei mikään vaarallinen, eikä raskaus, koska se HCG näytti, että raskaushormonia ei ole..Mutta niin kuin aiemmin sanoin, ei mulla huvikseen niitä viivoja testiin tule ja niin kuin Je_ni pohti, niin limakalvon pitäisi raskaudessa olla paksu eikä ohut, jonka Synarela saa aikaan..Eli siis tämä oli kai varhainen keskenmeno, niin se lääkärikin epäili. Rinnat on edelleen tosi kipeet...mistähän sekin johtuu, jos ei hormoniakaan veressä ole??

Eli lopputulos on se, että menkat pitää nyt saada kunnolla tulemaan, Synarela lopetettiin ja hoito keskeytettiin ja mulle määrättiin Terolut-kuuri perjantaista alkaen, 10 päivää ja sit pitäis parin päivän sisään menkat alkaa. Uusi hoito aloitetaan sit seuraavaan kiertoon. Meillä ei todellakaan mene mikään niin kuin suunnittelee..kyllä suoraansanoen v...ttaa!!! Eli menee kai punktiot ym sit joulukuulle...ihan kuin ei odottamista ois jo aivan tarpeeksi muutenkin.

Onko kellekään käynyt vastaavalla tavalla? Mulle sattuu mitä oudoimpia juttuja, silloin kun niitä todellakin vähiten odottaa. :O(Tietysti on hieno asia, että ehkä olin taas ehkä luomusti raskaana..mutta ei se nyt paljoa lohduta. Ehkä meille vain ei ole tarkoitettu sitä toista lasta....pitäisi se jo ehkä ymmärtää..

aivan täysin hämmentynyt ja pettynyt caliendre

Vierailija
8/13 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein muutakaan voi enää sanoa....=((

Miten voikin mennä noin monimutkaseks toi homma....arrrgghhh, varmasti v-tuttaa ihan käsittämättömän paljon. Ainahan hoidon alkaessa kuitenkin odottaa/olettaa, että se viedään loppuun asti ja tää tyssäs nyt tähän...PAHUS!!! =/

Tosiaan kuulostaisi varhaiselta keskenmenolta, joka tosi valitettavaa on sekin totta kai....vaikka toisaalta se pieni toive kuitenkin siitä luomuraskaudestakin ON varmasti mielessä=)

Nyt ei auta sitten kuin unohtaa KOKO homma hetkeksi!!! Keräile nyt voimia aloittaa taas koko rumba alusta ja toivottavasti se seuraavaksi alkava hoito antaa teille maailman parhaimman joululahjan....=)

TSEMPPIÄ & JAKSAMISTA!!!!

Toivottelee. Je_Ni...niin siis edelleen täällä....yhtenä...

Vierailija
9/13 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tähän omaan aloitukseeni taas aiheesta liittyen kysymyksen. Mä aloitin tänä aamuna ne Terolutit ja ilmeisesti menkat onkin tulossa normaalisti, kun pientä vuotoa on eilisestä asti ilmestynyt..ja tänään vähän enempikin. Ja mahaa juilii...

Kysymys kuuluukin, et pitääkö mun nyt jatkaa näitä Teroluteja, vaikka menkat alkaiskin normaalisti? Vai estääkö ne sit sen kunnon vuodon alkamisen? Oon taas ihan sekaisin 8O(

Mulle siis määrättiin niitä se 10 päivän kuuri, mut kukaan ei maininnu, et ennen kuuria tai heti aluks, ne menkat saattaiskin luomuna alkaa....Synarelan lopettamisen jälkeen. Soitin klinikalle aamulla, ja ne käski kattoo vuotoa viikonlopun yli ja ilmoitella heti maanantaina, jos kunnon menkat alkaakin.. En tajunnu Terolutien jatkon käytöstä sit sen enempää kysellä..Eli ehkä ei ihan niin pitkään tarttiskaan odotella sitä seuraavaa hoitoa, jos pääsis jo sumuttelemaan taas kp21 :O)

Kiitos jos joku osaa vastata!

caliendre

Vierailija
10/13 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti. Toivottavasti joku osaa. Mutta piti vaan sanomani, että mulla kävi viimeksi varhaisen keskenmenon jälkeen samalla tavalla: limakalvo ei ollutkaan sitten vuotanut ulos, ja siksipä jouduttiin tauolle. Mulla epäiltiin samoin kohdunulkoista, mutta myös mulla hormonimäärä paljasti epäilykset turhiksi. Onneksi. Mutta kyllä ketutti, että joutui sitten taas odottelemaan, vaikkei se meidän hoitoaikatauluun samalla tavalla vaikuttanutkaan. Varmaan silloin harmittaisi vielä enemmän. Mutta odottelu on niin syvältä ja sitä tässä hommassa riittää.

Joka tapauksessa toivotan tsemppiä ja parempaa onnea jatkossa!

Vierailija
11/13 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on kohtalotovereita..Kiitos sulle, kun kommentoit :O)

Alkoiko sulla sitten kuukautiset uudelleen ilman mitään hormoneja sen km:n jälkeen, vai milloin se limakalvo sit tuli ulos? Mulla siis oli viikko sitten 2 päivää kestävät aika runsaatkin " menkat" ..ja nyt vaikuttas siltä, et kunnon menkat tulee vasta nyt..ehkä se limakalvokin sieltä viimein tulee ulos..Toivotaan. En vaan viittis noita Teroluteja turhaan syödä, jos ne sit estääkin sitä kunnon vuotoo, mikä nyt on aluillaan (toivottavasti) alkamasta..On tää vaikeeta.

Oikeesti tää odottelu on tosiaan näissä hoidoissa kaikinta ikävintä...ja sit kun se pitkittyy, niin tuntuu aina vaan pahemmalta..

caliendre

Vierailija
12/13 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut pitkään taustalla, mutta nyt hoidot taas kutsuvat.

Olen lukenut kuulumisiasi ja olen todella pahoillani!!!!! puolestasi. Toivottavasti vuoto alkaisi pian ja kunnon kierto ja sitten vaan uusiin hoitoihin.

Siis lämpöisiä ajatuksia sinulle!

pt

Vierailija
13/13 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pikkutintti ja muut tilannettani seuranneet..:O)

Kiitos lämpöisistä sanoista..kyllä tässä jo alkaa taas toivo herätä. Ja nyt päätinkin, että heti kun vuoto alkaa niin haluankin sen IVF/ICSI:n lyhyellä kaavalla sen suunnitellun pitkän sijaan..pääsen nopeammin itse toimintaan ja ei tarvii Synarelan kanssa touhuilla. Jos vaan se mun hoitopaikalle käy..ja miks ei kävis, jos kierto nyt Terolutien ansiosta normalisoituu. Toivotaan niin :O) tuo ajatus lyhyestä kaavasta helpottaa henkistä olotilaa..Jos vaan se onnistuu, pidetään peukkuja!

Muuten tuntuu, että tää hoito voi pian venyä ens vuoden puolelle...jos menkatkaan ei heti ala ton Terolut-kuurin jälkeen, oon kuullu, et 1-3 vikkoakin voi mennä niiden alkuun pahimmassa tapauksessa :O( ja sit pitäis vielä taas sumutella yms...sitä en jaksa odotella..ja en halua taas sumutella turhaan, niin kuin nyt kävi :O(vaikkakin siihen oli nyt ehkä hyvä syy...

Mutta katsellaan nyt kunhan vuoto alkaa, että mikä sit on tilanne, soitan heti huomenna hoitopaikkaan, jos mahdollista ja kysyn oisko toi lyhyt kaava mahdollinen nyt uudessa hoidossa..Pitäkää peukkuja, et se onnistuisi! Olisin sit niin onnellinen :O)

Nyt Teroluteja oon syöny 6 päivää ja ne vähäisetkin tiputteluvuodot on loppunu..No jos se Niagara alkaa sit ens viikolla, kun sunnuntaina otan viimeisen pillerin.

Terkkuja kaikille ja tsemppiä hoitoihin!

terkuin, jo vähän elämänmyönteisempi caliendre

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän